Finder crashed na "Get Info"

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een powerbook g4 1.5ghrz. Ik had daar eerst 1 account op draaien, nu heb ik er een tweede op aagemaakt voor mijn zusje voor op vakantie. Alleen nu doet zich het rare verschijnsel voor dat finder crashed als ik onder mijn zusjes account get info (appeltje+i) kes. Onder mijn eigen account gaat het gewoon nog steeds goed.

Het verschijnsel doet zich voor bij alle mappen en bestanden, ook na een restart en als ik dan meteen onder haar naam inlog en als ik eerst onder mijn naam inlog en daarna switch.

Het is echt te raar en ik heb geen idee hoe ik het zou moeten oplossen of waar ik zou moeten zoeken.

• Niakmo
iemand enig idee?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad bij een computer van een collega bedrijf, ik ben er nog niet helemaal uit hoe het zit maar het probleem trad niet op als je de taal op Engels zette 8)7

Ik heb nog een reactie op discussions.apple.com geplaatst in de hoop dat er iemand van Apple het draadje zou oppikken, maar zo te zien is er niets mee gedaan :(

Edit: en normaal te linken URL's in het forum gebruiken vinden ze ook maar moeilijk, hier dezelfde link via Google: http://discussions.apple....chID=-1&messageID=1331587
Edit: en meer dan 2 aanvragen tegelijk verwerken da's natuurlijk helemaal niet te doen, dan maar de Google cache :D

Edit: En volgens mij schoont Apple oude topics ook nog eens op, dus bij deze voor de archieven:
Here's a note for people using a localized MacOSX and stumbling across this thread for a 'get info' problem (i also mentioned it in another relevant thread).

I installed a brand new Mac mini for a customer (updating to 10.4.4) and struggled a long time with a Finder crashing on a 'get info' command.

The problem disappeared when i changed the system language from Dutch to English, and started a new session. When i change the language back to Dutch, the problem reappears.

[ Voor 75% gewijzigd door benoni op 26-06-2006 22:01 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Ik heb het ook wel is gehad en heb toen de finder prefs weggegooid en daarna opnieuw opgestart.
Had het idd ook alleen bij de NL accounts.
/Users/[username]/Library/Preferences

com.apple.desktop.plist
com.apple.finder.plist

Weggooien en reboot...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Niakmo
Ik heb inderdaad voor mijn zusje de taal op nederlands gezet en voor me zelf op engels.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
zirus schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:36:
Ik heb inderdaad voor mijn zusje de taal op nederlands gezet en voor me zelf op engels.
Verwijder die finder plist file idd maar eens zoals hierboven wordt gezegd. Dan ff uitloggen en weer inloggen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Niakmo
Ik heb de bestanden verwijderd en overnieuw opgestart maar het hielp niks. Finder blijft crashen. Ik heb ook naar de contextual menus gekeken zoals in die ene thread op het mac os x forum word gezegt maar die map bij mij is leeg dus dat zal eht wel niet zijn.

Verwijderd

Wat voor rechten heb je je zusjes account gegeven?

• Niakmo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:24:
Wat voor rechten heb je je zusjes account gegeven?
gewone, dus geen administrator rechten.

Overigens lost de 10.4.7 update die net is uitgebracht niks op.

offtopic:
tuurlijk minimale rechten :P

Verwijderd

Heheh je zusje kennende is dat wel de beste optie ja :P

Maar heb je die account helemaal gestript? Want ik heb hier op mijn iBook ook twee accounts draaien (een admin en een normale voor dagelijks gebruik) en ik heb nergens last van...

Verwijderd

Draai de combo-update 10.4.7 eens die je download op de Apple site; schijnt in zo'n geval te hebben geholpen.
Pagina: 1