Asus T2-P Barebone met CT-479 adapter en intel mobile

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:33
Nadat ik via een vriend van me een nieuwe intel mobile (micro-FCPGA oid) heb, kreeg ik intresse in het hele stille desktop verhaal.
Nu hebben we op ons werk (de betere computer winkel :+ ) zo'n leuk klein kassie van asus staan.
Nu heeft de CT-479 een asus moederboard nodig met een modified bios.

Alleen er is 0,0 te vinden of het moederboard het uberhaupt aan kan. Ik heb mijn vraag ook al op het forum van asus zelf gezet, maar daar is de activiteit 0,0. Ook speurwerk via het bekende google is er maar weinig over te vinden. Van deze belgische website: http://www.compu-square.be/details.aspx?id=2412
kom je te weten dat er een asus P4P8T (proprietary) in zit (waarbij ik het proprietary gedeelte niet kan plaatsen, maar dat ter zeide).

Als je dan kijkt naar [google=P4P8T + "CT-479"], dan kom je ook maar bar weinig tegen. Dit omdat het moederboard eigenlijk niet bestaat bij asus zelf, enkel als barebone moederboard...

Dus wie-o-wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Want het zou een perfect systeempje zijn natuurlijk, uiterste klein en stil :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om welke cpu gaat het precies?
En dat je weinig vind over het mobo is niet verwonderlijk, Asus maakt heel veel OEM planken die je nooit retail in de winkel zult zien. Vaak lijken ze wel veel op een ander retail model, dus als je de info daarvan opzoekt en kijkt in hoeverre die overeen komt heb je al wat meer houvast.

MAar heb je het over een P4-M of over een P-M cpu?

• Ankh
Terw_Dan schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:58:
Om welke cpu gaat het precies?
En dat je weinig vind over het mobo is niet verwonderlijk, Asus maakt heel veel OEM planken die je nooit retail in de winkel zult zien. Vaak lijken ze wel veel op een ander retail model, dus als je de info daarvan opzoekt en kijkt in hoeverre die overeen komt heb je al wat meer houvast.

MAar heb je het over een P4-M of over een P-M cpu?
Om een P-M een officieuze dus :) de 1.6GHz versie (uit me hoofd)

• Ankh
Toch een klein schopje omhoog!

Anders wordt het bellen naar asus. Of die het misschien weet..

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

De site is japans maar hier is een hele waslijst van niet ondersteunde moederborden (voor de ct-479) die wel werkend getest zijn (Alleen de P4P [-E] en de P4C versie's zijn officieel ondersteund):

http://www.geocities.jp/ct_479/

Zoek dus eerst maar eens uit wat voor moederbordje je precies hebt.

Maar ik acht de kans dat je het aan de gang krijgt erg klein.
(Op de site van ASUS zelf staat immers nergens bij de barebone BIOS updates 'Added ct-479 support'. dus er is officieel geen een barebone die het ondersteund).

[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 25-06-2006 18:18 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

In die lijst staat wel T2-P i865G œ730ES @ @ 1¹ÞÀ751Ž @ @ .

T2-P is het typenr van de Barebone dus lijkt me dat 't gaat om het moederbord in dit topic.
Gewoon uitproberen is de manier om er achter te komen.

Werkt dat niet kun je proberen er een bioschip van een P4P800-VM in te zetten met daarop een bios die het wel ondersteund.

• Ankh
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:49:
In die lijst staat wel T2-P i865G �œ730ES �@ �@ 1¹ÞÀ751Ž� �@ �@ .

T2-P is het typenr van de Barebone dus lijkt me dat 't gaat om het moederbord in dit topic.
Gewoon uitproberen is de manier om er achter te komen.

Werkt dat niet kun je proberen er een bioschip van een P4P800-VM in te zetten met daarop een bios die het wel ondersteund.
Zo kleine update, morgen ga ik bellen met asus nederland. Heb het directenummer gehad voor winkels :P
Dus dat scheelt weer! Maar ik laat het zeker nog even weten, want het is een mooi simpel en klein systeempje dan :D

• Ankh
Goed, weer een kleine update.

Ik heb Asus nederland gebeld, maar ben naar Asus Duitsland verwezen. Heb hun dus ook gebeld.

Ze gaan kijken of ze de bios kunnen aanpassen voor de T2-P!
Ook Asus tw heeft dit bevestigd via de mail.. ze zijn er dus aan het kijken
Pagina: 1