Toon posts:

Apache; Virtualhosts documentroot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey. Ik heb hier een server staan, Slackware als OS, met apache daarop. Heb een domeinnaam erop gepleurt, werkt fantastisch. Alleen, de domeinnaam komt in de root uit. Hoe kan ik dit instellen, dat hij bijvoorbeeld in root/domeinnaam1/ uitkomt? Dit is bijv. het stukje uit virtualhost:

<VirtualHost 192.168.1.2 204.255.176.199>
DocumentRoot /www/docs/host.foo.com
ServerName host.foo.com
ServerAlias host
</VirtualHost>

Mijn 'root' mapje heet htdocs, want ik werk met Xampp. Als ik met PHP een error maak zie ik ook error in opt/bla/blabla. Moet ik dan als documentroot dan de map uit de php error aangeven, of moet ik een mapje in htdocs maken genaamd www/docs/domeinnaam1, of.. Hoe zit het precies??

Verwijderd

Topicstarter
Bump, niemand?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Apache pakt het stukje virtualhost niet op, name based virtualhosts werken met een * in de virtualhost tag.

voorbeeldje, zie TS: [rml][ apache] virtuele hosts intranet werkt niet goed[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door Arnout op 26-06-2006 12:47 ]

Verwijderd

Waarschijnelijk wordt de virtual host idd niet opgepakt. Je kan er een serveralias aan toevoegen zodat je machine met de opgegeven alias benaderd die naar de vhost verwijst

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:46:
Apache pakt het stukje virtualhost niet op, name based virtualhosts werken met een * in de virtualhost tag.

voorbeeldje, zie TS: [rml][ apache] virtuele hosts intranet werkt niet goed[/rml]
Oke, even sterretje eruit halen en rebooten. Toch raar, want de rest pakt hij wel?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waarom rebooten? apachectl restart niet meer goed genoeg? :D

Maar kun je je volledige config ergens online zetten? want hier kun je bijna niets uit opmaken

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• gbon
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-03-2025
Dan wil ik mijn httpd-vhosts.conf wel even quoten, ik heb ook een vraagje over de documentroot. Waarom werkt op mijn machine documentroot alleen met quotes, terwijl dit volgens de documentatie niet mag? zie:

<VirtualHost *:80>
# DocumentRoot /www
DocumentRoot "D:/xampp/xampp/htdocs/www/1"
ServerName www.weggehaald.net
</VirtualHost>

<VirtualHost *:8080>
# DocumentRoot /www/2
DocumentRoot "D:/xampp/xampp/htdocs/www/2"
ServerName www.weggehaald.net
</VirtualHost>

Wat hier gebeurt is, dat bezoeker mijn domeinnaam invult en standaard in directory 1 uitkomt. Als bezoeker www.weggehaald.net:8080 invult dan komt hij in directory 2 uit.

Officieel moet de DocumentRoot zonder quotes " ". Dat lukte niet en bovenstaande wel. Komt dit doordat ik Apache 2 op een Windows-machine draai? Dat zou vreemd zijn, omdat de slash dan een backslash zou moeten zijn.

PS weggehaald is de domeinnaam.
PS2 getest met en zonder proxy-server, kben dus zeker dat er van buitenaf ge-GET wordt. B)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zou vreemd zijn, omdat de slash dan een backslash zou moeten zijn.
Windows pikt ze allebei. Trek maar een DOS prompt venster open en probeer het zelf :Y)

• gbon
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-03-2025
Apart he, dat Windows. Bij mij komt deze reactie in een DOS-box:

C:\>cd c:\winnt

C:\WINNT>cd..

C:\>cd c:/winnt
C:\

C:\>

Kortom, de backslash werkt wel, de slash niet. 8)7

Verwijderd

C:\>cd c:/windows
C:\WINDOWS>cd ..
C:\>cd c:\windows
C:\WINDOWS>

Onder Xp werkt het kennelijk wel

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57

Salandur

Software Engineer

om maar weer even ontopic te gaan:
welke fout krijg je als je naar host.foo.com gaat? wat krijg je te zien in de error logging van apache?
als je documenten in /www/docs/host.foo.com/htdocs staan moet je de documentroot ook daarnaar laten wijzen.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Pagina: 1