Inderdaad, 4 GB is wel erg overdreven lijkt me, op dit moment.
Plus, zoals Terw_Dan al aandraagt, niet alle OS'en kunnen met 4GB overweg.
De 32-bit versie van XP kan max. 3,2 GB adresseren. Je zult dan op XP64 moeten overstappen, maar draait nog lang niet alle software lekker onder. Misschien dat volgend jaar 4GB interessant gaat worden, als Vista uit is. De vraag is alleen of alle software wel weer compatible gaat zijn met Vista.
Ik zou voorlopig iets in de volgende trend nemen (uit mijn hoofd, geen Pricewatch bij de hand):
Asus P5ND2-SLi
Intel Pentium 4 D930 (2 x 3,0GHz)
2 x 1024 MB DDR2 (hoe sneller hoe beter, maar ook duurder)
2 x WD Raptor 74GB RAID0
300GB SATA2 schijf voor de opslag.
NVidia GF 7900GT
Kastje ligt er maar net aan wat je mooi vind. Bovengenoemde config past in de meeste reguliere kastjes wel.
Bezuinig absoluut niet op je voeding, die zijn echt van essentieel belang voor een stabiele PC.
Antec behuizing doen het erg goed geloof ik. Ook Coolermasters zijn wel OK, en zien er wel leuk uit.
Mijn eigen voorkeur: Lian Li, met een degelijke voeding van bijv. Coolermaster, Antec o.i.d.
@ Haan:
Het is inderdaad een beetje overkill, maar aan de andere kant, met een budget van 2000 euro, kun je naast dit lijstje nog een monitor kopen ook binnen het budget.
Net even op een willekeurige shop gekeken (Graficall in dit geval, niet echt de goedkoopste), en daar kom ik met bovenstaande lijstje in een Aopen H600 kastje, excl. assemblage en software, uit op ongeveer 1600 euro. Dan kan er nog een dikke monitor bij ook als de TS zou willen. Vandaar de keuze voor de 7900GT, is gewoon prijstechnisch een van de krachtigste kaarten op de markt.
[
Voor 21% gewijzigd door
Brede P op 25-06-2006 11:32
]