[MCE 2005] Item toevoegen in rechtermuisknop -> nieuw*

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 19:05
Hoi,

Ik wil al een lange tijd aan het "context" menu van windows een item toevoegen. ik kan het allemaal heel moeilijk geen uitleggen of ik kan een screenshot maken en die bewerken met photoshop. Ik heb voor het 2de gekozen omdat dat misverstanden kan voorkomen.

bij deze het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/9920/context24yn.th.png

Nu een kleine toelichting op het plaatje. zoals je wel kan zien is dat bewerkt met photoshop. ik wil nu dus graag in het rechtermuisknop -> nieuw menu een item toevoegen. ik heb alleen geen idee hoe dat moet.

Ik draai: Windows XP Media Center 2005

Wat heb ik al eerder geprobeert? ik heb al in het register zitten zoeken naar andere dingetjes en dit gevonden: HKEY_USERS\S-1-5-21-1343024091-1767777339-1417001333-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew
daar heb ik dus php bijgezet en dat leverde niets op. geen fout en geen nieuw item.. dan kan het ook nog hier in het register zitten:
HKEY_CLASSES_ROOT\.php
daar heb ik dan een mapje ShellNew teogevoegd met een reg_dz waar het programma in staat waarmaa het gemaakt wordt of zoiets.. ook zonder resultaad :(

Heeft er iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Tweakui kan het (iig de oude 1.33, de nieuwe heb ik hier niet geinstalleerd). Je moet dan ergens op je schijf een leeg bestandje maken met de extensie die je wilt, en dit dan naar het tabbled new slepen van tweakui.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Wat heb je zelf al gezogd, even zoeken op nieuw tekstdocument en ik zie al de nodige oplossingen.

verdwaalde ict'er op elektro!

• markg85
sewer schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:13:
Tweakui kan het (iig de oude 1.33, de nieuwe heb ik hier niet geinstalleerd). Je moet dan ergens op je schijf een leeg bestandje maken met de extensie die je wilt, en dit dan naar het tabbled new slepen van tweakui.
Thanx die ga ik even proberen al geef ik wel de voorkeur een een regedit manier :)
5mebibyte schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:17:
Wat heb je zelf al gezogd, even zoeken op nieuw tekstdocument en ik zie al de nodige oplossingen.
ik heb op Context gezocht en niet veel op gevonden.. verder heb ik google nog diep afgezocht en ook niet veel handigs kunnen vinden.. wel een paar windows 98 only tools (ik weet de links niet meer)... ik bekijk effe die resultaten van jou :)
Thanx.

even wat getest met de resultaten van de post boven deze en met tweakui.. nu krijg ik een erg vaag probleem.. zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/1082/vaag1dc.th.png

[ Voor 12% gewijzigd door markg85 op 24-06-2006 18:40 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Bij mij werkt het wel (weliswaar met een andere extensie). Misschien een longshot, maar maak je lijst eens wat korter, misschien laat ie in het contextmenu alleen de eerste 14 items zien ofzo.

• markg85
sewer schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:44:
Bij mij werkt het wel (weliswaar met een andere extensie). Misschien een longshot, maar maak je lijst eens wat korter, misschien laat ie in het contextmenu alleen de eerste 14 items zien ofzo.
ik heb de hele lijst inmiddels leeggemaakt en dreamweaver (leek een probleem te zijn) en helemaal af gegooit. nu als ik hetzelfde weer probeer staat ie weer in TweakUI, maar niet in me echte rechtermuisknop -> nieuw :S... moet het in media center soms op een andere manier? weghalen van items lukt trouwens wel :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat cfr. de Windows Clients Policy - let hier aub ook zelf op :)

• markg85
elevator schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:27:
Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat cfr. de Windows Clients Policy - let hier aub ook zelf op :)
als je m edit doe het dan goed ;) het is hier op Media Center ;) en ik heb toch sterk de indruk dat het op de 1 of andere reden anders werkt in media center dan in gewoon xp... (ik kan het fout hebben)

zou je er XP-MCE of MCE van willen maken?

Thanx :)
Pagina: 1