Toon posts:

[NEW] Digitale Video Camera [850]

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd wil ik een digitale video camera kopen.
Ik heb in een aantal winkels en op site's wat rond zitten lezen over een aantal camera's.

Mijn eisen voor een digitale camera zijn:
- Compact
- Foto functie
- Opslag type: Harde schijf of Geheugenkaart
- Een mogelijkheid voor extra lenzen
- Stevige behuizing
- Makkelijk te bedienen

Mijn budget is niet meer als 850 euro.

Zelf vind ik de JVC GZ-MC500 wel erg mooi en de camera past ook bij mijn eisen.

Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/2/4/00000642/l_00000642.jpg

Op dit moment heb ik alleen maar de video functie van mijn digitale foto camera (zonder geluid) en de video functie van mijn telefoon (slechte kwaliteit beeld). Ik wil namelijk veel meer gaan doen dan alleen het opnemen van home filmpjes. Wil van filmen eigenlijk mijn beroep maken, of tenminste iets in die richting.

En dan hier mijn vraag, wat vinden jullie van de JVC GZ-MC500
of bevelen jullie mijn een andere digitale videocamera aan die aan de eisen van mij voldoen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Niemand van alle kijkers (hier op deze topic) die iets willen zeggen?
Wel over het onderwerp natuurlijk :P

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Warom wil je eigenlijk niet opnemen op tape maar wel op DVD of Harde schijf of Geheugenkaart?
DVD klinkt leuk maar is vaak niet echt goed meer te bewerken en ook niet echt goedkoper of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:53:
Warom wil je eigenlijk niet opnemen op tape maar wel op DVD of Harde schijf of Geheugenkaart?
DVD klinkt leuk maar is vaak niet echt goed meer te bewerken en ook niet echt goedkoper of zo.
Ik wil graag met de tijd mee gaan en ook nog foto's maken.

Voor een camera met HD of geheugenkaart heb ik alleen een kabel nodig naar mijn pc.
De geheugenkaart kan ik ook nog in mijn computer steken of bij in een foto-afdruk computer die
vaak bij fotowinkels staan. En met tape's die kan ik verder alleen afspelen in de videocamera.

Van dvd ben ik nu afgestapt, na het lezen van een aantal reviews
ben ik er ook achter gekomen dat het niet zo goed te bewerken is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben gisteren in de mediamarkt geweest en daar hadden ze de GZ-MC500 helaas niet meer.

Ze krijgen wel de nieuwe JVC GZ-MG505, deze is bijna gelijk aan de GZ-MC500
maar heeft een 30GB HD ipv een 4GB CF card. En er zijn nog wat andere verschillen.
Oa: de prijs is wat hoger. De goedkoopste is op pricewatch 989 euro.

Opnametijd max. GZ-MG505: 7 uur 10 min. (ULTRA FINE) / 37 uur 30 min. (ECO)
Opnametijd max. GZ-MC500: 60 min (ULTRA FINE) / 300 min (ECO)2

Een ander type van deze camera heb ik al in mijn hand gehad
en hij voelt net zo goed aan als de GZ-MC500.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshop-online.nl/catalog/images/Erverio%20GZ-MG505.jpg
Voor +/- 1000 euro zou ik de GZ-MG505 (hierboven) kunnen krijgen,
zal ik dit doen of kan ik toch beter de GZ-MC500 (+/- 660 euro) nemen?

Wat vinden jullie?

Zal ik de GZ-MG505 kopen waar ik genoeg op kan filmen,
of is dit een beetje te veel van het goede en kan ik beter de goedkopere
GZ-MC500 kopen met een extra 4GB CF card?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 13:03 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:02:
[...]

My humble opinion: voor foto's neem je een (digitale) fotocamera en voor video een camcorder. De perfecte combi is er nog steeds niet. Er is altijd een aspect ondergewaardeerd.
Voor een camera met HD of geheugenkaart heb ik alleen een kabel nodig naar mijn pc.
De geheugenkaart kan ik ook nog in mijn computer steken of bij in een foto-afdruk computer die vaak bij fotowinkels staan. En met tape's die kan ik verder alleen afspelen in de videocamera.

En wat als je op vakantie bent en je HD is vol? Bij een camcorder met tape, is het gewoon een kwestie van nieuw bandje.

Wat wil je met de video gaan doen? Uitgebreid editten op de PC? Dan is toch (mini-)DV the way to go.

Ik heb nog steeds nergens goede argumenten gehoord voor een DVD of HD camcorder. Ook in dit topic niet.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik ben zelf sinds een tijdje de trotse bezitter van de Panasonic GS180 en ik moet je zeggen: een super camera! En het bewerken van de film is enorm simpel!
Ook voor een bandje geldt: een kabeltje er tussen en je neemt alles zo op naar je pc. Daar kun je vervolgens gaan bewerken en het evt. op DVD branden.

Mocht je foto's willen maken met je camera: een slot voor een SD-card maakt ook dat mogelijk!
Het video beeld is gewoonweg super met de 3CCD technologie. Dat wordt ook bij bovenstaande camera's gebruikt en ik kan je aanraden naar een dergelijk model te gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
martin2005 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:18:

My humble opinion: voor foto's neem je een (digitale) fotocamera en voor video een camcorder. De perfecte combi is er nog steeds niet. Er is altijd een aspect ondergewaardeerd.
Heb wel een fotocamera maar die is al weer een jaar of 5 oud, werkt nog wel goed.
En op de fotocamera zit wel een videofunctie maar natuurlijk erg slecht en geen geluid.
Daarom wil ik videocamera.
En wat als je op vakantie bent en je HD is vol? Bij een camcorder met tape, is het gewoon een kwestie van nieuw bandje.
Als ik op vakantie ben en mijn hd vol is, nou dan zet ik het op mijn laptop (die heb ik altijd bij me).
En op de GZ-MG505 met 30 gb kan je in ECO-mode max 37 uur opnemen.
De GZ-MC500 heeft een 4gb cf card, die je kan verwisselen.
Wat wil je met de video gaan doen? Uitgebreid editten op de PC? Dan is toch (mini-)DV the way to go.

Ik heb nog steeds nergens goede argumenten gehoord voor een DVD of HD camcorder. Ook in dit topic niet.
En ja ik wil het dan uitgebreid editten op de pc, maar ik heb het verschil gezien tussen
een met dv opgenomen video en met hd en er is haast geen verschil tussen.
Als je dat edit op de pc, brand op dvd en dan gaat kijken
is er voor een normaal mens bijna tot geen verschil te zien.
born2tweak schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:32:
Mocht je foto's willen maken met je camera: een slot voor een SD-card maakt ook dat mogelijk!
Hoe is de foto kwaliteit bij jou dan, kijk het is natuurlijk niet te vergelijken met een echte fotocamera.
Maar ziet het er een beetje goed uit met je 2,3 MP?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 14:40 ]

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ben je je ook al bewust van het feit dat hdd camera's opnemen in "slechts" mpeg2-kwaliteit? De beeldkwaliteit van mini-dv beelden is echt hoger dan die van beelden opgenomen op hdd. Zeker als je achteraf gaat editen wil je imo zo'n hoog mogelijke kwaliteit als startpunt

Verder, opname in die ECO-mode is leuk maar je beeldkwaliteit zal dan ook minder zijn

Verwijderd

Topicstarter
b-gone schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:54:
Ben je je ook al bewust van het feit dat hdd camera's opnemen in "slechts" mpeg2-kwaliteit? De beeldkwaliteit van mini-dv beelden is echt hoger dan die van beelden opgenomen op hdd. Zeker als je achteraf gaat editen wil je imo zo'n hoog mogelijke kwaliteit als startpunt

Verder, opname in die ECO-mode is leuk maar je beeldkwaliteit zal dan ook minder zijn
Ok, ene laat ik nou bv (door de reactie's) wel een dv cam willen.
Wat zou dan een goede dv cam zijn voor mij die aan mijn eisen en budget (+/- 850) voldoen?

Is de Panasonic NV-GS250 een goede dv camera en vervanger voor de jvc hd cam dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 16:17 ]

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:03:
[...]

Ok, ene laat ik nou bv (door de reactie's) wel een dv cam willen.
Wat zou dan een goede dv cam zijn voor mij die aan mijn eisen en budget (+/- 850) voldoen?

Is de Panasonic NV-GS250 een goede dv camera en vervanger voor de jvc hd cam dan?
Heb gisteren de Sony DCR-HC94E binnen gekregen en vind het een prima ding voor 570,- (met foto-functie, hoewel ik daar mijn Canon IXUS 60 voor gebruik). Mijn vriendin moest en zou een videocamera hebben alleen wilde daar zelf niet meer aan uitgeven dan 600,-. Was dat niet het geval geweest dan had ik de Panasonic NV-GS-500 gekocht (of een andere, iig een 3CCD camera)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Leuk dat het over de JVC GZ-MG505 gaat, daar ben ik ook in geinteresseerd. Kan echter nog geen reviews vinden, wel dat hij de TIPA award heeft gekregen als beste camcorder van het jaar. Heeft iemand een review op de kop weten te tikken? :)

En nog iets: de site Camcorderinfo.com moet dé site zijn voor camcorders (zoals DPreview voor camera's), maar hij doet het al dagenlang niet bij mij...? :'(

.... Ik weet het ook niet

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
mbvisiontt schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:13:
En nog iets: de site Camcorderinfo.com moet dé site zijn voor camcorders (zoals DPreview voor camera's), maar hij doet het al dagenlang niet bij mij...? :'(
Geen probleem hier die site, doet het gewoon..

Systeem Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:02:
[...]

Voor een camera met tapes heb je ook alleen maar een kabel nodig naar jouw pc.
De geheugenkaart kan ik ook nog in mijn computer steken of bij in een foto-afdruk computer die
vaak bij fotowinkels staan.
Veel camera's met tape gebruiken ook geheugenkaartjes om foto's op te slaan.
Video wordt op een HD-cam of geheugenkaart op dezelfde manier opgeslagen (MPEG-2) als
op een DVD. Niet goed te bewerken dus.
Pagina: 1