Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VDO Dayton MS 4150 RS: gedaan met navigatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Vorig jaar hebben mijn ouders een nieuwe wagen gekocht en dan achteraf een VDO Dayton MS 4150 RS laten inbouwen. Hoewel de navigatie niet altijd even duidelijk was, werkte ze wel. Een goede maand geleden van VDO Dayton een pakketje gekregen met nieuwe kaarten, mooie service, dachten we. Een week later nog een briefje: als we die nieuwe kaarten willen gebruiken, mogen we betalen (€249 voor 2 jaar!). Niet nodig, vonden mijn ouders, want door de niet zo duidelijke navigatie, werd het systeem toch niet zo héél veel gebruikt. Nu komt het leukste: ons oud abonnement is verstreken, wat (dacht ik) inhield dat we geen meldingen van files etc... meer kregen (wat toch niet zo boeide, want het systeem werkte enkel in Duitsland, en dan kregen we een alternatieve route die een omweg van 200km inhield :X ). Maar wat blijkt: de volledige navigatie is afgesloten :r
Wat voor een rot systeem is dat, je betaalt voor kaarten die je na een jaar niet meer mag gebruiken 8)7
En vooral: is hier nog iets aan te doen, behalve betalen? Want da's echt wel de eerste keer dat ik zo'n rotsysteem tegenkom :(
Heeft hier nog iemand ervaring mee?

Verwijderd

Is gewoon het C-IQ systeem van VDO. Je hebt altijd de meest up-to-date kaarten in huis, van zowel NAVTEQ als van Teleatlas. Dus keuze tussen beiden en altijd de nieuwste kaarten (en niet een jaar oud zoals bij bv TomTom)

Je schakelt gewoon vrij wat je nodig hebt en betaald voor wat je nodig hebt (kan ook voor een paar dagen of een weken, bv voor op vakantie)

Destijds is deze radio waarschijnlijk gekocht met 1 jaar vrijschakeling voor een bepaalde regio.

Als jullie verkocht is dat het abonnment alleen voor de fileinformatie is, dan is er verkeerd voorgelicht
Ook kan men bij aankoop van een nieuw systeem de klant meestal de keuze bieden tussen tijdelijke vrijschakeling (goedkoper en steeds updates) of permanente vrijschakeling (duurder, geen updates).
Deze keuze is blijkbaar niet geboden. Achteraf kun je volgens mij geen permanente vrijschakeling meer kopen.

De VDO systemen horen trouwens tot de beste op de markt als het om pure navigatie aankomt, dus ik snap de beoordeling dat het niet goed werkt niet helemaal. Ook TMC moet in NL gewoon werken.. En NEE ik heb geen enkele relatie met VDO ofzo...

Voor meer info : http://www.c-iq.nl/consumer/aboutCIQ.do

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 16:26 ]

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 16:37
Daarom ben ik blij met mijn MS4100. Deze kent de zogenaamde C-IQ niet. En werkt met CD's die gewoon blijven werken. Uiteraard moet je deze wel eens in de zoveel tijd updaten, maar ze werken wel gewoon zonder tijdslimiet.

VDO werkt verder inderdaad top, ik ben er zeer tevreden over. De plaatjes op de display zijn misschien niet zo mooi als TomTom ofzo, maar navigeren doet deze uitstekend. Het grote voordeel vind ik dat het geluid duidelijk en met meer volume over de speakers van de auto gaat. En niet als bij TomTom via een knullig luidsprekertje van 3 kwartjes.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Over de werking zijn we niet echt te spreken. Soms geeft ze te weinig uitleg, soms teveel. Vooral bij splitsingen is dat vervelend: de hoofdbaan volgen, mja, dan moet je wel weten wat de hoofdbaan is 8)7 Vooral in het buitenland vervelend. En dan soms heb je zo'n klein weggetje, dan zegt ze ineens rechts aanhouden (terwijl dat weggetje naar links nog niemand was opgevallen).
En nu met die uitschakeling van dat systeem, is het helemaal :(
Het enige wat we willen is navigatie, verder hebben we niets nodig. Is het met wat oudere cd's, so be it (de cd's die we er origineel hebben bijgekregen, waren trouwens ook niet zo up to date, een Oostenrijkse autostrade die er al meer dan 2 jaar lag, stond er nog niet op).
Maar blijkbaar zit gewone navigatie er niet meer in, tenzij we gaan betalen :r Mooi systeem, normaal gezien €1300 (einde reeks, dus gelukkig met een fikse korting kunnen kopen) en na een jaar is het gedaan.