Toetsenbord vertragingen

Pagina: 1
Acties:

• Tikal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo,
ik heb de laatste tijd veel last van vertragingen van m'n aanslagen op m'n toetsenbord in (3D) games. Ik heb die al gehad met Battlefield 2, World of Warcraft en de Prey demo.
Het zit zegmaar zo, als ik bv. in Battlefield aan het lopen ben, en ik stop met lopen, dan wil hij nog weleens doorlopen. En soms dan probeer ik m'n poppetje te bewegen, en dan reageert hij niet, maar na een aantal seconden beweegt hij precies zoals ik had ingegeven.

Het betreffende toetsenbord is een Logitech Internet Keyboard (PS2) en hij gaat al een paar jaartjes mee. Ook heb ik pas geleden de nieuwste iTouch drivers geinstalleerd, maar dit mocht niet baten, eveneens als een format van m'n hele schijf.
Voor de rest draai ik Windows XP met SP2 en alle critical updates.

Ik vermoed zelf dat het gewoon komt omdat dit toetsenbord al een tijd meegaat, en dat hij daarom kuurtjes begint te vertonen. Misschien kan ik gewoon beter opzoek naar een nieuw toetsenbord met USB aansluiting.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zal in ieder geval erg waarderen elk aangeboden hulp waarderen. Bij voorbaat dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dit probleem alleen in 3d games? Probeer het anders ook eens met dit keyboard op een andere computer of boot vanaf een livelinux cd bijvoorbeeld.

• Tikal
Terw_Dan schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:11:
Heb je dit probleem alleen in 3d games? Probeer het anders ook eens met dit keyboard op een andere computer of boot vanaf een livelinux cd bijvoorbeeld.
Ja, ik heb dit probleem alleen in 3d games, in Windows zelf werkt alles naar behoren. Ik probeer wel een keer een ander toetsenbord die hier ligt, en probeer dit toetsenbord op een andere computer, dan maar kijken of het probleem dan nogsteeds aanhoudt.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Probeer eens dxdiag te draaien. Misschien is er iets met directinput oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:03

Haan

dotnetter

Speel je die games niet toevallig allemaal online? Want het lijkt een beetje op lag door hoge ping bijvoorbeeld.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tikal
Haan schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:02:
Speel je die games niet toevallig allemaal online? Want het lijkt een beetje op lag door hoge ping bijvoorbeeld.
Veel games speel ik inderdaad online, maar ook offline games hebben te kampen met die problemen.
Ik heb dxdiag nog even geprobeerd, maar die gaf geen problemen aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Tikal op 25-06-2006 20:33 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb dit probleem ook gezien bij een kennis van ons. Heb me er even over gebogen maar geen echte oplossing gevonden.
Ik zit nu te denken dat misschien de typematic rate aan te passen is, mogelijk maakt dat verschil. Moet je even rommelen bij de tobo settings. Vroeger waren die opties namelijk aanwezig, ik neem aan dat ze nu ook nog bestaan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Heb je een ps2 toetsenbord of een USB ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:40:
Heb je een ps2 toetsenbord of een USB ?
Het betreffende toetsenbord is een Logitech Internet Keyboard (PS2)
;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Misschien wel een trojan met een keylogger ofzo :/

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-02 11:56
ThinkPadd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:44:
Misschien wel een trojan met een keylogger ofzo :/
Die hoor je net niet op te merken ;).

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb iets gevonden op I'net :P heel misschien kan dit wel helpen?
I've been having problems with keys not being responsive/sticking which made the game unplayable - any how heres how i have fixed it - may work for you guys give it a try - all you need to do is launch game - when game running alt-ctrl-del to task manager and set proccess priority to normal - for some reason the game starts it in high which eats all your processor and delays the basic keyboard funtionality - if still not having any look then use atitraytools or the nvidia equivalent to alter your flip rate.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Tikal
Ik heb verschillende dingen geprobeerd die werden aangeraden, zoals de Repeat-rate van m'n toetsenbord verlagen, maar dit alles heeft niet geholpen.
Ik heb ook gemerkt dat tijdens Battlefield 2 zelfs m'n muis laat reageerde, dus het lijkt erop dat het probleem dieper gaat. Heel vreemd allemaal.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
Ik heb hetzelfde probleem, een jaar/half jaar geleden had ik er best veel last van ... tobo reageerde af en toe ~5 sec's niet meer. En wat ik in die tussentijd ramde gebeurde na die 5 sec allemaal achter elkaar, muis reageerde overigens ook niet in die 5 sec.

Ik heb het nu nog heeeel zelden, waarschijnlijk komt dit door wat hardware upgrades (3500+ > 3700+, 9800XT > 7900GT, A8V Deluxe > DFI SLI-DR).

Tobo is overigens een Medion geval met een PS2 aansluiting, muis is USB.

• Tikal
@EyeWitness: Dat heb ik nu dus ook. Ik begin me inderdaad af te vragen of dit misschien aan m'n moederbord/ processor/ videokaart ligt...

• Tikal
Ik heb het nu ook al meegemaakt met Diablo 2, dus het is niet beperkt tot 3D games...

Het gekke is dat ik er totaal geen last van heb tijdens Windows-applicaties, het gebeurt echt alleen in games. Ik krijg het bij Diablo 2 zelfs om de 4-5 minuten, en dat is echt zo frustrerend.

[EDIT]
Ik heb zojuist op internet iets gevonden dat zou kunnen duiden op mijn probleem. Ik ben terecht gekomen op het forum van AtiTool waar mensen met precies hetzelfde probleem kwamen, en na een uninstall van AtiTool aan mijn zijde loopt Diablo 2 gesmeerd zonder enige vertragingen met het toetsenbord/ muis.

@Eyewitness, misschien was dit ook het probleem bij jou oude computer? Aangezien je van een Ati videokaart naar een Nvidia ging, heb je misschien gebruik gemaakt van Ati Tool?

Anyways, ik ga morgen nog wat uitgebreider testen met andere games en laat ik het jullie weten of AtiTool het probleem bij mij was.

[ Voor 108% gewijzigd door Tikal op 15-07-2006 01:37 ]

• Tikal
Ik kan nu met enige zekerheid bevestigen dat ATiTool het probleem was.
Sinds de deinstallatie van ATiTool heb ik geen één vertraging meer gehad van m'n toetsenbord of muis.
Pagina: 1