[XP] IRQ/geluid storing op Acer laptop*

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 23:15
Ik heb een Acer Aspire 3610.

Elke keer als ik in Windows XP opstart, dan stoort mijn geluid ontzettend, en de hele laptop is sloom. Een MP3 kan ik niet fatsoenlijk afspelen.

Nu heb ik een vermoeden dat het door een gedeelde IRQ komt. Zowel het geluid als mijn Broadcom Wireless delen dezelfde IRQ.

Ik heb in de BIOS gezocht, maar kan geen optie vinden om de plug en play uit te zetten en/of de IRQ aan te passen.

Weet iemand misschien of ik het tóch in Windows kan aanpassen of dat ik een 'geheim menu' moet gebruiken in de BIOS oid?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Gedeelde IRQ's moet gewoon kunnen, vooral onder XP. Indien het problemen oplevert komt het eerder door slecht geschreven drivers, 'k zou je in ieder geval willen afraden om zelf te gaan rommelen met de interrupt indeling, zover dat al lukt bij XP en laptop biossen. Heb je de originele XP installatie er nog op staan, of heb je 'm opnieuw geinstalleerd ? In dat laatste geval ook alle chipset drivers erop staan ?

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 25-06-2006 11:56 ]