Toon posts:

Probleem FX-60-DFI NF-4

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met onderstaande setup

FX-60
DFI- lanparty NF4-Sli-DR
2x 1Gig Geil pc4000
Tagan 480w PSU
2x Raptor 74g Raid-0
Waterkoeling op Cpu en Video gpu

Ik heb sinds gisteren een 2dehans Fx-60 overgenomen via eBay-lid: joao7780
Nadat die gisteren is bezorgd via de post ,ben ik gelijk aan de slag gegaan met deze cpu.
CPU direkt werkende gekregen ondanks dat mijn bios versie verouderd was ,daarna een bios update gedaan doormiddel van de laatst beschikbare bios en dit maal werdt de cpu direkt herkend.
Ik :) happy en voorbarig al veel lof over deze private ebay verkoper.
Dus dan maar een reaktie plaatsen op ebay over deze positieve deal ,helaas werd bij het open klikken van de link de ebay pagina niet zichtbaar maar sloot zich gelijk ...dus weer geprobeerd en hop weer gesloten ..dan maar even naar tweakers ..weer het zelfde verhaal ..ik dacht WTF ! :?

Toen BF2 opgestart met vrijwel direkt daarna een message box met een foutmelding dat er diverse shaders en compilers niet kon worden geladen.

Met de moed der wanhoop met de CPU naar een vriend gegaan om hem daar te testen , in ieder geval om zeker te zijn dat het niet aan mijn setup zou kunnen liggen.
Ook bij hem de zelfde problemen met het bijkomende probleem van een temp van 70+ graden met een degelijke Zalman koeler.

Iemand die deze symtomen herkent ?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Windows opnieuw geinstalleerd? Zeker als je van een singlecore CPU afkomt is dit belangrijk.

Over die hoge temp, dit is idd te hoog.. staan de voltage settings goed? Koelpasta goed gesmeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door WillemJanJansen op 24-06-2006 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:46:
Windows opnieuw geinstalleerd? Zeker als je van een singlecore CPU afkomt is dit belangrijk.

Over die hoge temp, dit is idd te hoog.. staan de voltage settings goed? Koelpasta goed gesmeerd?
Windows zou ik ook nog kunnen herinstalleren ,het betreft al wel een verse installatie van nog geen 4 dagen oud, dit nog wel met een singel core

De voltages zijn standaard dus wat deze CPU betreft 1.30v deze waarde wordt aangegeven door de bios.

Artic silver 5 met een bank pasje evenredig aangebracht..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 20:05 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:05:
[...]

Windows zou ik ook nog kunnen herinstalleren ,het betreft al wel een verse installatie van nog geen 4 dagen oud, dit nog wel met een singel core

De voltages zijn standaard dus wat deze CPU betreft 1.30v deze waarde wordt aangegeven door de bios.

Artic silver 5 met een bank pasje evenredig aangebracht..
als je van singlecore naar dualcore gaat moet je volgens mij windows opnieuw installeren

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-01 14:00
ik zou de cpu voltage iets hoger gooien..1.4 MAX...
en je moet ook de AMD dual core Patch dowloaden en instaleren.
waarschijnlijk zal het daar ook aan liggen

I love the smell of a Palm in the morning.

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Flip

^^

Check ook ff je Geil geheugen. Dit staat erom bekend dat het niet echt compatible is met de meeste merken. Vooral niet met AMD processoren aangezien die geheugencontroller niet echt goed overweg kan met Geil mem.
Dus misschien kun je nog ff kijken of het met een andere mem module verholpen is ofzo?

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Dual core gebruikt iig multiprocessor driver. Kijk een bij systeemeigenschapen/hardware/device manager. Ik gebruik single core en dus uniprocessor driver.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/uni.jpg

Indien bij jouw ook nog steeds uni in gebruik is zou je kunnen proberen de multiprocessor driver te installeren.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/multi.jpg

Misschien is dit ook een optie. Windows reinstall zou het ook op moeten lossen maar is volgens mij niet noodzakelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Viss op 24-06-2006 22:26 ]

Verwijderd

Flip schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:39:
Check ook ff je Geil geheugen. Dit staat erom bekend dat het niet echt compatible is met de meeste merken. Vooral niet met AMD processoren aangezien die geheugencontroller niet echt goed overweg kan met Geil mem.
Dus misschien kun je nog ff kijken of het met een andere mem module verholpen is ofzo?
Waar basseer je dit op? Kan je dit misschien beargumenteren?

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst bedankt voor jullie snelle reacties _/-\o_

@Martijn- en @WillemJanJansen-

Toch het zeker voor het onzekere en opnieuw windows geinstalleerd en helaas de zelfde problemen ook voor en na installatie van de AMD duel cpu driver en Microsofts hotfix.

@Viss-

systeemeigenschapen/hardware/device manager daar wordt een dubbele FX-60 vermeld dus neem ik aan dat het juist weergeven wordt /multiprocessor driver

@Milanza-

Cpu volt iets verhoogd naar 1.375 en vervolgens wegens onvoldoende stabileit naar 1.4v meer problemen zelfs hard reset :|

@Flip-

Ik ben vergeten te vermelden dat mijn maat een systeem heeft met 2x 512mb OCZ vx4000
modules ,en helaas daar ook de zelfde problemen.

Zelfs na deze tips ben ik helaas nog geen stap verder gekomen... ;(
Ik heb ook intensief het internet afgezocht naar een mogelijk herkenbaar probleem ,maar helaas niks gevonden ...misschien dat de vorige eigenaar toch een iets te hoog voltage heeft toegepast waardoor er iets goed fout is gegaan in de cpu ...de koeling waarmee deze persoon heeft gewerkt was een Vapochill VE.
Terwijl ik dit tiep is de idle temp zo rond de 50+ graden,dat is toch veelst te hoog in samenwerking met waterkoeling ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 02:44 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Mag ik vragen (puur uit interesse) waarom je een kritiek onderdeel als een CPU 2e hands koopt? En dan zeker bij deze high-end cpu's... maargoed. Klinkt inderdaad erg alsof je genaaid bent... sorry :o

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dit lijkt mij geen probleem van de cpu maar aan een onvolledige windowsinstall.
een dergelijk probleem dat software niet op wil starten heeft eigenlijk niet met je cpu te maken omdat in dit soort gevallen je pc wel of niet werkt.
bedenk eens of je de servicepacks gedownload en ingeinstalleerd hebt of dergelijke bijkomstige software als benodigde drivers.

Eventueel je bios downgraden want een nieuwe bios hoeft niet te betekenen dat je pc dan ook beter werkt.

computer voor alle werkzaamheden

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 13:11

meddle

:o

Edwin van Cleef schreef op zondag 25 juni 2006 @ 02:57:
dit lijkt mij geen probleem van de cpu maar aan een onvolledige windowsinstall.
een dergelijk probleem dat software niet op wil starten heeft eigenlijk niet met je cpu te maken omdat in dit soort gevallen je pc wel of niet werkt.
bedenk eens of je de servicepacks gedownload en ingeinstalleerd hebt of dergelijke bijkomstige software als benodigde drivers.

Eventueel je bios downgraden want een nieuwe bios hoeft niet te betekenen dat je pc dan ook beter werkt.
Hij heeft windows al opnieuw geinstalleerd met die cpu erin dus daar kan het niet aan liggen, programma's die niet goed opstarten kunnen trouwens wel aan je cpu liggen hoor, lijkt me vrij logies. (ook al is het vaak anders, maar dat wil niet zeggen dat het nu ook zo is, het kan namelijk ook zijn dat een deel van de proc kapot is, de memcontroller bijvoorbeeld.)
Het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen, maar dan zou die cpu wel moeten werken in de pc van die vriend.
@TS, ik vind het trouwens niet echt verstandig om zo'n dure cpu 2e hands te kopen van iemand die je niet kent, dan is er toch wel een redelijke kans dat je genaait word. (HW 2e hands kopen die makkelijk kapot kan doe ik trouwens helemaal niet, dan maar een nieuwe 4800+ ipv. een 2e hands mogelijk kapotte FX-60)

specs PC

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Kan het niet zijn dat de vorige eigenaar de IHS eraf heeft gehad, en deze nu niet goed terug heeft gezet?
Dat je ook daardoor de hoge temps hebt en misschien door de temps instabiel wordt..(?)

Verwijderd

Flip schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:39:
Ik heb een 4400 staan met 2*512 geil erin, een vriend een 4200 met 2*512 geil erin en een verre vriendin een 64bit 3200 met 2*512 geil erin, en al die systemen geven geen problemen met het geheugen... (wel met onstabiele moederborden, maar dat is iets anders)

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid ,ik heb hier nog een 3800+ liggen.

Daar werkt windows volledig mee,maar inderdaad achteraf gezien een dergelijke cpu kopen via ebay waarvan de prijs 170euro lager was ,had bij mij een belletje moeten gaan rinkelen.

Je cpu verkopen als je hem zelf gemold hebt,dat is tegen alle principes in van een echte Tweaker ,if you cant affford it .ga je er maar hard voor werken tot je het kan betalen en niet een andere tweaker met je ellende opzadelen.

Laat dit dan maar een waarschuwing zijn voor diegene die met dergelijke plannen lopen.
Dit is overigens mijn eerste ervaring met een fraudeur ,dit na veel andere aankopen te hebben gedaan via Ebay.

Ik zal maandag een klacht indienen.

Dit is diegene die de boel heeft belazerd ...eBay-lid: joao7780 hij verkoopt ondertussen nog wat andere pc hardware.

Bedankt voor alle tips..

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
Als je proc het toch niet kan je mischien de IHS eraf halen. veel te verliezen heb je toch niet

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je hebt garantie, je kan altijd contact opnemen met AMD, kijken wat ze als oplossing bieden gewoon even bellen.

Nou is het een tijdje geleden dat ik een defecte cpu naar AMD heb gestuurd maar heb jij alles nog bij de CPU? doosje/koeler?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:14:
Je hebt garantie, je kan altijd contact opnemen met AMD, kijken wat ze als oplossing bieden gewoon even bellen.

Nou is het een tijdje geleden dat ik een defecte cpu naar AMD heb gestuurd maar heb jij alles nog bij de CPU? doosje/koeler?
Ja alles zit er nog bij ,doosje orginele koeler ..hoe gaat zoiets in zijn werk ?

Verwijderd

Topicstarter
ffswiffer schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:10:
Als je proc het toch niet kan je mischien de IHS eraf halen. veel te verliezen heb je toch niet
en als ik die er dan afhaal ,wat zou dit dan brengen ?

Zover ik kan zien als ik de FX met de 3800+ vergelijk dan mis ik wel wat hechtlaag [plakspul]tussen de IHS en de printplaat..dus dat wil zeggen dat hij deze eraf heeft gehaald om degelijk contact te hebben met de core ? voor zijn Vapochill ?

• meddle

meddle

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:21:
[...]

en als ik die er dan afhaal ,wat zou dit dan brengen ?

Zover ik kan zien als ik de FX met de 3800+ vergelijk dan mis ik wel wat hechtlaag [plakspul]tussen de IHS en de printplaat..dus dat wil zeggen dat hij deze eraf heeft gehaald om degelijk contact te hebben met de core ? voor zijn Vapochill ?
Zou idd kunnen, heb je geprobeerd een heel klein beetje aan die IHS te draaien? (dus niet hard, maar om te kijken of hij niet gelijmd is?)
Verder word die IHS mod veel gebruikt om beter contract te krijgen ja, maar ik moet wel zeggen dat het een behoorlijke naaistreek van die gast is om een kapotte CPU voor zoveel geld te verkopen, en mss ook nog wel de IHS eraf gehaald te hebben zodat je ook geen garantie meer hebt..)

specs PC

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:18:
[...]

Ja alles zit er nog bij ,doosje orginele koeler ..hoe gaat zoiets in zijn werk ?
Staat in de documentatie die erbij zit, gewoon even doorlezen staat alst goed is een NL nummer bij dat je kunt bellen, ik kan mijn amd documentatie zo niet vinden anders had ik even gekeken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Check idd of er met de IHS gekloot is, mischien heeft hij hem eraf gehaald en perongeluk zon smdtje gesloopt en toen maar weer de IHS erop gelijmt en doorverkocht.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:53:
[...]

Staat in de documentatie die erbij zit, gewoon even doorlezen staat alst goed is een NL nummer bij dat je kunt bellen, ik kan mijn amd documentatie zo niet vinden anders had ik even gekeken.
Laat dat nou het enige zijn wat er niet bij zit.
Kan iemand misschien even dat nr. voor me opzoeken ?

• prutser001

prutser001

Verwijderd

ik denk wel dat je datboekje nodig hebt, je serienummer taat er in

nummer is internationaal, +441276803187

edit; nummer hrbovn isvan op dat boekje

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:04 ]

• meddle

meddle

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:58:
[...]

http://www.amd.com/us-en/...0,,51_52_3592_712,00.html

specs PC

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
las je een nieuwe mobo installeerd of andere CPU moet je ALTIJD windows er nieuw opzetten, anders krijg je geheid problemen

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:58:
[...]

ik weet niet waar je woont, maar misschien kunnen we hier nog even testen? meerdere typen/merk moederborden / geheugen / koeling voorradig :)

zou namelijk erg lullig zijn als je hem voor rma stuurt en er niks mee aan de hand is of de ihs is ooit verwijderd, dan krijg je kosten aan je broek.

laat eventueel maar weten, kunnen zelfs onder een Ls testen als je dat wilt

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Bulls
de IHS is dat de alu heatspreader plak wat er op zit voor de koeler? als die eraf geweest is kan het inderdaad zo zijn dat je CPU te warm wordt omdat hij dan de warmte niet goed geleid naar je WC setup.

weet je zeker dat hij er vapochill op heeft gehad? want als je dat van te voren wist dan kon je al nagaan dat hij de vcore al torenhoog heeft gehad.

ik hoop dat je met pay-pal hebt betaald en kun je misschien wel je geld terug vangen wegens mallafide zaken.

trouwens om die 170 euro te besparen zou ik zowiezo geen CPU 2e hands kopen. en helemaal niet uit de VS of waar dan ook. had liever wat lanegr gespaard en een nieuwe gehaald uit een bekende webshop.

hoe kan dat trouwens, dat op pricewatch de FX60 goedkoper is als de FX57?

[ Voor 37% gewijzigd door Bulls op 25-06-2006 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het begint zowaar een aflevering van GTST of iets dergelijks te worden.

Ik heb zojuist contact op genomen met die bloke uit engeland.

Hij heeft mij verteld dat hij van geen problemen af wist ,en dat de cpu alleen maar werdt gebruikt voor het behalen van overclock records vandaar ook de beweerde 3868.82 MHz (214.93 * 18)
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=75052

hij heeft toegezegd dat hij het volledige bedrag zal terug storten O-)
ik zou de cpu dan na betaling terug sturen ...

We wachten af ....end tune....

p.s bedankt voor jullie inbreng !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:30 ]

• Bulls
en alsnog kun je de vcore niet aflezen.

als hij dat ding uber ge OC'd had is het ook vaak nog onmogelijk om hem stabiel standaard te laten draaien.

ik denk dat hij hem zelf nog wel weer stabiel aan de praatkan krijgen, alleen dat hij zo heet word zint me niets.

by the way heb je dit via email afgehandeld? anders zou ik als ik jouw was als je het geld terug hebt alsnog lekker negative feedback geven >:)

[ Voor 72% gewijzigd door Bulls op 25-06-2006 12:33 ]

Verwijderd

toffe gast, eerst ff goed overklokken en daarna maar verkopen, hoezo iemand oplichten :r

Verwijderd

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:30:
en alsnog kun je de vcore niet aflezen. maar als hij bedrag terug stort moet je dan je CPU terug sturen naar hem?
vcore kan ik wel aflezen ..1.26v ..ik weet dat de normale voltage zo rond de 1.3v moet zijn,en heb ik ook aangepast in de bios .maar gaf verder geen verbetering.

• Bulls
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:34:
[...]

vcore kan ik wel aflezen ..1.26v ..ik weet dat de normale voltage zo rond de 1.3v moet zijn,en heb ik ook aangepast in de bios .maar gaf verder geen verbetering.
ik had het over de vcore op zijn overklok. want dat is wel aardig belangrijk hoe hoog die is geweest.

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Sir_G-nius schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:57:
Kan het niet zijn dat de vorige eigenaar de IHS eraf heeft gehad, en deze nu niet goed terug heeft gezet?
Dat je ook daardoor de hoge temps hebt en misschien door de temps instabiel wordt..(?)
Dat probleem heb ik ook gehad, Niet in dit soort situaties, maarja.

Wou de IHS verwijderen van m'n 3700+. Ging niet helemaal tof en makkelijk (duh), dus 2 liter zweet later ben ik er maar mee gekapt, en hem er terug in geprikt. Je raad het al, hoge temps binnen enkele seconde. 2 dagen bezig geweest met het zoeken naar het probleem.

Kwam er in ieder geval op uit dat ik als nog de IHS moest verwijderen, de IHS en de proc helemaal schoonmaken, AS5 en bizonlijm toegepast, en loopt nu als een zonnetje. Normaal 45 stress, nu 38 op 2.8Ghz (boxed cooling).

Lijkt me verstandig om de IHS er af te halen en er weer netjes terug op te zetten. Pas in ieder geval wel op met de pinnetjes. Was namelijk 2 uur bezig geweest om 15 van die krengen recht te buigen :r

Verwijderd

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:30:
en alsnog kun je de vcore niet aflezen.
als hij dat ding uber ge OC'd had is het ook vaak nog onmogelijk om hem stabiel standaard te laten draaien.
ik denk dat hij hem zelf nog wel weer stabiel aan de praatkan krijgen, alleen dat hij zo heet word zint me niets.
by the way heb je dit via email afgehandeld? anders zou ik als ik jouw was als je het geld terug hebt alsnog lekker negative feedback geven >:)
Dit heb ik via de telefoon afgehandeld conform de regels van ebay

Verwijderd

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:36:
[...]

ik had het over de vcore op zijn overklok. want dat is wel aardig belangrijk hoe hoog die is geweest.
Geen idee ,zelf is het via deze link die erbij werdt geleverd niet te lezen.

Maar dat zal wel te hoog zijn geweest ,wat nu dit probleem veroorzaakt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:46 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:28:
Het begint zowaar een aflevering van GTST of iets dergelijks te worden.

Ik heb zojuist contact op genomen met die bloke uit engeland.

Hij heeft mij verteld dat hij van geen problemen af wist ,en dat de cpu alleen maar werdt gebruikt voor het behalen van overclock records vandaar ook de beweerde 3868.82 MHz (214.93 * 18)

hij heeft toegezegd dat hij het volledige bedrag zal terug storten O-)
ik zou de cpu dan na betaling terug sturen ...

We wachten af ....end tune....

p.s bedankt voor jullie inbreng !
sorry engeland??

Die mike is toch echt een amerikaan hoor, heb een maat van hem in mijn msn , sterker nog ik ben ook met hem bezig geweest over deze cpu.

msn
Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u One of the FX60'
8-4-2006 10:57:59 xxxxx Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u s is the WR fx60 :-O
8-4-2006 10:58:03 xxxxx Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u @ 3800+
8-4-2006 10:58:11 Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u xxxxxihs still on ?
8-4-2006 10:58:40 xxxxxx Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u ehhhh....kinda...:P ....I know he's lapped a couple of IHS's

zou me 600 dollar gaan kosten (toen was ie hier nog 1000 euro +)
zover ik weet was er niks mis mee, hij was alleen weg toen ik er op door ging, wil hem alsnog wel dus mail me even a.u.b
.

Verwijderd

Rol-Co schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:47:
[...]

sorry engeland??

Die mike is toch echt een amerikaan hoor, heb een maat van hem in mijn msn , sterker nog ik ben ook met hem bezig geweest over deze cpu.

msn
Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u One of the FX60'
8-4-2006 10:57:59 xxxxx Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u s is the WR fx60 :-O
8-4-2006 10:58:03 xxxxx Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u @ 3800+
8-4-2006 10:58:11 Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u xxxxxihs still on ?
8-4-2006 10:58:40 xxxxxx Rol-co......... WR 2015 3D"05 futuremark orb fx5950-u ehhhh....kinda...:P ....I know he's lapped a couple of IHS's

zou me 600 dollar gaan kosten (toen was ie hier nog 1000 euro +)
zover ik weet was er niks mis mee, hij was alleen weg toen ik er op door ging, wil hem alsnog wel dus mail me even a.u.b
.
Hij geeft z'n prijzen op ebay aan in Ponden.....dus dat lijkt mij een brit....
Maar even over die CPU....wat moet jij dan met een niet goed functionerende FX-60?
Dat is voor mij hetzelfde als laten we zeggen.....700euro in de sloot gooien?! 8)7

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
Je kan ook zelf de IHS eraf halen om te kijken... wel erg secuur werkje, zoek handleidingen!!!. De IHS hoort geplakt te zijn met een soort siliconenkit. En er horen 2 openingen in te zitten. Als er krassen of andere lijm tussen zit, dan is er iig mee gekloot. Misschien kan je al krassen zien zitten langs de randen? Je raak je garantie wel kwijt, maar als hij er al afgehaald was, was je die sowieso kwijt.

Mag ik ook vragen hoeveel je ervoor betaald hebt? Als dat relatief weinig was, had je eigenlijk al kunnen verwachten dat er iets aan de hand was...

Overigens heb je nog niet gezegd van welke proc je afkomt en wat voor een WC setup je hebt.
Die FX-60 gebruikt nogal wat meer energie (110 Watt) en zal dus stukken warmer worden dan bijvoorbeeld een Venice 3000+ (TDP 67 Watt, maar zal nog minder gebruiken, aangezien de 3800+ ook een TDP van 67 Watt heeft)

U vraagt, wij antwoorden.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:45:
[...]

Geen idee ,zelf is het via deze link die erbij werdt geleverd niet te lezen.

Maar dat zal wel te hoog zijn geweest ,wat nu dit probleem veroorzaakt
Heeft die knakker ook nog verteld welke koeling hij voor deze suicide-run (zo mag je dat wel noemen als je alleen maar CPU-Z kan laten zien :/ ) gebruikt heeft? Moet je eens vragen naar de temperaturen... als:
- hij er geen antwoord op geeft dan is het sowieso foute boel
- die temperaturen niét onder het vriespunt liggen kan je ervan uitgaan dat het waterkoeling was (of nóg erger: lucht) en gewoon een do-or-die heeft gedaan met een shitload aan voltage waardoor hij nu in feite levenloos is. Dat zijn kansarme sloebers naar mijn mening, eerst lekker spelen en de juice eruit halen, dan doorverkopen. Uitermate triest :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht even af of deze verkoper daadwerkelijk tot terugbetaling overgaat.

Dan neem ik wel contact met je op Rol-co.

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:56:
[...]

Heeft die knakker ook nog verteld welke koeling hij voor deze suicide-run (zo mag je dat wel noemen als je alleen maar CPU-Z kan laten zien :/ ) gebruikt heeft? Moet je eens vragen naar de temperaturen... als:
- hij er geen antwoord op geeft dan is het sowieso foute boel
- die temperaturen niét onder het vriespunt liggen kan je ervan uitgaan dat het waterkoeling was (of nóg erger: lucht) en gewoon een do-or-die heeft gedaan met een shitload aan voltage waardoor hij nu in feite levenloos is. Dat zijn kansarme sloebers naar mijn mening, eerst lekker spelen en de juice eruit halen, dan doorverkopen. Uitermate triest :|
Vapochill VE

Je hebt helemaal gelijk Jejking jammer en triest inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:59 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:54:
[...]

Hij geeft z'n prijzen op ebay aan in Ponden.....dus dat lijkt mij een brit....
Maar even over die CPU....wat moet jij dan met een niet goed functionerende FX-60?
Dat is voor mij hetzelfde als laten we zeggen.....700euro in de sloot gooien?! 8)7
het kan zijn dat ie in ponden aan geeft , misschien heeft deze gast hem gekocht van mike bijvoorbeeld.
Ik kan je iedergeval vertellen dat mike een extreem member van xs is en dat die cpu echt wel op zijn donder gehad heeft, maar dat neemt niet weg dat ie daar zoveel slechter van is.

maar ga er maar vanuit dat ie singlestage phase change/ controlled ln2 gehad heeft. erg koud kan je hem niet maken vanwege coldbug van deze cpu.

ook gelijk de reden waarom ik wel intresse heb, ik denk namelijk niet dat het de cpu is, tenzij die engelsman hem gemold heeft. mike iedergeval niet.
hier zie je dus wel zijn v core... screen

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:56:
Mag ik ook vragen hoeveel je ervoor betaald hebt? Als dat relatief weinig was, had je eigenlijk al kunnen verwachten dat er iets aan de hand was...

Overigens heb je nog niet gezegd van welke proc je afkomt en wat voor een WC setup je hebt.
Die FX-60 gebruikt nogal wat meer energie (110 Watt) en zal dus stukken warmer worden dan bijvoorbeeld een Venice 3000+ (TDP 67 Watt, maar zal nog minder gebruiken, aangezien de 3800+ ook een TDP van 67 Watt heeft)
IK heb er 650 euro voor betaald ,voor mij een redelijk bedrag voor een gebruikt voorwerp.
Zoals al eerder vermeld op pagina 1 ,kom ik van een 3800+ af met venice core
Waterkoeling betreft TDX blokjes van Dangerden ,Black ICE-Pro 2, tygon slangen en een Hydor L20 pomp , gekocht bij een overklok shop hier in rotterdam. [die trouwens ook flink wat mensen heeft belazerd]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist bericht gehad ,dat hij 3 tot 4 dagen nodig heeft ,want hij heeft niet volledig toegang tot zijn account..

Sja ..voordeel van de twijfel zeg maar..dus je weet het Rol-Co.

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:19:
Zojuist bericht gehad ,dat hij 3 tot 4 dagen nodig heeft ,want hij heeft niet volledig toegang tot zijn account..

Sja ..voordeel van de twijfel zeg maar..dus je weet het Rol-Co.
ok......laat maar weten mail is info monkeytail Rol-Co punt nederland

• ID-College
  • Laatst online: 21:18
Lijkt me sterk dat hij geld overmaakt. Alsof iemand 650 euro terugstort met de kans dat jij niks opstuurt.
Dat is hetzelfde als je een processor koopt, dat hij hem opstuurt en dat jij dan geld overmaakt. Wie gaat er nou in godsnaam 650 euro terugschrijven. Het kan zijn dat hij het doen maar ga er niet vanuit.

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:38:
Lijkt me sterk dat hij geld overmaakt. Alsof iemand 650 euro terugstort met de kans dat jij niks opstuurt.
Dat is hetzelfde als je een processor koopt, dat hij hem opstuurt en dat jij dan geld overmaakt. Wie gaat er nou in godsnaam 650 euro terugschrijven. Het kan zijn dat hij het doen maar ga er niet vanuit.
Dank je voor deze wijze les.

Nooit van het foute uitgaan in de mens,je zal een keer op je bek gaan,zoals ik nu waarschijnlijk.
Maar voorals nog hou ik goede hoop ,deze hoop haal ik uit het feit dat hij op ebay nog geen 1 keer [met uitzondering van mij] in de fout is gegaan.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Staat wel de goede code op de core? Anders kun je heel misschien wel een ge-remarked CPU hebben.

• ID-College
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:40:
[...]

Dank je voor deze wijze les.

Nooit van het foute uitgaan in de mens,je zal een keer op je bek gaan,zoals ik nu waarschijnlijk.
Maar voorals nog hou ik goede hoop ,deze hoop haal ik uit het feit dat hij op ebay nog geen 1 keer [met uitzondering van mij] in de fout is gegaan.
Het is niet kwaad bedoeld hoor. Maar 650 is en blijft een hoop geld. Helemaal voor alleen een processor. De kans is er, maar is tamelijk klein. Ik schijf zoiezo nooit meer dan 20 euro over op iemand zijn rekening (wat het product ook mag zijn) De kans dat je kwijt bent is tegenwoordig erg groot. Een relatief laag bedrag kwijtzijn is jammer, maar helaas.
Ik hoop voor je dat het teruggestort wordt. Dan heb je er wat van geleerd en zul je het niet zo gauw meer doen.
Hoe kom je er uberhaupt in godsnaam bij om een zo ver overgeclockte CPU te kopen en dan nog vanuit het buitenland ook. Anyway, succes ermee :)

• Rol-Co

Rol-Co

ID-College schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:16:
[...]

Het is niet kwaad bedoeld hoor. Maar 650 is en blijft een hoop geld. Helemaal voor alleen een processor. De kans is er, maar is tamelijk klein. Ik schijf zoiezo nooit meer dan 20 euro over op iemand zijn rekening (wat het product ook mag zijn) De kans dat je kwijt bent is tegenwoordig erg groot. Een relatief laag bedrag kwijtzijn is jammer, maar helaas.
Ik hoop voor je dat het teruggestort wordt. Dan heb je er wat van geleerd en zul je het niet zo gauw meer doen.
Hoe kom je er uberhaupt in godsnaam bij om een zo ver overgeclockte CPU te kopen en dan nog vanuit het buitenland ook. Anyway, succes ermee :)
zo'n fx60 die zo goed klokt is juist super........waren ze allemaal maar zo :P

we zijn hier op tweakers .net maar nu is overclocken ineens taboe,......of alleen in dit topic :+

• MeMoRy
volgens mij gaat het over het verkopen van kapotte spullen, wat wel degelijk een taboe is...

Die gast moet bij Ebay gerapporteerd worden...

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:39:
volgens mij gaat het over het verkopen van kapotte spullen, wat wel degelijk een taboe is...

Mocht het anders lopen als eerder aangegeven,dan gebeurt dat ook wel :X
Aan het gas met dergelijke oplichters.

• Rol-Co

Rol-Co

MeMoRy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:39:

sorry ,......ik ken die gast niet maar als ik zijn feedback bekijk is het niet echt een profi oplichter.

iemand is nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is he, een fx 60 is best een apparte cpu, misschien is het een ander probleem dat ie niet lekker loopt, memory/memory settings/bios of koeling.

vind niemand het vaag dan dat ie wel gewoon windows kan installeren, nou als er iets niet goed zou zijn is dat toch echt het eerste wat mis gaat.
misschien moet je eens een nieuwe install , kaal zonder drivers en dan prime 95 of sp2004 runnen en je temp goed in de gaten houden.....kijken wat er gebeurd.

Daarom bood ik al aan om hier eens wat te testen, ik kan hier genoeg proberen simpelweg omdat ik meerdere geheugens/moederborden /voedingen/koeling heb, je kan het zo gek niet bedenken maar het ligt hier.
en rotterdam -gouda is goed te doen

Verwijderd

Topicstarter
De cpu werd direkt herkend door windows,het belangrijkste voor mij was ,dat hij foutmeldingen ging geven bij BF2 en BF42 ...soms kwam ik er in en kon gewoon gamen ,andere keren totale chaos..teken voor mij dat hij problemen had met intensief berekenen.

Windows gaf in eerste instantie ook geen fouten weer, op het moment van surfen kwam zelf IE niet te voorschijn pas na 12 keer klikken eindelijk wel ..toen pas kwam ik erachter dat er meer aan de hand was.

Sisoft en dergelijke bechmarks werden dan weer wel goed weergeven...dus een beetje een 2strijd ..dan weer wel dan weer niet :?
Ik kan me voorstellen dat een moment van werking ideaal is voor Hoge overklok guru's ..maar niet voor mij ...geef mij maar een leuke overklokker met stabiliteit.

Het probleem met de verkoper van Ebay,is dat hij niet grondig is geweest met het controleren en de manier van aanbieden,een vorm van valsevoorlichting ,al dan niet onbewust.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 10:40 ]

• MeMoRy
Rol-Co schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:24:
iemand is nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is he, een fx 60 is best een apparte cpu, misschien is het een ander probleem dat ie niet lekker loopt, memory/memory settings/bios of koeling.

vind niemand het vaag dan dat ie wel gewoon windows kan installeren, nou als er iets niet goed zou zijn is dat toch echt het eerste wat mis gaat.
misschien moet je eens een nieuwe install , kaal zonder drivers en dan prime 95 of sp2004 runnen en je temp goed in de gaten houden.....kijken wat er gebeurd.

Daarom bood ik al aan om hier eens wat te testen, ik kan hier genoeg proberen simpelweg omdat ik meerdere geheugens/moederborden /voedingen/koeling heb, je kan het zo gek niet bedenken maar het ligt hier.
Twee totaal andere systemen, ook anders gekoeld, zegt toch al heel veel... maar ik zou hem ook wel eens willen testen... ;)

overigens gebruikt een windows install volgens mij lang niet alle functies van een processor. Niet dingen zoals SSE etc...

• Rol-Co

Rol-Co

MeMoRy schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Twee totaal andere systemen, ook anders gekoeld, zegt toch al heel veel... maar ik zou hem ook wel eens willen testen... ;)

overigens gebruikt een windows install volgens mij lang niet alle functies van een processor. Niet dingen zoals SSE etc...
ik kan uit de ts zijn verhaal niet opmaken dat het 2 verschillende systemen zijn, vrienden hebben vaak wel een paar dezelfde dingen, misschien kan ie dat nog bevestigen / aangeven wat voor systeem.

@ ts
heb je nog wat van die settings geprobeerd die in die link staan van mijn post?

en kijk eens goed naar de zwarte rommel tussen heatspreader en pcb, is dat netjes? maak desnoods eens een foto.
is de cpu gelapped, ofwel een koperkleur aan de bovenkant?
het kan ook zijn dat de link van mikeguava en jou cpu niet het zelfde is, maar dat ie die link gewoon gebruikt.
De dfi is niet echt het stabielste bord voor een dualcore, welke bios gebruik je?

.

Verwijderd

Topicstarter
Zo even een update ,zoals een beetje verwacht is de verkoper niet tot terugbetaling overgegaan.

De kwestie ligt nu bij paypal,waarin deze fraudeur aangeeft het niet eens te zijn met mijn kant van de zaak.

Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Rol-Co je hebt meel }:O
Pagina: 1