Toon posts:

3COM SuperStack 3 3300XM Hoeveel trunks ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel trunks ondersteunt de 3COM SuperStack 3 3300XM (3C16985B) . Dit wil ik graag weten omdat ik voor een lan van +- 50 man een netwerk moet opzetten en redelijk goedkoop aan 3 van deze switches kan komen maar wil dan wel minimaal 2 trunks per switch hebben om lag te verkomen. Ik heb dit niet op google of got of in de handleiding kunnen vinden :( dus als iemand hier ervaring mee heeft ik zou het heel graag willen weten :).

http://www.3com.com/produ...985B-US&pathtype=purchase

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:04
Net even snel gekeken je kunt 2 trunks aanmaken per Unit, maar waarom stack je ze niet?

http://specs.tweak.to/12729

Verwijderd

Ik heb net even gekeken en zo te zien kan je 2 trunks definiëren.

--
Spuit elf.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 10:12 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 20:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Inderdaad, je kunt het beste iig 2 van de units met elkaar stacken, kabeltje hiervoor is in het 2e hands circuit doorgaans voor 10-12,50 wel te vinden. Dan hang je daarnaast een trunk van 4 links (maximum) tussen deze stack en de "losse" switch. Met 400Mbit beschikbaar moet er geen merkbaar verschil zijn tussen de stack en de losse switch.

Verwijderd

Topicstarter
jha heb gekeken naar matrix kabel aleen de goedkoopste die ik 2'e hands kan vinden zijn 50 euro :S
Mara met 2 trunks moet het ook lukken

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 20:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Ik heb er nog wel een liggen als het goed is (als ik hem kan vinden, zit midden in een verhuizing). Voor die 12,50 kan ik hem wel opsturen als ik hem kan vinden, op welke termijn heb je hem nodig? ?Stuur maar een mailtje naar het adres in mijn profiel.

[ Voor 12% gewijzigd door Kippenijzer op 25-06-2006 10:40 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wat ga je trunken dan?
Ga je alle gebruikers in aparte vlans definieeren?
:Y)
Pagina: 1