Ik krijg als het goed is dinsdag mijn nieuwe laptop binne, een Acer 5650
. Ik heb deze gekozen omdat dit eigenlijk ook een beetje de vervanger wordt van mijn huidige systeem (zie sig.) In mijn oude systeem heb ik 2 200GB sata schijven zitten. Deze wil ik dus ook graag aan die laptop kunnen hangen. Nou heb ik daarvoor de volgende mogelijkheden:
Toen kwam ik die PCMCIA kaartjes tegen met 2 sata poorten. Opzich lijkt mij dit wel wat. Externte voeding kan ik zelf nog wel fixen, das geen probleem. Behuizing kan ik zelf ook wel maken...
Echter zijn deze kaartjes ook nog niet heel erg veel beschikbaar. De prijs scheelt wel. Hier heb ik er 1 gevonden voor 30€. Nu kost een externe case ook al minstens 30€, waar ik er dan 2 van nodig heb...
Heeft hier iemand ook zo'n PCMCIA kaartje in zijn laptop, en wat zijn je ervaringen ermee? Is het sneller dan USB, of is het af te raden ?
- Een externe case aanschaffen waar een sata harddisk in kan (2 stukes nodig dan)
- Een PCMCIA kaartje aanschaffen met een sata controller erin.
Toen kwam ik die PCMCIA kaartjes tegen met 2 sata poorten. Opzich lijkt mij dit wel wat. Externte voeding kan ik zelf nog wel fixen, das geen probleem. Behuizing kan ik zelf ook wel maken...
Echter zijn deze kaartjes ook nog niet heel erg veel beschikbaar. De prijs scheelt wel. Hier heb ik er 1 gevonden voor 30€. Nu kost een externe case ook al minstens 30€, waar ik er dan 2 van nodig heb...
Heeft hier iemand ook zo'n PCMCIA kaartje in zijn laptop, en wat zijn je ervaringen ermee? Is het sneller dan USB, of is het af te raden ?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?