Toon posts:

Piepende geluidskaart. Hardware of software matig probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey lezers van dit forum. Ik zal om te beginnen maar posten dat ik het antwoord wel geprobeerd heb te vinden op google maar geen relevante informatie heb gevonden en het daarom maar hier heb gepost.

Ik heb sinds een paar dagen regelmatig last van een hele vervelde constante hoge piep in de linker kant van mijn headset/speakers. Nou heb ik een paar dagen geleden ook mijn pc opnieuw geinstalleerd en weet niet zeker of dit gelijk is begonnen aangezien de piep er gelukkig ook af en toe niet is.

De geluidskaart die ik gebruik zit onboard op mijn moederbord (p5gd1). Ik dacht eerst dat mijn headset weer eens kapot was dus ik heb mijn boksen aangesloten en hoorde die piep ook daaruit. Als ik mijn boksen vol aan zet en ik mute mijn windows geluid is de piep ook weg (tot dat ik mijn windows geluid weer un mute). Mijn vraag was of dit (waarschijnlijk) een hard of software matig probleem is. Dit vraag ik omdat als ik naar mijn configuratiescherm ga om mijn geluidskaart drivers te verwijderen hij mij een melding geeft dat mogelijk de volgende programma's meer goed zullen functioneren en geeft vervolgens zowat al mijn geinstalleerde programma's weer. Dit risico kan ik echter niet nemen omdat mijn school volgende week vrijdag is afgelopen en ik voor die tijd absoluut niet zonder mijn pc kan. Maar muziek tijdens het huiswerk maken is een stuk minder prettig met een hoge piep erdoorheen.

EDIT:
Ik wou er nog even bijzeggen dat ik regelmatig op dezelfde groende audio jack mijn headset voor mijn boksen omwissel. Is dit heel slecht voor mn hardware of hoort dit niet uit te maken?

Iemand een vermoeden of een sugestie, of wordt dit een nieuwe geluidskaart kopen?
Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 19:27 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je niet de drivers kunnen updaten zonder dat je alles er vanaf gaat gooien?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
gebruik de nieuwste versie van de realtek hd audio driver. Of is dit niet hetgene dat ik moet updaten.
Als ik mijn volume regelaar in windows harder en zachter wordt de piep dat ook, weet niet of dit relevante informatie is of niet maar voor de zekerheid post ik dit er maar bij.

Verder is mijn geluid niet minder slecht of krakend ofzo het is alleen die irritante hoge toon die het onprettig maakt om nog enig geluid uit de pc te halen.

Verwijderd

Ga maar van uit van een HW defect. Het wisselen van de jackplug van een online systeem is niet bevordelijk voor de levensduur.
Geluidkaartje heb je al voor € 9,95. Dus dat valt wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Lol ik kwam er net achter dat als ik mijn front pink muten in mn windows geluidsopties dat die piep weg was 8)7 Het verband hiertussen leg ik persoonlijk niet maargoed.
Hopen dat t nu voor alijtd weg gaat anders ga ik idd maar een nieuwe kaart halen. Bedankt voor de snelle reacties jongens.
GrtZ