SGI Indigo de ultime PS/2 keyboard eter?

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Aangezien de SGI machines zich opstapelde in de huiskamer ben ik vandaag maar wat gaan testen. Nu was ik in de naieve bui dat een PS/2 keyboard vast wel op een Indigo zou passen. Als ik even had gegoogled was ik er vast achter gekomen dat dit niet zo is.

Het lijkt me een SGI Indy keyboard en een normaal PS/2 keyboard gekost te hebben... alle lampjes branden num/scroll/caps brand heel licht als ik ze in een 'echte' PS/2 aansluiting doe en de hardware werkt niet meer. Nu kan me dat vieze oude gele keyboard niets schelen, maar die grijze gespikkelde Silicon Graphics Indy keyboard wel :(

Zou het alleen zo iets stoms zijn als een opgeblazen weerstandje... of hebben we hier toch te maken met een ernsterige vorm van keyboardleed?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
(8>

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:18
zou je de SP even in goed leesbaar nederlands willen vertalen, dan kan ik er misschien wat zinnigs over zeggen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk dat hij wil zeggen dat hij al prutsende erachter kwam dat een SGI Indigo een hogere voltage over de mini-DIN aansluiting gooit dan bij de PS/2 standaard :z

Nu wil hij weten of zijn toetsenbord te repareren valt. Geen idee over dat laatste, probeer het eens... :o

Overigens gebruiken Indy en Indigo iirc wel zelfde keyboards, dus als dat ook niet lukt is er iets mis met de Indigo. Let op dat een Indy keyboard dus *niet* in een PS/2 poort gaat werken ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:19:
Overigens gebruiken Indy en Indigo iirc wel zelfde keyboards, dus als dat ook niet lukt is er iets mis met de Indigo. Let op dat een Indy keyboard dus *niet* in een PS/2 poort gaat werken ;)
En dat dacht ik in mijn naiviteit ook. Maar die Indy toetsenborden zijn 'normale' PS/2 toetsenborden, dus gaan ook gewoon 'dood' als je ze in de verkeerde aansluiting stopt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Skinkie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:49:
[...]

En dat dacht ik in mijn naiviteit ook. Maar die Indy toetsenborden zijn 'normale' PS/2 toetsenborden, dus gaan ook gewoon 'dood' als je ze in de verkeerde aansluiting stopt.
Verrek ja :o
The following keyboards and mice are PS/2 type, and work on Indy, Indigo 2, O2,
Octane, and PeeCees. They do NOT work on original Indigo, Personal Iris, or Power Series.
Tja, dood dus...

Oslik blyat! Oslik!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Skinkie schreef op zondag 25 juni 2006 @ 03:28:

Zou het alleen zo iets stoms zijn als een opgeblazen weerstandje... of hebben we hier toch te maken met een ernsterige vorm van keyboardleed?
Dan zou je 'm even door moeten meten denk ik. Als je mazzel hebt en 't is niet meer dan een opgeblazen weerstandje, dan mooi. Op zich moet het wel te repareren zijn lijkt me, toch?
Die dingen zijn lastig te vinden trouwens, ik heb ook een normaal PS/2 keyboard aan mijn Indigo2 hangen, helaas. Maargoed.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1