Toon posts:

sil 3114 op asus k8ne deluxe installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende probleem doet zich voor,

sinds kort heb ik 2x maxtor diamondmax 10 300gb sataII schijven, deze hangen aan de sil 3114 controller. zodra ik hiervan de drivers van de fabrikant installeer resulteerd dat in of een blauw scherm met de welbekende irql_not_less melding, of bij apparaat beheer de melding dat het apparaat niet start.
de drivers van de asus site werken ook niet (exe start wel maar er gebeurd vervolgens niets) zoeken op internet levert hoofdzakelijk raid problemen op, maar niet echt een oplossing voor als je ze gewoon als losse schijven eraan wil hangen. met de originele drivers van de cd ziet schijfbeheer van windows de schijven alleen als ik in veilige modus opstart

asus k8n-e deluxe met laatste betabios
sil 3114 (bios update daarvan lukte niet)
maxtor 6v300fo

Verwijderd

Topicstarter
als ik die silicon image controll panel pak dan ziet hij wel 2 schijven, maar het tabblad bios blijft leeg de chip type is unknown en de bios version ook, het gedeelte om bios te flashen is ook niet toegankelijk

dos update tooltje blijft staan op de melding Use pci bios to scan en vervolgens niets

Verwijderd

sil3114 is een SATA1 controller. Zet dus je schijf op SATA1 (met jumpertje).

Verwijderd

Topicstarter
stom dat ik daar zelf nog niet naar gekeken had. nu lijkt alles goed te werken, geen bsod meer gezien.
toch vreemd dat in sataII mode de raidcontroller ze wel gewoon ziet en ook het controll panel tooltje gewoon meld dat er harde schijven aan zitten in die op sata1 werken