Toon posts:

Enquete: werkelijk behaalde ADSL2+ snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens een overzicht van werkelijk behaalde snelheden, met de afstand tot de centrale?
Zo nee: kunnen wij hier geen enquete houden?
Hier staat wel een lijst met snelheden, maar dan zonder afstand tot de centrale.

Ik stel het volgende voor:
1) Vermeld je provider
2) Vermeld je abonnement
3) Vermeld de snelheid die je ADSL2+ provider 'belooft'. Invullen achter S
4) Vind je telefooncentrale en de afstand met http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Vul het resultaat in achter C (centrale) en D1 (afstand). Die centrale is privacy-gevoelige informatie (trek een cirkel op de kaart, en met weet ongeveer jouw locatie), maar het geeft misschien ook een indicatie van de kwaliteit van het telefoonnet. Toch maar weglaten?
5) Bepaal de afstand met een routeplanner .
Je straat PLUS plaats en de straat van de centrale PLUS plaats invullen. Resultaat invullen achter D2.
6a) Meet de snelheid met http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/meter.php
Vul in achter WS (werkelijke snelheid)
(Alternatieven zijn http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp of http://speedtest.cistron.nl/newspeed/newspeed.html. Welke zullen we nemen?)

P)
A)
S)
C)
D1)
D2)
WS)

Ikzelf heb geen ADSL2+ en denk dat ik ook net te ver van de centrale woon om er profijt van te hebben. Hier als voorbeeld mijn resultaten met ADSL(1)
P) Tiscali
A) Family
S) 2000/4000/6000 kbps**
C) Alkmaar Arkplein
D1) 1300 meter
D2) 2200 meter
WS) 5679.045 kbps
**(het is een paar keer verhoogd en verlaagd: ik ben het huidige aanbod vergeten)

P.S.: wanadoo geeft een snelheidsindicatie.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

P) TweakDSL
A) TweakDSL B10
S) 10/1 mbit
C)
D1) 282 meter (http://pcdb.bbned.nl/)
D2) ~ 300 meter
WS) 10 mbit (Cistron schat 1007.86 KB/sec, newsserver haal ik strak 1065 KB/sec)

Was er al niet ergens zo'n topic :P?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
P) Wanadoo
A) Family
S) tot 20 / 1
C) Ede Centrum
D1) 1495
D2) te lastig
WS) 12 Mbps (speedtest.cistron.nl)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

P) Wanadoo
A) Family
S) tot 20 / 1
C) Tiel Centrum
D1) 743 meter
D2) te lastig maar komt goed overeen volgens mij
WS) 8269.88 kbps (speedtest.cistron.nl) (bij 100MB download 1,55MB/sec)

btw de speedtesten komen totaal niet overeen met de ervaringen die ik heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin van Cleef op 24-06-2006 19:13 ]

computer voor alle werkzaamheden

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Modbreak:Vul dan allemaal deze in: http://adsl.xandrios.net/ in plaats van een onoverzichtelijk lijstje maken.

Sorry, ik doet het even zo dat het opvalt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

P) Wanadoo
A) Family
S) tot 20 / 1
C) Dordrecht (Wielwijk :| )
D1) 1725
D2) ..
WS) 13 Mbps (speedtest.bbned.nl)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

P) Unet
A) Geen flauw idee, 10mbit ADSL2 via BBned iig
S) 10mbit
C) De site die je aangeeft in de topicstart kan geen centrale vinden, een BBned zipcheck geeft 1365 meter aan.
D1) Ik weet niet waar m'n centrale staan, zie m'n antwoord bij C
D2) Ik weet niet waar m'n centrale staan, zie m'n antwoord bij C
WS) Je testtooltjes komen met de meest vage snelheden. Als ik van die 1000mb.bin files download vanaf verschillende bronnen haal ik iig ~1050KB/sec. wat netjes overeenkomt met mijn 10mbit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• IceStorm

IceStorm

bjck schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:19:
Modbreak:Vul dan allemaal deze in: http://adsl.xandrios.net/ in plaats van een onoverzichtelijk lijstje maken.

Sorry, ik doet het even zo dat het opvalt.
Die is wel alleen maar voor wide open verbindingen (niet erg, gewoon als toevoeging :P)

Verwijderd

P) Hccnet/Xs4all
A) ADSL Fast
S) 12/1 Mbit
C) Arnhem-Huissen
D1) 1472 m
WS) speedtest.cistron : 11128.32 kbps
ftp.easynet.nl : Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 1 minute 22 seconds (1.244,7 KB/s)
speedtest : 1160.9 KByte/sec

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 19:31 ]

• bjck
IceStorm schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:25:
[...]

Die is wel alleen maar voor wide open verbindingen (niet erg, gewoon als toevoeging :P)
Opzich is de informatie als je 10Mbps haalt op een 10Mbps abonnement niet echt interessant om het maximum te zien/bepalen natuurlijk.

Wat zegt het immers als je een 12Mbps abonnement hebt en je haalt die snelheid...

Overigens is het vragen om speedtest snelheids metingen heel erg relatief. Als ik hier m'n virusscanner niet de browser laat scannen gaat het 4Mbps harder die test voor de downstream.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 24-06-2006 19:33 ]

• IceStorm

IceStorm

Uiteraard :) Wilde alleen voorkomen dat mensen met 4 mbit lijnen massaal dat ding van xandrios gingen vullen ;)

• The_Greater
  • Laatst online: 28-11 08:38
P) Tele2
A) Plus
S) 4/1Mbit
C) Buitenwijk Hengelo, Driene
D1) 2889m (hemelsbreed)
D2) onbenkend
WS) down : 500kb/s++(100mb bin file) / up : 95Kb/s

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 24-06-2006 19:47 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
Speedtest is niet zo betrouwbaar naar mijn ervaring.
Nuria is een stuk betrouwbaarder, tis een klein programmaatje dat je snelheid test (en direct ziet welk abo/provider/netwerk je heb). Kan ook op meerdere momenten van de dag/week je snelheid bekijkt.
En houdt de statistieken van alle abonnementen van de providers bij, kan je via het programma of de site bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 24-06-2006 19:50 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
P) Demon (Xs4all)
A) DSL Express 12Mb
S) 12Mb down & 1 Mb up
C) Utrecht-Centrum
D1) 655 meter
D2) 2460 meter
WS) 1190 KB down & 99 KB up (www.speedtest.nl)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

P) Wanadoo
A) Family
S) 20 / 1
C) Maastricht-Pottenberg
D1) circa 1028 meter.
D2) 1.35 km
WS) 12.93 Mbps (speedtest.cistron.nl/)

Verwijderd

Topicstarter
Stop maar met invullen!
Ik denk dat http://adsl.xandrios.net/tabel.php aangeeft wat ik zocht. Is er geen topic over?

Alleen staat er NIET hoe de afstand gemeten is. Ik denk dat een routeplanner een realistischer beeld van de werkelijke afstand geeft, omdat ik vermoed dat de telefoonkabels veelal de hoofdwegen volgen. Een rechte lijn van de centrale naar je huis zegt niet zo veel. Het schijnt zo te zijn dat de KPN de lengte van de lijn kan meten - alleen vrees ik dat ze dat niet voor je zullen doen.

Ook weet ik niet hoe de snelheid bij die tabel gemeten is. Modem intrainen zegt mij niets.

Het gaat mij NIET om ADSL(1) snelheden (ik gaf mijn gegevens enkel als voorbeeld), maar om ADSL2+ snelheden: die halen voorbij 1,5~2 km de gesuggereerde snelheid niet meer. In die xandrios-tabel is het een beetje terug te zien. Hoewel sommigen mazzel lijken te hebben: 15000Kbps op 3 kilometer afstand.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:28:
Stop maar met invullen!
Hoewel sommigen mazzel lijken te hebben: 15000Kbps op 3 kilometer afstand.
Dat kan dus net zo goed een fout in een postcodetabel of een ongewone situatie zijn. Ook routeplanners gaan de mist in. Soms snijdt een kabel zomaar een kilometer af doordat 'ie door het park gaat en je met de auto om moet rijden, of houdt je routeplanner netjes rekening met eenrichtingsverkeer en dat gaat niet op voor grondkabels van KPN.

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:28:Het gaat mij NIET om ADSL(1) snelheden (ik gaf mijn gegevens enkel als voorbeeld), maar om ADSL2+ snelheden: die halen voorbij 1,5~2 km de gesuggereerde snelheid niet meer. In die xandrios-tabel is het een beetje terug te zien. Hoewel sommigen mazzel lijken te hebben: 15000Kbps op 3 kilometer afstand.
Kan natuurlijk dat sommige in de postcode tabel staan met 2000 meter en 10Mbps halen omdat de lijn werkelijk 2800 meter is. En een andere waar het in de tabel staat met 2000 meter werkelijk ook 2000 meter is en de kwaliteit behoorlijk is.

Dan haalt iemand 10Mbps en een ander 15Mbps ondanks het lijkt alsof de lengte gelijk is.

Tussen 1500 en 2000 meter koperlijn (als dat echt de lengte is!) zal de kwaliteit van de lijn belangrijk zijn, net als de werkelijke lengte. Een lijn van 2000 meter kan je ongeveer 12Mbps verwachten waar je bij (werkelijk) 1500 meter nog best 18Mbps kan hebben.

Juist na de 1500 meter gaat het harder zakken. Bij de (werkelijke) lengte van 2500 meter blijft er zo'n 10Mbps over nog.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 24-06-2006 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat de opgegeven afstand de afstand in rechte lijn is van het huisadres naar de centrale. De werkelijke afstand is dan gelijk of meer. Nooit minder.
Dus als iemand 15Mbps over 3 kilometer haalt, heeft ie óf gejokt met z'n postcode óf heel erg mazzel: in elk grafiekje zit je bij 3 km op maximaal ~8 Mbps.

Anderen hebben als je de gegevens moet geloven weer pech met 6Mbps op 500 meter.

**
Als je een routeplanner neemt (en bij eenrichtingsverkeer probeer je het eens van de centrale naar jouw adres, of vice versa) heb je waarschijnlijk de maximale afstand - het zal wel heel raar zijn als de KPN een omweg van enkele kilometers door 'de bush' neemt. Postcode/centrale-check geeft de minimale afstand. De werkelijke afstand zit dan ergens tussen die twee waarden in.

Zou het niet mooi zijn als KPN je vooraf de afstand en kabelkwaliteit en misschien zelfs wel de maximale snelheid kon/wilde doorgeven?

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:10:
Ik neem aan dat de opgegeven afstand de afstand in rechte lijn is van het huisadres naar de centrale. De werkelijke afstand is dan gelijk of meer. Nooit minder.
Dus als iemand 15Mbps over 3 kilometer haalt, heeft ie óf gejokt met z'n postcode óf heel erg mazzel: in elk grafiekje zit je bij 3 km op maximaal ~8 Mbps.

Anderen hebben als je de gegevens moet geloven weer pech met 6Mbps op 500 meter.
Als iemand die snelheid heeft kan het ook zijn dat dit de behaalde snelheid is en er een modem, router en/of pc probleem is. Of gewoon beroerd aangesloten of die persoon moet het nog even melden bij de ISP zodat ze het kunnen oplossen misschien.

Of de lijnlengte is echt veel, heel veel langer dan in de postcode tabellen staan.
**
Als je een routeplanner neemt (en bij eenrichtingsverkeer probeer je het eens van de centrale naar jouw adres, of vice versa) heb je waarschijnlijk de maximale afstand - het zal wel heel raar zijn als de KPN een omweg van enkele kilometers door 'de bush' neemt. Postcode/centrale-check geeft de minimale afstand. De werkelijke afstand zit dan ergens tussen die twee waarden in.

Zou het niet mooi zijn als KPN je vooraf de afstand en kabelkwaliteit en misschien zelfs wel de maximale snelheid kon/wilde doorgeven?
Niet iedereen heeft hemelsbreede afstanden in de tabel staan. Pas op met zo'n aanname.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:10:
Een lijnmeting kost 80 euro. Dat is meer dan de gemiddelde DSL per jaar oplevert voor de ISP. Dus mag je kiezen uit de postcodetabel en 2% klanten met problemen of installatie-kosten van 80 euro meer dan nu. Meer nog, want het 80 euro ex. BTW. Denk je dat de markt dat gaat accepteren?
het zal wel heel raar zijn als de KPN een omweg van enkele kilometers door 'de bush' neemt.
Een van de centrales in Maastricht staat aan de oostkant van de A2, aan de rand van een nieuwbouwwijk. Aan de andere kant van de A2 zit een industrie-terreintje. Hemelsbreed is het minder dan 200 meter voor de meeste bedrijven daar. De grondkabel daar gaat eerst 1800 meter langs de A2 naar het noorden, onder de A2 door bij een viaduct, en weer 1800 meter naar het zuiden. Alle postcode-checks die ik geprobeert hebben zeggen iets van 300 tot 500 meter, en geen van de bedrijven daar haalt meer dan 512Kbit.

Da's gewoon het eerste voorbeeld wat me te binnen schiet. Amsterdam Sumatrakade/Javakade is een ander bekend probleemgebied. En als ik graaf weet ik er vast nog wel een stel te vinden.

'heel raar'? Nope. Het komt regelmatig voor.

[ Voor 47% gewijzigd door burne op 25-06-2006 01:43 ]

Verwijderd

Burne schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:19:
[...]

Een lijnmeting kost 80 euro. Dat is meer dan de gemiddelde DSL per jaar oplevert voor de ISP. Dus mag je kiezen uit de postcodetabel en 2% klanten met problemen of installatie-kosten van 80 euro meer dan nu. Meer nog, want het 80 euro ex. BTW. Denk je dat de markt dat gaat accepteren?
Een lijnmeting kost geen 80 euro, tenzij je hem op de colo laat uitvoeren. Dat daargelaten is het nogal vreemd dat de KPN zijn database van werkelijk gemeten lijnen per postcode nog steeds niet beschikbaar wil stellen. Daarom moeten we het nog steeds doen met die achterlijke postcodetabellen van onder meer Spike, die zijn gebaseerd op een (zeer) oude aangekochte KPN-database.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:31:
Een lijnmeting kost geen 80 euro, tenzij je hem op de colo laat uitvoeren.
Augustus wilde de te behalen snelheid weten. Daar kom je alleen achter door een monteur met een sunset of een argus langs te sturen bij de klant en te meten, en vervolgens vanuit de colo een TDR te doen (en weer langs bij de klant om de bestaande apparatuur weer aan te sluiten.) Dat kost dus 80 euro ex. BTW.
Dat daargelaten is het nogal vreemd dat de KPN zijn database van werkelijk gemeten lijnen per postcode nog steeds niet beschikbaar wil stellen.
Zo'n database bestaat niet. De KPN-database geeft voor de net genoemde locatie in Maastricht dezelfde foute info.

Verwijderd

Burne schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:41:
[...]

Augustus wilde de te behalen snelheid weten. Daar kom je alleen achter door een monteur met een sunset of een argus langs te sturen bij de klant en te meten, en vervolgens vanuit de colo een TDR te doen (en weer langs bij de klant om de bestaande apparatuur weer aan te sluiten.) Dat kost dus 80 euro ex. BTW.

[...]

Zo'n database bestaat niet. De KPN-database geeft voor de net genoemde locatie in Maastricht dezelfde foute info.
Hij is er wel, hij is alleen niet compleet ;)
Het is overigens verstandig van KPN, aangezien iedereen op deze manier lekker lijnen blijft mippen.

Overigens heb ik het hier niet over de db die de grondslag vormt voor de postcodetool.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 01:50 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

P) XS4all
A) XS4all fast
S) 12/1 mbit
C)
D1) 1282 meter
D2) ~ 1300 meter
WS) 3 draadjes vanaf 100mbit NL ftp = 1.3mb/s ~ 1306Kb/s

Ben erg tevreden ook over stabiliteit van de lijn, kan ongeveer 100kb/s uploaden en dan nog met een goede 1.2mb/s downloaden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tja, ik heb zelf Planet Comfort adsl, 6mbit/748kbps en ik kan jullie vertellen dat planet zich goed aan die snelheden weet te houden ;) ik zit 1,8km van de centrale af en dat is in Haarlem.

op mijn andere lokatie heb ik 8-12mbit/1mbit en ook daar haal ik gemiddeld 10/11 mbit down, de 1mbit up haal ik met gemak. Lokatie is 560 meter van de centrale, ook dit is in Haarlem

Wabbawabbawabbawabba

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Wat betreft de kabelafstand even een leuk verhaal
Mijn collega woont hier in Tiel in de wijk Passewaaij en zit aangesloten op de zelfde wijkcentrale als ik hier in Tiel centrum.
De afstand is gemeten op ruim 3 kilometer waardoor er een werkelijke snelheid overblijft van ongeveer 6 megabit
Bij de downloadtest (wanadoo live) op bijvoorbeeld speedtest haalt hij de zelfde waardes als ik van ongeveer 700 kb download terwijl mijn modem traint op bijna 16000 megabit.
De wijkkast van wadenooyen ligt er nog geen kilometer vandaan en daar kan deze wijk niet op aangesloten worden ondanks dat het de zelfde gemeente is.

De betreffende speedtestmeters neem ik maar voor lief want die kloppen dus niet echt.
In het echt haal ik van een binairyserver een download van gemiddeld 1,66M/byte wat dus niet echt slecht is alleen de ping is bij mij stukken lager dan bijvoorbeeld mijn verbinding van KPN.
De pingtest van KPN kwam bij speedtest met een PLUSabbo uit op rond de 1700 terwijl ik nu dus zit op ongeveer 700.
Ik merk dat voornamenlijk met het gamen dat ik regelmatig van een gameserver geknikkerd word omdat mijn ping te hoog is.
Een snelle verbinding ok maar de kwaliteit haalt het niet bij wat ik had bij KPN.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
http://adsl.xandrios.net lijkt er wel uit te liggen.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aangezien xandrios er even uitligt:

P) Wanadoo
A) Family
S) 20480/1024
C) Rotterdam-Noord
D1) 440 meter
WS) 2.1MB/s
Die test die je in de startpost geeft bij mij erg wisselende snelheden. Wanneer ik van een aantal FTP's in Amsterdam download haal ik netjes 2.0-2.1MB/s.

[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 26-06-2006 00:13 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:56
P)InterNLnet
A)Venus
S)12288 / 1024 Kbps
D1)3km
WS)325kb/s

gaat hier nog niet helemaal lekker dus...

binnenkort naar XS4ALL. of is TweakDSL toch een betere?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
P= Wanadoo
A= Family
S= 20480/1024
C= Amsterdam-Oost
D1=966
WS= 1900kb/s Dit zit normaal rond de 1700 :)

Ik gebruik liever deze speedtest: http://speedtest.bbned.nl/

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
P) TweakDSL
A) T16WO
S) 16mbit of meer
C) Almere-Haven
D1) 160m
D2) Zwaaiafstand
WS) Nieuwsgroepen 2.02 MB/sec, speedtest 15 a 16 mbit.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:38

radial

Watch out

P) Pn
A) economy ADSL2+
S) 16-24 Mbps/1.3 Mbps
C) Oldenzaal-Centrum
D1) 1574 meter
D2) 2.98 km
WS) 16879.125 kbps (http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/meter.php)
11825 kbps (http://www.speedtest.nl)
>1.6MB/sec (http://speedtest.bbned.nl)
13946.1 kbps (http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php)

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Vul het in bij xandrios, in plaats van hier - als je tenminste wide open hebt.

Waar het mij om ging was of de werkelijke resultaten overeenkwamen met de ADSL2+ snelheidgrafiekjes die overal te vinden zijn - die tonen dat de snelheid na 1000 meter inzakt, en na 3 kilometer gelijkloopt met ADSL(1). Deze bijvoorbeeld: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm

Wat mooi zou zijn bij de xandrios-tabel is als het in één grafiek wordt neergezet: snelheid (minimum en maximum) afgezet tegen de afstand.
Dan krijg je iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/1494/adsl22gw.gif

Volgens mij is dit een standaardfunktie in spreadsheets - maar ik beheers dat niet. iemand?

Edit: ik heb de xandrios-tabel in openoffice kunnen importeren, en binnen 15 minuten had ik deze tabel:
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/4201/adsl24ai.gif
http://img157.imageshack.us/img157/4201/adsl24ai.gif
(edit: de theoretische waarden - gele driehoeken - er ook ingezet).

Zie wat een snelheidsvariatie per afstand!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 02:03 ]

Verwijderd

P) Wanadoo
A) Family
S) tot 20 / 1
C) Rotterdam-Noord
D1) 895 meter
D2)
WS) 12050.505 kbps (speedtest.cistron.nl)

Verwijderd

Burne schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:41:
[...]

[...]

Met een Argus kun je geen TDR doen of attainable bitrate aflezen... alleen zien of er linesync is of niet (tenminste die KPN hanteerd).

• krietjur
  • Laatst online: 11:54

krietjur

Where am I?

P) TweakDSL
A) TweakDSLB10
S) 10/1 mbit
C) Hengelo Ov-Hasseler Es
D1)onbekend
D2)1920 m
WS)9911.39 kbps (speedtest.cistron.nl)

edit: ook even ingevuld op http://adsl.xandrios.net/

[ Voor 18% gewijzigd door krietjur op 27-06-2006 22:44 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:29:
[...]
Met een Argus kun je geen TDR doen of attainable bitrate aflezen... alleen zien of er linesync is of niet (tenminste die KPN hanteerd).
Een deel loopt inmiddels met een 44 rond, en die:

De ARGUS 44i bepaalt binnen enkele seconden de ADSL kwaliteit door de gegevens over de ADSL snelheid en ruis marges bij de klant, te ontvangen vanuit het netwerk (ATU-C). Door de ARGUS 44i aan te sluiten op het eindpunt van de ADSL-splitter, controleert de tester of het netwerk en de bekabeling de ADSL-verbinding toelaat.

De echte DSL-jongens krijgen op korte termijn of hebben al een 145.

De laatste keer dat ik keek kostte een Sunset overigens 6 maal meer dan een Argus 44, en voor hetzelfde geld koop je ook een Citroen C5 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeurde eergisteren over een grafiekje, maar nu blijken die ook gewoon op adsl.xandrios.net te staan!
Ik kreeg die echter niet te zien door mijn firewall of filter: de plaatjes kregen een 'gebroken plaatje' icoon. Na alles open gezet te hebben, en enkele refreshes zag ik opeens grafiekjes... Sorry!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

P) TweakDSL
A) T12
S) 12Mbit
C) Utrecht-Centrum
D1) 1113 m
D2) 1960 m
WS) LOL (cistron speedtest)
downloaded 12301298 bytes in 8.983 seconds
That is 1337 kilobytes/second
which is approximately 12598.5 kilobits/second ATM linerate speed

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

BvH

P) XS4ALL
A) Fast
S) 12000/1024 kbps
C) Haarlem Oost
D1) 1360 meter (KPN technische dienst)
D2) 777 meter
WS) 1247KB/s downstream, 105KB/s upstream.

Verwijderd

Burne schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:57:
[...]

Een deel loopt inmiddels met een 44 rond, en die:

De ARGUS 44i bepaalt binnen enkele seconden de ADSL kwaliteit door de gegevens over de ADSL snelheid en ruis marges bij de klant, te ontvangen vanuit het netwerk (ATU-C). Door de ARGUS 44i aan te sluiten op het eindpunt van de ADSL-splitter, controleert de tester of het netwerk en de bekabeling de ADSL-verbinding toelaat.

De echte DSL-jongens krijgen op korte termijn of hebben al een 145.

De laatste keer dat ik keek kostte een Sunset overigens 6 maal meer dan een Argus 44, en voor hetzelfde geld koop je ook een Citroen C5 ofzo.
Dan kun je dus met de 44i nogsteeds geen attainable bitrate aflezen of een TDR doen... dus je kunt van te voren niet bepalen wat het maximale is wat je uit een lijn kunt halen met een Argus.

Een Sunset is echt niet zo duur als een C5... ik heb er zelf ook een (de Sunset dan he... niet de C5 :P )

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die ADSL2+ tabel van xandrios bestudeer moet ik tot de vervelende conclusie komen dat de snelheden bij 'mijn' centrale nogal laag zijn: iemand haalt bij 800 meter maar 9000...
Dit voor een relatief nieuwe centrale, dus ook relatief nieuwe kabels (de wijk is c. 25 jaar geleden ontstaan). 'Nieuw' is dus geen garantie voor hoge snelheden.

Aangezien ik op 1500 meter woon kom ik waarschijnlijk amper boven de ADSL(1) snelheid uit.
Ik vind deze resultaten nogal teleurstellend gezien de 25Mbps die ons in het vooruitzicht gesteld was.

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
P) Orange
A) Family
S) 20Mbt/1Mbit
C) Amsterdam Zuid-Oost
D1) 2057Meter
D2) 1888 Meter
WS) 13709.045 kbps

1337

• donnervogel
  • Laatst online: 14-01-2023
P) Concepts ICT
A) ADSL2+
S) 10/1Mbit
C) Roermond-Donderberg
D1) 741Mtr
D2) 1240Mtr
WS) 7306kbps

Dit alles nog met een oud modem de Zyxel Prestige 650-R33.
Ben benieuwd als het nieuwe modem komt

• donnervogel
P) Concepts ICT
A) ADSL2+
S) 10/1Mbit
C) Roermond-Donderberg
D1) 741Mtr (pcdb.bbned.nl)
D2) 1240Mtr (routeplanner)
WS) 7306kbps (speedtest.cistron.nl)

Dit alles nog met een oud modem de Zyxel Prestige 650-R33.
Ben benieuwd als het nieuwe modem komt

Verwijderd

P) Orange (Wanadoo)
A) ADSL + Telefonie
S) 20 Mbit
C) Alphen aan den Rijn - Ridderveld
D1) 728 meter
D2) 1.680 meter
WS) 10-14 Mbit

Verwijderd

P) Tiscali
A) T20
S) 20 / 1
C) Aalsmeer
D1) Meting KPN: 1370 meter
WS) 19 mbit.

• donnervogel
Zoals reeds aangegeven in mijn bericht d.d. 29-06-2006, komt nu het vervolg hierop met het nieuwe modem Copperjet 816-2p.

P) Concepts ICT
A) ADSL 2+
S) 10/1 Mbit
C) Roermond-Donderberg
WS) 10033.365 kbps (speedtest.cistron.nl)

• donnervogel
Dit topic maar even nieuw leven inblazen!!!

Ben sinds 11 mei 2007 gemigreerd van 10/1 naar 24/1Mbits bij Concepts-ICT.
De snelheden tot op heden zijn nog om te huilen!!

P) Concepts ICT
A) ADSL 2+
S) 24/1 Mbit
C) Roermond-Donderberg
WS) 11184.8kbps (bbned bandwidth meter, speedtest)

met een modem Copperjet 816-2p. Er komt evt nog en ander modem!!
Met een Zyxel Prestige 650-R33 waren de resultaten nog slechter.

De resultaten zijn aan Concepts gemeld, maar even op de antwoorden
wachten van de techneuten daar.

De snelheden varieerden van 8000kbps tot 14000kbps dus niet erg stabiel.

[ Voor 18% gewijzigd door donnervogel op 17-05-2007 23:02 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
P) Wanadoo
A) Family
S) 20 / 1
C) Ede Centrum
D1) 945
D2) te lastig
WS) down 10684 kbps UP 718 kbps

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BvH
  • Laatst online: 30-11 22:30

BvH

Ben inmiddels verhuist:

P) XS4ALL
A) Ultra
S) 20000/1021 kbps
C) Lisse
D1) 1378 (+ 20 meter telefoonkabel, moet de aansluiting in de meterkast nog maken ;) )
D2) 1680 meter
WS) 1740KB/s downstream, 106KB/s upstream. (16530/1021)

[ Voor 8% gewijzigd door BvH op 18-05-2007 01:09 ]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Die postcode check berekend alleen maar de lengte hemelsbreed. Dus de directe lijn tussen huis en wijkcentrale. Die postcodecheck berekent niet de werkelijke kabellengte. Postcode check = 900 meter. Werkelijke kabellengte = 1900 meter.

...en waarom?

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
P) Speedlinq
A) Comfort + bellen (kpn netwerk)
S) 8000/1024
C) Enter(Overijssel)
D1) 186 meter
WS) 860 kb/s

zit wel op adsl 2 + centrale maar geen adsl 2+ mogelijk in de centrale volgens kpn
raar maar waar.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• bjck
RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:48:
P) Speedlinq
A) Comfort + bellen (kpn netwerk)
S) 8000/1024
C) Enter(Overijssel)
D1) 186 meter
WS) 860 kb/s

zit wel op adsl 2 + centrale maar geen adsl 2+ mogelijk in de centrale volgens kpn
raar maar waar.
Er is dus wel ADSL2/2+ mogelijk, maar geen hogere snelheden op je adres wellicht door de lijnlengte wat dit redelijk maximaal maakt misschien.

• krvabo
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

P) Concepts ICT
A) ADSL 2+ (BBNed)
S) 24000/1280 kbit
C) Oudenbosch
D) 1490 m
WS) 1.67MB/s

[ Voor 4% gewijzigd door krvabo op 18-05-2007 20:12 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Wie weet een goede testfile om je internet snelheid te testen?
via google vind ik geen 1000MB bin files oid! :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:21:
Je kan hier je snelheid testen met een 100mb.bin bestand :P

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin

Succes!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:21:
http://test.leaseweb.nl/

Verwijderd

P) Orange
A) Family
S) 20000/1024 kbit
C)Rotterdam
D) 453 m
WS) 12.79 Mbps/1.6 MB/sec.

Verwijderd

P) Telebyte
A) ADSL2+ (babyxl)
S) 24000/1024
C) Rotterdam
D1) ~ 400meter
WS) 2050KB/sec, 120KB/sec

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 12:35 . Reden: uploadsnelheid net ietsje minder :) ]

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
P) Planet
A) Advanced
S) 12000/1024Kbps
C) Tilburg
D1) ~950meter
WS) 1280KB/s, 109KB/s

:) Max van de 12Mbit dus

• Chutney
  • Registratie: November 2003