Toon posts:

Serienummer Speedtouch klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet tijdens de installatie van een Speedtouch Adsl modem het CP nummer invullen. Probleem is dat hij aangeeft dat het nummer niet juist is. Wat ook vreemd is is dat het programma vraagt om de cp code van een x aantal cijfers/letter met daarachter nog een invulveld met cijfers/letters die tussen haakjes staan. Maar op mijn modem staat helemaal geen combinatie tussen haakjes achter de cp code.

Wat moet ik in godsnaam daar invullen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij die code niet kan vinden, kan je het beste contact opnemen met Speedtouch zelf.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al in de manual of op de doos gekeken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Is dat niet het nummer wat je van je provider krijgt?
Die je als pc naam in moet stellen om te kunne internetten.
Bv bij @home heb ik co-335228-c die moet ik invullen in mijn router zodat die het ip adres krijgt wat normaal een pc zou krijgen.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:49
Dit is inderdaad het geval bij o.a. de 570, 580 en 716. Het is een heel ander nummer dan bij @home gebruikt wordt.

Het nummer, te herkennen aan het laatste teken dat tussen haakjes staat, staat op de witte stikker onder op het modem. Mocht het daar niet staan, dan zal er iets misgegaan zijn bij uitgifte van het modem. Ik zou nog een keer goed kijken als ik jou was, want ik heb nog nooit meegemaakt dat het er niet stond.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Het staat er toch echt niet op. Ik heb er even een foto van gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.stanneveldm.nl/modem.jpg

Verwijderd

Je kan ook handmatig installeren, zonder de cdrom.
Dan heb je je CP nummer niet nodig.

Wat je doet is verbinding maken met het modem via de windows client.
( mocht er gevraagd worden om een wep/wpa code, deze staat op de stikker)

Ga vervolgens naar 10.0.0.138 (interface)
Klik op advanched--> Easy setup

Vul hier de gevens in van je provider.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:24:
Het staat er toch echt niet op. Ik heb er even een foto van gemaakt

[afbeelding]
Tja, je hebt dan ook een Speedtoch 546... Die heeft geen wireless, en dus ook geen CP code...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:59:
[...]

Tja, je hebt dan ook een Speedtoch 546... Die heeft geen wireless, en dus ook geen CP code...
LOL, ja ik zit op werk, hier zijn de foto's disabled.
Mijn uitleg is dus overbodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus ook het rare aan het hele verhaal. Waneer ik de code in moet vullen staat er een afbeelding bij met daarop Thomson 580i. Waarschijnlijk is de bijgeleverde software dus van een ander type.

De uitleg van daniel.spijker heeft wel geholpen want ik typ dit bericht vavaf mijn laptop _/-\o_ De modem werkt nu dus maar de draadloze router nog niet. Ik zal mijn ISP wel even bellen en vragen of zij mij kunnen helpen.
Pagina: 1