Toon posts:

Twee processors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal

Ik heb laatst mijn systeem geupgraded naar een AMD K6-2 500 Mhz en 64 Mb RAM. Nu heb ik een processor (Cyrix 233 Mhz, goed voor mijn koetjes) over. Weet iemand misschien of ik die dmv een kaartje in m'n mobo kan pluggen, zodat ik extra rekenkracht heb? Ik zag laatst in een computerwinkel een PCI-kaart liggen met een socket7 connector (Cyrix is ook socket 7). Kan ik die cyrix in die kaart pluggen en dan in m'n computer?

Doei, [Mike]

Verwijderd

???

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat jij hebt gezien is:

Een slotket, om een socket 370 proc in een slot 1 moederbord te zetten.

Ofwel

Een CPU kaart van een server, maar dit is geen PCI. Ik had laatst iemand over de vloer met een server plank, en de bijbehorende rommel om er een zes-proc PPro200 van te maken, met twee CPU kaarten, elk goed voor 3 CPU's......

Om antwoord op je vraag te geven:

Nee. Dat kan niet.

Herman www.waterkoeling.nl

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

winnie

de poes...

Wat jij gezien hebt is niet een server-processor plank, nog een slotket, maar een upgrade mogelijkheid voor oude pc.
Powerleap ( www.powerleap.com ) had ze, maar ik zie ze daar nu niet meer. Het bestaat inderdaad uit een pci-kaart, met daarop een socket7 (of socket370), geheugenbanken en soms ook nog de videochip en/of de ata33 interface. Het is eigenlijk een compleet moederbord op een pci plank, en bedoeld voor de upgrade van oude 486'en.
Helaas kan je het niet met een bestaande combinatie cpu-mobo gebruiken, je moet bij het oude mobo de cpu eraf halen, en daarna de pci plank erin zetten.

Update: hier ( http://www.evertech.com/products/pentiumup.asp ) staat een voorbeeld van zo'n kaart (AcceleraPCI heettie).