Toon posts:

Ratio met Bittorrent

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik downloaden en vraag niet naar warez!
Ben een aantal demo's aan het downloaden zoals ik vaker doe met bittorrent.

Alleen nu ben ik weer aan het downloaden.. en het gaat verdomd langzaam.
dat heb ik nog nooit gehad.

Poorten staan goed. en ook geen NAT problemen. ook zit er geen firewall tussen.
Nu zag ik iets nieuws in azureus.
Ratio? Ik neem aan je Up/download ratio.
Ok, ik share die demo's 8) gewoon met volle upload (bij mij 60 kb/s) maar ik blijf zwaar langzaam downloaden.

De ratio verhouding is trouwen 0,9 en is geel.
Dus ik neem aan dat dit het probleem is ?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Hoeft niet, als je veel leechers hebt en weinig seeders.
Dan kan het zijn dat net die pakketjes die jij nodig hebt. Dat die maar weinig worden gedeeld

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:43
Bittorrent gaat niet altijd snel, vooral niet als er weinig seeds zijn. Of als er te veel mensen zijn die hun upload afknijpen en de download meteen wegklikken als 'ie klaar is. Daar is niet zo veel aan te doen, behalve bij zo'n download-clubje te gaan waar je uit wordt gekicked als je te weinig upload. Het wordt dus gewoon even wachten...

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dat ratio geeft alleen maar weer hoeveel je in verhouding hebt gedownload en geupload
bij een file x betekent een ratio van 0.9 dat jij 90% van de hoeveelheid die je hebt gedownload ook hebt geupload

dus 100kb gedownload met 0.9 ratio:
90kb geupload

dit heeft verder helemaal niks met je snelheid te maken

edit: zodra je ratio < 1 is heeft ie een geel kleurtje, omdat ie het 'slecht' vindt dat je meer download dan upload

[ Voor 16% gewijzigd door RoTro op 24-06-2006 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:02:
Hoeft niet, als je veel leechers hebt en weinig seeders.
Dan kan het zijn dat net die pakketjes die jij nodig hebt. Dat die maar weinig worden gedeeld
Was ik ff vergeten te zeggen... er zijn genoeg seeders :)
Bittorrent gaat niet altijd snel, vooral niet als er weinig seeds zijn. Of als er te veel mensen zijn die hun upload afknijpen en de download meteen wegklikken als 'ie klaar is. Daar is niet zo veel aan te doen, behalve bij zo'n download-clubje te gaan waar je uit wordt gekicked als je te weinig upload. Het wordt dus gewoon even wachten...
ja moet i kdan wachten ofzo totdat mijn ratio op 1 staat en groen is ofzo?
gaat 'ie dan harder ?

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
nee ratio heeft geen invloed op je snelheid

Verwijderd

Topicstarter
Rotro schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:06:
dat ratio geeft alleen maar weer hoeveel je in verhouding hebt gedownload en geupload
bij een file x betekent een ratio van 0.9 dat jij 90% van de hoeveelheid die je hebt gedownload ook hebt geupload

dus 100kb gedownload met 0.9 ratio:
90kb geupload

dit heeft verder helemaal niks met je snelheid te maken

edit: zodra je ratio < 1 is heeft ie een geel kleurtje, omdat ie het 'slecht' vindt dat je meer download dan upload
Hmm ok dit wilde ik weten haha.
Maar heel vaag dan dat hij langzaam gaat, omdat alle instelling gewoonweg kloppen :'(

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:08:
[...]

Hmm ok dit wilde ik weten haha.
Maar heel vaag dan dat hij langzaam gaat, omdat alle instelling gewoonweg kloppen :'(
Alle instelling in azureus goed gezet? Daarmee bedoel ik de max upload snelheid en de max connecties per torrent etc. Je upload snelheid moet in ieder geval niet op je max ingesteld staan, dan heeft dat nadelige gevolgen voor je download snelheid.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Ik heb ergens gelezen dat een van de laatste patches van Windows de Half-open connections erg limieteerd.
Het zou je torrents en andere download programma's nadelig beinvloeden.
Hier staat een patch waarmee je de limieten weer hoger kan zetten.
Ik heb hem zelf op 20000 gezet.
Sommige virusscanners melden dat het een virus is maar dat is het dus niet.
succes

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 19:17

Mentalist

[avdD]

Als je upload b.v. 60KB/s is, zet je upload in je bittorrentprogramma dan op 50KB/s.

Als je met volle snelheid gaat uploaden loopt op de meeste verbindingen je download ernstig terug. Je moet dus altijd wat upload vrijhouden om snel te kunnen downloaden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik heb dat ook vaak, zet cap je upload bij die download op 10 of 15, je shared dan niet zo goed. maar je downloadt dan op hogere snelheid meestal

Verwijderd

Je moet inderdaad niet de volle 100% instellen als upload limiet. Neem 80% hiervan en dan heeft het zo goed als geen invloed meer. (dus ong. 50kb/s)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 08:53:
Je moet inderdaad niet de volle 100% instellen als upload limiet. Neem 80% hiervan en dan heeft het zo goed als geen invloed meer. (dus ong. 50kb/s)
Hoezo ong 50kb/s? Dat ligt er natuurlijk per abbo aan wat voor max upload je hebt. Mijn max is dacht ik 65kb/s, ik heb mijn upload in Azureus dan ook gecapped op 40kb/s.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Ik reken meestal makkelijker. Ik heb een 5000/700 kb/s verbinding (zoals het altijd door isp's wordt opgegeven). 2de getalletje is je upload. Deel dit door 10 en dat is waarop je je upload moet limiteren in kB/s. Als je upload, dan loopt je bandbreedte erg snel vol, en heb je geen bandbreedte meer over om te downloaden. Daarnaast verschilt de snelheid per torrent. Bij mij ligt het altijd zo tussen de 50 en 400 kB/s.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:59

DropjesLover

Dit dus ->

ik heb bij sommige trackers wel eens meegemaakt dat je een DL/UL ratio van 0,8 tot 1 moet hebben, val je daar onder, dan krijg je een lager downloadsnelheid. bij azureus staat er bij details, algemeen, onderaan bij info hoe de totale snelheid van iedereen met wie je verbonden bent is. als deze heel hoog is en bij jou laag, dan kan het aan jou liggen. maar als de totale snelheid laag is, naja, lijkt me logisch ;)

het beste wat je met bittorrent kan doen is het gewoon aan zetten en er niet meer echt naar om kijken... om de 5 minuten kijken hoe ver dat ie is heeft geen zin.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:15

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan niet eens. De tracker kan niet jouw snelheid bepalen. Het enige wat die kan doen is weinig/minder peers per announce doorgeven.
Ik heb zelf een 6Mbit/1Mbit verbinding en als ik de upload op 30kB/s cap, kan ik nog steeds met 600kB/s downloaden. ^_^

Systeem specs

Verwijderd

Veel trackers geven ook maar gewoon een gelimiteerde uploadsnelheid, dit om zo lang mogelijk seeders te behouden of de tracker in leven te houden. Niet iedere tracker raast je schijf op :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:48
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:09:
Veel trackers geven ook maar gewoon een gelimiteerde uploadsnelheid, dit om zo lang mogelijk seeders te behouden of de tracker in leven te houden. Niet iedere tracker raast je schijf op :)
Zoals ook al eerder is gezegd, bepaalt een tracker niet de snelheden, dat doen enkel de verbonden clients.
Even een paar tips aan de TS:
Cap je uploadspeed. Ongeveer 5-10% van je DOWNLOAD snelheid cappen op je upload (bijv. mijn verhaal: 3mbit down, 0,5mbit up. Heb download niet gelimiteerd (duh :P) en upload op 32 (max ~52). Hoger geeft mij lagere downloadsnelheden i.v.m. overhead).
Probeer iedere keer een random poort (of nu even tijdelijk weer een ander als random moeilijk is i.v.m. port forwarding), zodat je zeker weet dat je ISP geen roet in het eten gooit.
Pagina: 1