Toon posts:

Waarde laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over na te denken om een nieuwe laptop te kopen. Mijn huidige laptop vind ik veels te groot (afmetingen) voor de dingen waarvoor ik het voor weer gebruken.
Dit is 'm:

IBM Thinkpad A31P

* P4 (Mobile CPU)1.8Ghz Kloksnelheid: 791Mhz
* 512MB geheugen
* 60GB Harde schijf
* 15 inch scherm (hoge resolutie=1600x1200@60hertz en 1280x1024@160hertz)
ATI Mobility Fire GL 7800
* Dvd/CD-rw speler
* Accu werkt niet zo lang meer, ik gok zo'n andehalf of 2 uur.

Wat is ongeveer de waarde va?

Mijn interesse gaat vooral uit naar de Sony Vaio TX-serie. Compact en mobiele laptop en vooral erg licht.
Zijn er nog meer lichtgewicht laptops???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 00:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hardware taxaties - deel 30
kijk hier eens voor de waarde van je notebook.

Wat versta je verder onder lichtgewicht notebooks? De sony Vaio TX is erg leuk, maar niet op het moment dat jer er veel op wilt gaan werken. Bij ons in de winkel staat er nog eentje en als je mobiel wilt zijn is het echt een leuk ding. Maar als je hem wil gaan gebruiken om veel mee te werken dan zou ik toch voor een inchje meer gaan.
De vaio TX is ~11", zelf heb ik een MSI megabook 12" gekocht. Grote voordeel hiervan is dat het keyboard toch wat groter is zodat je er fijner op kunt tikken. Grote voordeel van die Sony is wel weer dat hij een behoorlijke accuduur heeft. ding gaat makkelijk 7 uur mee op 1 acculading, dus dat is best redelijk voor zo'n ding. Enige nadeel is alleen die prijs (ik geloof dat het ding iets van 2k kost, vind) en voor de helft kun je al een 12" notebook hebben die nog fijner werkt imho.

Verwijderd

Topicstarter
De Viao weegt maar 1,24kg dus dat is echt niks. Maar ik wordt weer aangetrokken tot iets wat ik al waarschijnlijkheid niet kan betalen.

Mijn oog is ook gevallen op de nieuwe Apple macbook, maar die is dan weer flink zwaarder (lees 2,36kg)

Dus voor mij is mobieliteit erg belangrijk zo als je wel kan lezen. Voor het zwaardere werk gebruik toch voornamelijk mijn pc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:00:
De Viao weegt maar 1,24kg dus dat is echt niks. Maar ik wordt weer aangetrokken tot iets wat ik al waarschijnlijkheid niet kan betalen.

Mijn oog is ook gevallen op de nieuwe Apple macbook, maar die is dan weer flink zwaarder (lees 2,36kg)

Dus voor mij is mobieliteit erg belangrijk zo als je wel kan lezen. Voor het zwaardere werk gebruik toch voornamelijk mijn pc.
Dan zou ik toch een 12" notebook overwegen persoonlijk, die zijn een stuk betaalbaarder en je bent er net zo mobiel mee. Ik had eerst een 12" Ibook, die ik na 3 maanden geruild had tegen een 15.4" Acer. Nu was die acer wel beter in vrijwel alle opzichten, maar het bleef een lomp ding. Nu heb ik de MSI S260 gekocht en dat is echt een ideaal ding, weet niet precies wat het ding weegt, maar echt zwaar is hij gelukkig niet.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:11:
[...]

Dan zou ik toch een 12" notebook overwegen persoonlijk, die zijn een stuk betaalbaarder en je bent er net zo mobiel mee. Ik had eerst een 12" Ibook, die ik na 3 maanden geruild had tegen een 15.4" Acer. Nu was die acer wel beter in vrijwel alle opzichten, maar het bleef een lomp ding. Nu heb ik de MSI S260 gekocht en dat is echt een ideaal ding, weet niet precies wat het ding weegt, maar echt zwaar is hij gelukkig niet.
Wat is het grote verschil tussen de iBook en MSI???
Want blijkbaar ben je overtuigd van de MSI

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:32:
[...]

Wat is het grote verschil tussen de iBook en MSI???
Want blijkbaar ben je overtuigd van de MSI
Het grootste verschil is dat die MSI een normale x86 pc is en na mijn ervaringen met een mac wil ik ook geen mac meer omdat ze imho gewoon niet fijn zijn om mee te werken.
Daarnaast is het zo dat die megabook er ook een stukje mooier uitziet (en dan met name het scherm), een fijner keyboar heeft (die toetsen van die Ibook vond ik net te klein)

en zoals in dit plaatje zijn de looks gewoon beter.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/ibookvsmegabook.jpg

En daarnaast is het zo dat de performance van die Megabook een heel stuk beter is dan die van de Ibook. Ibook was een 12" 1.2GHz G4 en vond ik gewoon te traag voor dergelijk gebruik. Misschien dat het met die nieuwe macbooks anders is, maar ik hoef er in ieder geval geen meer.
Pagina: 1