Toon posts:

XP crash na nieuw install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe diamond maxtor 10 300GB gekocht.
Ik had mn oude hd eerst geformateerd en hem zolang niet aangesloten. Nu heb ik windows geinstalleerd met de diskette voor sata. Er stonden 2 drivers op. Raid driver en sata storage controller. Aangezien ik niet veel verstand heb van computers heb ik beide geselecteerd.
De installatie verliep prima. Ik kwam daarna in windows alles ging super snel en werkte perfect. Toen heb ik besloten om de drivers van mijn moederbord erop te gooien. Eenmaal na de eerste reboot kwamen de problemen. Het windows loading screen kwam voorbij en het duurde wel 1 minuut totdat ik uiteindelijk een fractie van een seconde een blauwscherm kreeg en de pc reboote.
Ik heb geprobeerd in safemode te komen maar dat werkt ook niet. Hij blijft constant hangen of hij laadt niet. Helaas is de error zo kort dat ik niet kan zien wat er staat.
Misschien weet 1 van jullie wat dit probleem kan zijn? Ik zat zelf aan de voeding te denken , die is wel oud maar toch 400W. Ik ga nu met alleen mijn oude HD erin opnieuw een windows installatie aanmaken en zien of hoe ik het zelfde probleem heb.

Verwijderd

Kun je misschie wat meer systeeminfo geven?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Msch is je nieuwe hdd niet goed, of msch is het een combo van NForce met maxtor?? zoals hierboven ff je specs geven?

Verwijderd

Topicstarter
MSI K8N Neo2
AMD64 3000+ Venice
2x512 mb pc3200 cl2
GF 6600 GT 128mb

Verwijderd

Topicstarter
ThatsHollywood schreef op zondag 25 juni 2006 @ 09:49:
Msch is je nieuwe hdd niet goed, of msch is het een combo van NForce met maxtor?? zoals hierboven ff je specs geven?
DE xp install met mijn oude HD en daarna de nforce3 drivers erop werkt! Is dit een bekend probleem dat harde schijven het niet samenwerken of problemen gaan vertonenen met nforce? Wat kan ik hier tegen doen en moet ik andes terug naar de winkel het uitleggen en hem ruilen ?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 09:59:
[...]

DE xp install met mijn oude HD en daarna de nforce3 drivers erop werkt! Is dit een bekend probleem dat harde schijven het niet samenwerken of problemen gaan vertonenen met nforce? Wat kan ik hier tegen doen en moet ik andes terug naar de winkel het uitleggen en hem ruilen ?
Jazeker is dit bekend probleem. als je zoekt in tweakers kom je genoeg tegen (*luie mode, net wakker ;) *) volgnes mij kun je je mobo flashen naar nieuwe bios..

Terug brengen kan ( mits je hem nog geen 8 dagen hebt;)) dan ben je niet tevreden over je product en zie je van de koop af.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er kunnen inderdaad problemen onstaan met de combinatie Nforce3/4 chipset en de Diamondmax 10 serie. Als je zo weinig mogelijk wilt puzzelen zou ik proberen de schijf te ruilen tegen bijvoorbeeld een Hitachi. Overigens loopt er op GOT wel een topic met betrekking tot deze prolemen het wordt zelfs in de faq genoemd.

Maar probeer eerst eens te achterhalen wat de daadwerkelijk foutmelding is, want als ik jouw TS zo nog eens door lees heb ik het idee dat het ook wel eens een driver probleem zou kunnen zijn. Wanneer je drivers van de chipset installeerd vink dan de storage drivers uit, deze schijnen ook wel voor de nodige problemen te kunnen zorgen. Daarnaast zorg dat je nieuwe drivers hebt. Eventueel een BIOS update zou ook enige problemen kunnen verhelpen als het om de combinatie Nforce chipset en de Diamondmax 10 serie gaat.

Mocht je toch nog in Windows geraken:
Als je wilt weten wat dat blauwe scherm te melden heeft moet je het volgende doen: klik met de Rechter muisknop op "Deze Computer" en kies voor "eigenschappen", vervolgens ga je naar het tabbald "geavanceerd". Klik nu bij "opstart- en herstelinstellingen" op "instellen" en haal het vinkje weg bij "Deze computer automatisch opnieuw opstarten". Nu twee maal op OK klikken en de computer opnieuw opstarten.

[ Voor 72% gewijzigd door _Dune_ op 25-06-2006 11:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1