Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] "Windows kan het volgende bestand niet openen"*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.181 views sinds 30-01-2008

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 16:11
Ik zit met een heeel groot probleem, nadat mijn zusje op de computer is geweest (en zoals gewoonlijk de nodige msn virussen heeft binnen gehaald), raakte mijn Adwatch (zit bij Adaware pro) van streek.

Hij gaf aan dat iets het register wou veranderen, ik schrok -> " :o " en klikte op blokkeer alles. Waarschijnlijk blokeerde hij dus alle "file associations".

Nu weet Windows niet meer hoe .exe, .bat, .ink, enz. enz. geopend moeten worden, dan geeft ie deze foutmelding "Windows kan het volgende bestand niet openen", je kent het wel als je een vreemd bestand wil openen.

Maargoed nu mijn probleem, aangezien ik geen exe bestanden kan openen is het voor mij onmogelijk om de backups terug te zetten. Weet iemand misschien de juiste sleutels of een andere manier om het terug te zetten?

Ik gebruik Windows xp pro mit packeté de servies zwei, ik kan helaas niet nakijken welke versie van ad-watch omdat ik die niet kan openen.

Regedit is .exe, dus dat kan ik niet gebruiken.

Normaal smeek ik niet (maar voor deze ene keer kan het geen kwaad (lol) ), please ik kan nu echt niets met deze pc, geen spelletje, niet msn sletten. Help me!

[ Voor 4% gewijzigd door Maks op 24-06-2006 20:58 ]

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:38
Veilige modus geprobeert?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Eigenlijk zou je dus nu ook niet kunnen internetten want je verbruikt nu IExplore.exe.

Ik raad je aan om dit topic door te nemen: WinXP - kan geen .exe openen en geen .com openen.
Daar staan een paar mogelijke oplossingen in, waardoor je probleem misschien te verhelpen is :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TheZeroorez
  • Niet online
Hoe open je dan explorer.exe en iexplorer.exe :?

Man man man.. ben ik nu zo traag of jullie zo snel? 7(8)7

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2006 21:04 ]

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm

Of kan je die dan ook niet installeren? :P

[ Voor 40% gewijzigd door Optix op 24-06-2006 21:05 ]

.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maksvr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:56:
Normaal smeek ik niet (maar voor deze ene keer kan het geen kwaad (lol) )
Op techzine smeek je anders ook? :/ :P

In ieder geval - ik zet even de Windows versie in je topictitel - let hier aub ook zelf op. Daarnaast is deze vraag al met regelmaat voorbij gekomen op GoT dus moet je er toch wel een en ander over kunnen vinden :)

• Maks
TheZeroorez schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:04:
Hoe open je dan explorer.exe en iexplorer.exe :?

Man man man.. ben ik nu zo traag of jullie zo snel? 7(8)7
Ten eerset gebruik ik firefox ;), ik had nog een .html bestand staan, die kan ik dus nog wel openen :).
Ja, nog steeds niets, die gebruikt denk ik ook gewoon het zelfde register.
I know, wanhopig he. Maar daar vinden ze andere topics belangrijker denk ik.
In ieder geval - ik zet even de Windows versie in je topictitel - let hier aub ook zelf op. Daarnaast is deze vraag al met regelmaat voorbij gekomen op GoT dus moet je er toch wel een en ander over kunnen vinden :)
Sorry, dan ga ik de search functie even testen ;).

Edit\ Helaas wordt .com dus ook niet meer met iets geasocieerd (goed gespeld?), dus ik kan regedit ook niet naar .com renamen en dan openen.

Oke visual basic scripts herkent ie nog wel, kan ik daar iets voor schrijven?

[ Voor 13% gewijzigd door Maks op 24-06-2006 21:18 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Maksvr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:10:
Oke visual basic scripts herkent ie nog wel, kan ik daar iets voor schrijven?
Dit:

VBScript:
1
2
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
objShell.RegWrite "HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command\", """%1"" %*", "REG_SZ"

Zou moeten werken - je moet daarna wel alsnog een van de andere registry-fixers gebruiken want dit fixed maar een heel klein detail van de EXE openen - het openen van com files e.d. is ermee niet opgelost :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Maksvr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:10:
Ten eerset gebruik ik firefox ;), ik had nog een .html bestand staan, die kan ik dus nog wel openen :).
Het is dus allemaal heel vaag inderdaad, want in feite open je toch firefox.exe, en explorer.exe heb je neem ik aan ook wer open :)

• Maks
elevator schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:29:
[...]
"code"
Zou moeten werken - je moet daarna wel alsnog een van de andere registry-fixers gebruiken want dit fixed maar een heel klein detail van de EXE openen - het openen van com files e.d. is ermee niet opgelost :)
offtopic:
Ik wil je echt heel erg bedanken voor al je hulp, fijn dat er dit soort mensen zijn _/-\o_

Met het vbs bestandje lukte het niet, ik ga het nu met BartPE proberen :).

[ Voor 19% gewijzigd door Maks op 24-06-2006 21:37 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat lukte er niet aan dat VBScript bestandje dan? Voerd die niet uit, of helpt het niet? :)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Misschien een heel simpele oplossing? Systeemherstel? Of start dat ook niet meer op

• Maks
elevator schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:38:
Wat lukte er niet aan dat VBScript bestandje dan? Voerd die niet uit, of helpt het niet? :)
Hij wordt uitgevoerd (daar ga ik vanuit, heb een msgbox aan het einde van de code geplakt die gewoon wordt weergegeven), maar na een rr worden exe files nog steeds niet geasocieerd.
TheZeroorez schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:35:
[...]

Het is dus allemaal heel vaag inderdaad, want in feite open je toch firefox.exe, en explorer.exe heb je neem ik aan ook wer open :)
Nouja de manier waarop vind ik vreemd (zusje houdt haar melktandjes stijf op elkaar...), bestandsnamen worden niet geasocieerd, dat gebeurd wel meer met nieuwe bestanden enzo. Ik denk dat een msn virus er voor heeft gezorgd dat ze niet meer herkend worden.

Ik heb denk ik een manier gevonden om NOD te starten (rightclick op bestand ;)) , die laat ik wel even scannen.
rdfeij schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:42:
Misschien een heel simpele oplossing? Systeemherstel? Of start dat ook niet meer op
Ik voelde me zo slim, ik vond dus dat ik dat niet nodig had }:O . Leermoment zullen we maar zeggen... Op de "conventionele" manier kon ik systeemherstel trouwens niet openen, als je in veilige modus op start wordt altijd gevraagd of je systeemherstel wil uitvoeren. Maar dat stond dus uit...

Ik ga het nu met BartPE proberen, bedankt voor jullie tijd en reacties _/-\o_, kan ik trouwens bartpe op een andere pc draaien en branden en dan op deze pc gebruiken?

[ Voor 28% gewijzigd door Maks op 24-06-2006 21:55 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
rdfeij schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:42:
rstrui.exe B)

• elevator
  • Niet online

elevator

Maksvr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:46:
Hij wordt uitgevoerd (daar ga ik vanuit, heb een msgbox aan het einde van de code geplakt die gewoon wordt weergegeven), maar na een rr worden exe files nog steeds niet geasocieerd.
Heb je met een bijbehorende RegRead al eens gekeken of het ook applied wordt?

Wat bedoel je overigens met een "rr"? Voor die registry wijziging hoef je iig niet te herstarten ofzo - ik zou na dat runnen van die registry hack gewoon een cmd.exe open zetten zodat je in ieder geval van uit daar weer andere programma's kan lanceren :)

Verwijderd

Misschien heel stom, maar heb je al het "Uitvoeren..."-knopje uit het startmenu geprobeerd?
In een grijs verleden heb ik namelijk ook eens het probleem gehad dan ik geen links, of .exe's meer kon openen. En ik kan me nog zoiets herinneren dat ik het toen wel via het "Uitvoeren..." uit het startmenu "regedit" kon openen

• TheZeroorez
  • Niet online
In de TS staat dat dan niet gaat. De register-editor heet namelijk ook niet voor niets regedit.exe ;)

• Maks
elevator schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:57:
[...]

Heb je met een bijbehorende RegRead al eens gekeken of het ook applied wordt?
Nee, hoe werkt dat precies? (Na msgbox houd mijn vbs kennis eigenlijk al weer op B) )
Wat bedoel je overigens met een "rr"? Voor die registry wijziging hoef je iig niet te herstarten ofzo - ik zou na dat runnen van die registry hack gewoon een cmd.exe open zetten zodat je in ieder geval van uit daar weer andere programma's kan lanceren :)
offtopic:
Forgive me I am an addic, betekent RestartRound in computerspelletjes, maar ik ben het dus gaan gebruiken voor reboot. Je snapte hem wel gelukkig ;)

Ik had trouwens ook dit gevonden, ik ga dat even allemaal in visual basic proberen om te zetten. Aan de hand van jouw code :)

[ Voor 13% gewijzigd door Maks op 24-06-2006 22:07 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:01:
In de TS staat dat dan niet gaat. De register-editor heet namelijk ook niet voor niets regedit.exe ;)
Er staat dat hij deze niet kan openen, niet dat deze niet meer werkt. Hij kan ook nog steeds de firefox.exe draaien zonder deze te kunnen openen.
Klink idd als een probleem in de file associations en niet zozeer in een fout in alle .exe's

En ik heb ooit eens precies het zelfde meegemaakt, vandaar dat ik hier aan terug dacht.

• elevator
  • Niet online

elevator

Maksvr schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:03:
Nee, hoe werkt dat precies? (Na msgbox houd mijn vbs kennis eigenlijk al weer op B) )
Je plakt er:

code:
1
WScript.Echo objShell.RegRead("HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command\")

onder :P

• roland3bpchulp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 14:07
De volgende oplossing werkt geef het bestand regedit.exe een andere naam "48_regedit.exe"
nu is het bestend wel de runnen en kan het register ge edit worden

Groet,

Roland

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk dat na drie jaar het probleem zichzelf wel opgelost heeft ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.