Ik heb een nieuwe dvd brander gekocht en wil dat ding aansluiten. Ik sluit de IDE- en de stroomkabel op dezelfde manier aan zoals bij de oude brander. Op de vorige brander zat een kabeltje voor audio output met 2 pins. Die past helaas niet meer op de nieuwe brander. Op de nieuwe brander moet een 4 pins kabeltje, maar die heb ik helaas niet. Dan wil ik het ding toch testen, dan maar zonder geluid.... (de jumper heb ik overigens laten zitten zoals die uit de doos kwam. De brander is master op de secondary ide kabel)
Echter als ik de pc opstart, dan springt de monitor helemaal niet aan
De pc zelf start op, maar heeft dan geen verbinding meer met mijn monitor of zo. Die blijft dan in de spaarmodus. Als ik de ide- en de stroomkabel van de brander afhaal, werkt alles weer normaal.....
Ik heb echt geen flauw idee wat het probleem kan zijn. Het is weer een tijdje geleden dat ik in de kasten gerommeld heb, dus het kan ook iets heel simpels zijn
Echter als ik de pc opstart, dan springt de monitor helemaal niet aan
De pc zelf start op, maar heeft dan geen verbinding meer met mijn monitor of zo. Die blijft dan in de spaarmodus. Als ik de ide- en de stroomkabel van de brander afhaal, werkt alles weer normaal.....
Ik heb echt geen flauw idee wat het probleem kan zijn. Het is weer een tijdje geleden dat ik in de kasten gerommeld heb, dus het kan ook iets heel simpels zijn