[Vista/XP]Vista bootloader terugkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Had lekker XP MCE en Vista naast elkaar draaien, met een mooi bootmenu. Nu heb ik een image van mijn XP op de C-Schijf teruggezet, en is het bootmenu natuurlijk weg...

Hoe kan ik het beste weer het oude boot-menu van Vista terugkrijgen?
Uiteraard heb ik al gezocht, maar in bestaande topics/google gaat het altijd over Vista eraf, en het XP bootmenu terug krijgen..

Verder kan ik het natuurlijk ook met de Vista DVD proberen, maar dan loop ik het risico dat ik straks ook niet meer in XP kan (wat natuurlijk ook weer te maken is, maar toch wil ik dat liever vookomen)

[ Voor 42% gewijzigd door StanTheMan op 24-06-2006 21:41 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
StanTheMan schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:40:
Had lekker XP MCE en Vista naast elkaar draaien, met een mooi bootmenu. Nu heb ik een image van mijn XP op de C-Schijf teruggezet, en is het bootmenu natuurlijk weg...

Hoe kan ik het beste weer het oude boot-menu van Vista terugkrijgen?
het boot menu van vista krijg je door vista te installeren, als je gewoon een boot loader wil als je meerdere OS-en hebt doe je de windows cd erin (tijdens boot starten dus) - recovery - fixboot

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 24-06-2006 21:50 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Om het even compleet te maken:

Na proberen in de vista console kom ik er niet 1,2,3 uit, maar ik zie dat bootsect.exe de clue is, daarmee vond ik via google de volgende link:

Windows Vista no longer starts after you install an earlier version of the Windows operating system in a dual-boot configuration

Daar moet het mee lukken denk ik.....

edit: ok, de truc is om in dit geval ook de ontbrekende bestanden op je c: schijf te herstellen. In mijn geval heb ik die uit de image van de vorige windows installatie gehaald. Het gaat daarbij om de map "boot", en het bestand bootmgr

[ Voor 30% gewijzigd door StanTheMan op 25-06-2006 00:06 ]