Vorig jaar hebben mijn ouders een nieuwe wagen gekocht en dan achteraf een VDO Dayton MS 4150 RS laten inbouwen. Hoewel de navigatie niet altijd even duidelijk was, werkte ze wel. Een goede maand geleden van VDO Dayton een pakketje gekregen met nieuwe kaarten, mooie service, dachten we. Een week later nog een briefje: als we die nieuwe kaarten willen gebruiken, mogen we betalen (€249 voor 2 jaar!). Niet nodig, vonden mijn ouders, want door de niet zo duidelijke navigatie, werd het systeem toch niet zo héél veel gebruikt. Nu komt het leukste: ons oud abonnement is verstreken, wat (dacht ik) inhield dat we geen meldingen van files etc... meer kregen (wat toch niet zo boeide, want het systeem werkte enkel in Duitsland, en dan kregen we een alternatieve route die een omweg van 200km inhield
). Maar wat blijkt: de volledige navigatie is afgesloten 
Wat voor een rot systeem is dat, je betaalt voor kaarten die je na een jaar niet meer mag gebruiken
En vooral: is hier nog iets aan te doen, behalve betalen? Want da's echt wel de eerste keer dat ik zo'n rotsysteem tegenkom
Heeft hier nog iemand ervaring mee?
Wat voor een rot systeem is dat, je betaalt voor kaarten die je na een jaar niet meer mag gebruiken
En vooral: is hier nog iets aan te doen, behalve betalen? Want da's echt wel de eerste keer dat ik zo'n rotsysteem tegenkom
Heeft hier nog iemand ervaring mee?