hoe krijg ik geluid bij mijn beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vikernu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
Ik heb onlangs een tv-kaart, Leadtek winfast tv 2000 XP expert, gekocht en in mijn Dell dimension 5000 geplaatst.
Hij doet het prima, alleen krijg ik geen geluid bij mijn beeld. Nu zit er wel een stekkertje bij die ik wellicht moet gebruiken. Ik weet wel waar ik hem op de tv-kaart moet aansluiten, maar op de standaard geluidskaart kan ik hem niet vinden en op het moederbord ook niet.
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Vince

Verwijderd

moederbord merk/model??? en je bedoelt waarschijnlijk die platte 4 pins stekker aan beide uit einden op de kabel? Van die aansluiting zitten meestal 2 op je moederbord. 1 staat audio bij 2 staat iets van cdrom oid. ik weet niet precies hoe het op een geluidskaart aangegeven staat

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:56
je moet die kabel denk ik van je tv kaart naar je lijningang van je geluidskaart prikken.al eens door het boekje van je tvkaart gebladerd

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

pistole

Frutter

diehard889 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:11:
je moet die kabel denk ik van je tv kaart naar je lijningang van je geluidskaart prikken.al eens door het boekje van je tvkaart gebladerd
Zo dus. Wellicht heeft Dell geen header op het mobo achtergelaten om het kabeltje "intern" aan te sluiten; je zult hem dus op de Line-in achterop de pc moeten aansluiten (meestal plaatje waarbij een pijltje "in" het geluid gaat in tegenstelling tot het pijltje wat "eruit" komt waaraan je speakers hangen.

Ik frut, dus ik epibreer

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Dat is zeker gewoon een kabel met 3,5mm jack-aansluiting? In dat geval moet ie in de uitgang van de tv-kaart en in de line-in van je geluidskaart/onboard spul. Het kan zijn dat je een wat cheape geluidskaart hebt waarbij bijv. de subwoofer- en centerspeakeraansluiting voor een 5.1 set gedeeld wordt met de functie als analoge ingang. In dat geval heb je een probleem en moet je eens naar een andere geluidskaart kijken. (Of je 5.1 set lostrekken als je tv wilt kijken :P)
Kan ook zijn dat je microfoonaansluiting gedeeld wordt met de line-in trouwens.

Zo'n beetje iedere geluidskaart heeft wel een ingang dus òf je hebt niet goed gekeken òf je hebt een vreemde kaart :) Kan ook zijn dat het een heel ander systeem is, dan heb ik niks gezegd.
Maar dat is niet echt duidelijk omdat je totaal geen info geeft. Gaat het om een intern of extern kabeltje? Is wel het vermelden waard want zo is het voor ons ook een beetje een wild stab in the dark.

Leave only footprints, take only memories

• Vikernu
ik heb nog gezocht, maar kom er niet echt uit.
Het gaat inderdaad om het platte stekkertje dat intern aangesloten moet worden.
De geluidskaart: Soundmax integrated digital audio, en het moederbord is een standaard voor een Dell dimension 5000.Ik kan de audio-in connector dus nergens vinden. Wie o wie kan me helpen???

Vince

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 21:12
sound onboard disable in bios
en dan een pci soundkaart erin (als je nog een pci slot over hebt)
net even gekeken op del site je hebt er 2

zie voorbeeld
http://www.shopcircle.net...on%20Pics/SBLIVE/A-LG.JPG
dan kan je hem wel intern aansluiten.

edit
heb even verder gezocht op de del site
zie link
http://forums.us.dell.com...58902&query.id=188#M58902

dus via je eigen sound kaart die je nu hebt gaat het niet werken,
enigste oplossing is geluid kaart kopen
of misschien een verloop kabel maar weet niet of die bestaat.

[ Voor 68% gewijzigd door binbero op 06-07-2006 23:18 ]

• Vikernu
bedankt voor je info. ik had nog in mijn oude pc een soundblaster-kaart zitten. die heb ik nu toegepast en daarop zat wel een juiste aansluiting.
Bios aangepast en voila....
Bedankt!!!

Vince

Pagina: 1