PCMCIA Sata kaart of USB -> Sata converter

Pagina: 1
Acties:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
Ik krijg als het goed is dinsdag mijn nieuwe laptop binne, een Acer 5650 :D . Ik heb deze gekozen omdat dit eigenlijk ook een beetje de vervanger wordt van mijn huidige systeem (zie sig.) In mijn oude systeem heb ik 2 200GB sata schijven zitten. Deze wil ik dus ook graag aan die laptop kunnen hangen. Nou heb ik daarvoor de volgende mogelijkheden:
  1. Een externe case aanschaffen waar een sata harddisk in kan (2 stukes nodig dan)
  2. Een PCMCIA kaartje aanschaffen met een sata controller erin.
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest. Daarbij kwam ik tegen dat USB toch wel veel van je cpu vreet. Ook zijn die externe cases nog niet in grote getale beschikbaar en zijn het vaak toch cases met een sata aansluiting ipv een USB aansluiting.

Toen kwam ik die PCMCIA kaartjes tegen met 2 sata poorten. Opzich lijkt mij dit wel wat. Externte voeding kan ik zelf nog wel fixen, das geen probleem. Behuizing kan ik zelf ook wel maken... ;)

Echter zijn deze kaartjes ook nog niet heel erg veel beschikbaar. De prijs scheelt wel. Hier heb ik er 1 gevonden voor 30€. Nu kost een externe case ook al minstens 30€, waar ik er dan 2 van nodig heb...

Heeft hier iemand ook zo'n PCMCIA kaartje in zijn laptop, en wat zijn je ervaringen ermee? Is het sneller dan USB, of is het af te raden ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:05
Is een SATA-firewire oplossing niet mogelijk?

Icm een firewire hubje in de behuizing heb je een aardig nette en compacte storage-oplossing, die ook de cpu-load-gerelateerde beperkingen van USB2 niet kent.
Daarnaast geen externe kaart + dubbele bekabeling nodig.

ik neem dan ff aan dat je laptopje firewire heeft

• DP Kunst
de laptop heeft geloof ik 1 firewire poort klik
maar zijn er dan wel sata -> FW cases beschikbaar? volgens mij zijn die net zo schaars als sata -> USB...

het is in principe alleen voor gebruik thuis, dus onderweg heb ik het niet nodig...

[ Voor 21% gewijzigd door DP Kunst op 24-06-2006 22:12 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:05
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:09:
de laptop heeft geloof ik 1 firewire poort klik
maar zijn er dan wel sata -> FW cases beschikbaar? volgens mij zijn die net zo schaars als sata -> USB...

het is in principe alleen voor gebruik thuis, dus onderweg heb ik het niet nodig...
Ze zijn er wel, ook icm raid..

http://cgi.ebay.com/Exter...Z3757QQrdZ1QQcmdZViewItem

alleen de prijs is ff iets minder. Wel een mooie oplossing btw.

Dan is 2x http://cgi.ebay.com/USB-F...70876QQrdZ1QQcmdZViewItem goedkoper, icm een firewire hub

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 24-06-2006 22:16 ]

• DP Kunst
maarjah, die onderste is ook niet goedkoop. 50$ per stuk, daar komt nog 42$ bij aan verzendkoste, hub van een euro 25€ zit je ook zo aan een euro of 125...

dan moeten die cases ook nog uit australië kome, dus als er iets mee is :|

dan blijft dat sata kaartje toch veel goedkoper.,,,

• DP Kunst
heeft niemand nou ervaring met zo'n kaartje ?
er zijn toch vast wel mensen die dat eens geprobeerd hebben ?

• DP Kunst
nouwjah, dan moet ik het denk ik zelf maar eens uit gaan proberen. k ga vandaag mn laptop ophalen. over n week of 2 maar eens zo'n ding bestellen dan... k laat wel weten of het wat is ;)

• DP Kunst
ok, ik heb dit ding nu een tijdje en sinds een week 2 200GB sata schijven eraan hangen. Dit werkt echt perfect. ze werken nu als gewone externe hardde schijven en worden net zo herkent als een usb stick. een anrader dus voor andere. alleen de voeding moet ik nog veranderen, er staat nu een losse pcvouding naast...

Verwijderd

Hoi Daniel.

ikvind het wel een nette oplossing zo.
Maar mag ik vragen wat voor externe voeding je dan nog nodig hebt?
Gewoon een losse desktop voeding?
Pagina: 1