Toon posts:

Vlieg met je pc

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen naar amerika, en ik wil mijn pc meenemen, maar voor handbagae is ie net iets te hoog, zou een pc de reis in het laadruim overleven? vroeger moest je je harde schijf parkeren herinner ik me nog. is dat nu ook nog nodig?

en denken jullie dat mijn A Open kast amerikaanse 110 v stroom lust?

Verwijderd

Wat voor voeding zit erin?
En staat er iets op van 110/220volt 50/60hertz.
En is het niet makkelijker om gewoon je case te dumpen en de hardware zelf als handbagage meenemen?

Verwijderd

naar wat met mijn ouders hun tassen laatste keer gebeurde(gewoon het karretje ingegooid, overleefd e het niet.

en waarschijnlijk lukt dat niet met je voeding, maar je kan even kijken op je voeding of in de handleiding van de kast.

Verwijderd

Hardware goed vastzetten in de case. Eventuele zware dingen apart in een doos verzenden. De hardeschijf zou ik bij je handbagage pakken, just in case ;)

De meeste voedingen hebben een knopje om op 110v omgezet te worden. Eventueel kan je in de VS een nieuwe voeding kopen, zo duur zijn ze toch niet.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Als je je desktop (geen laptop dus) als bagage mee wil nemen, raad ik je aan om de harde schijf / schijven eruit te halen en als handbagage mee te nemen. Ook de CPU-cooler kan een probleem opleveren als deze groot/zwaar is. Ik heb zelf een PC meegenomen tijdens verhuizing naar buitenland. Geen probleem. De kast wel goed met karton en hoekbeschermers inpakken want 'Fragile' maakt niet altijd een indruk op de bagage-verwerkers!!

Too slow.......................

[ Voor 6% gewijzigd door nightowl op 24-06-2006 15:05 ]

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
zegt idd 230v.....

Verwijderd

Ik heb een tijd in Ierland gewerkt en zat met exact hetzelfde probleem.

Ik heb toen mijn pc volledig uit elkaar gehaald en de stukken goed verpakt en zo meegenomen in de valies. Eens je daar bent koop je gewoon een voor weinig geld een nieuwe case

Een collega van me daarintegen staande had gewoon zijn hele pc meegnomen , douane heeft pc onbedachtzaam zitten opmaken voor smokkel en zo ook pc beschadigd. na de vlucht was heel zijn case ook schuin getrokken van het gewicht van andere valiezen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga die harde schijven dan maar als handbagage meenemen
het nummer van de voeding is FSP350 - 60 PN, ik zie geen switch zitten aan de buitenkant, waarschijnlijk wordt dat dan een nieuwe voeding kopen denk ik he?
alles los meenemen zie ik ook niet zitten, met name moederbord en processor los in een tassie....

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meestal zit er een switch op de achterkant van een voeding, kan je hem instellen op 110 volt of 220/230 volt.

Hou er overigens wel rekening mee, dat de wandcontactdozen in de States anders zijn dan hier... :)

Als je een andere voeding gaat kopen, kan je dat denk ik het beste in de States doen, scheelt je ook gewicht voor je bagage (en uiteindelijk als je teveel hebt dus ook geld...)

Verwijderd

Over dat los in een tasje, je zou ook naar een pc winkel kunnen gaan en vragen of ze wat dozen voor je hebben. Meestal doen ze daar niet echt moeilijk over hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat van de stekkers weet ik, ik probeer nu alles met een stekker te verkopen hier op marktplaats.
maar als de voeding het aankan is het een kwestie van een adnere kabel.

ik ga straks als de pc uitkan eens kijken of die voeding om te schakelen is. er zit zichtbaar alleen een I/O knop op, maar wel een kleine inkeping met een ijzeren plaatje dat 230 zegt...wellicht zit daar nog iets achter

Verwijderd

Ik weet niet of je nog meer spullen mee gaat verhuizen maar normaal gesproken gaat inboedel verhuizing naar de VS met een container over zee. Denk ook aan het gewicht, ook dat kost een beetje. Als je het al in het vrachtruim van het toestel wil vervoeren zul je met een grote doos met chips opvulling moeten gaan werken.

Verder lijkt het me niet verstandig om een PC in een vliegtuig te vervoeren. Heb eens meegmaakt dat iemand zijn rolstoel uit het vrachtruim kwam, dermate gehavend, dat de rolstoel niet meer gebruikt kan worden, en dat, terwijl goederen van dit formaat op het laatste moment het vrachtruim in gaan, juist om schade te voorkomen. Bottom line, het zijn geen goederen van hunzelf, dus reken maar dat er mee gerost gaat worden.

Weet niet of het een optie is om deze hier te verkopen en daar een nieuwe aan te schaffen, maar daar doe je denk ik het slimste aan. Ook door de dollar koers is het goedkoper in aanschaf daardoor en heb je gelijk lokale voedingen en garantie's. En nee, in het toestel zelf mag het volgens mij niet eens vervoerd worden. Een pc weegt aardig wat kilo's en is best wel groot, kan niet tussen de stoelen in staan en boven in een klep, lol, ik zou geen kilo's in mijn nek willen krijgen als het luikje open gaat bij turbulentie, wat nogal eens voor komt.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:35:
ja dat van de stekkers weet ik, ik probeer nu alles met een stekker te verkopen hier op marktplaats.

ik ga straks als de pc uitkan eens kijken of die voeding om te schakelen is. er zit zichtbaar alleen een I/O knop op, maar wel een kleine inkeping met een ijzeren plaatje dat 230 zegt...wellicht zit daar nog iets achter
daar zit wat achter :p

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zou persoonlijk het volgende doen:
- harde schijven bij de handbagage
- moederbord, cpu, koeler, geheugen, videokaart, ... los verpakken met 3 lagen bubblewrap. alle losee onderdelen in een HARDE samsonite oid stoppen.
- Nieuwe case met voeding erbij ter plaatse kopen voor 50$ (huidige verzenden kost wss meer dan een nieuwe kopen)

Verwijderd

Topicstarter
Verder verhuis ik redelijk spartaans, mijn cds en gitaros zijn daar al en verder ben ik als student niet echt gehecht aan mijn huidige inboedel, behalve nog mijn casio sk-1 die ik gecircuitbend heb
nonde...daar zit helemaal niets achter, voeding voor niets uitelkaar geschroefd....

ik heb hier helaas geen harde koffer, ik denk dat ik de kast maar in mijn koffer stop en sokken e.d. als opvulmiddelgebruik en de voeding eruit laat en het HD rack met de hand meeneem
offtopic:
altijd weer verbaasd hoe stoffig het daarbinnen is - hatsjoe!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 22:32 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

GJ-tje schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:18:
Meestal zit er een switch op de achterkant van een voeding, kan je hem instellen op 110 volt of 220/230 volt.
Een beetje moderne A-merk voeding heeft een automatisch schakelaar.
Mijn enermax bijvoorbeeld kan ik zowel 230 als 115 Volt voeren. Mijn zalman die ik hiervoor had kon ook prima overweg met de twee voltages.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-06-2006 22:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:35:

Haal het hele zaakje van het stroom en kijk eens of je dat ijzeren plaatje kan bewegen. (of iets er boven/links/rechts/onder) meestal zecht ie dan alleen 110V. NIET AANSLUITEN IN DAT GEVAL, voordat je hem terugzet op 230V natuurlijk. En vaak is het zeer onduidelijk dat dat een schakelaar is (raad eens waarom). Is overigens dat 230V een beetje verzonken? dan is het eigenlijk 99% zeker de switch die je moet hebben :).

En anders: Nieuwe voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gekeken, er zit niets achter, in de betere versie van deze kast had daar de optie vast gezeten maar in dit geval zit er niets achter

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47
de voeding schakelt waarschijnlijk automatisch over van 230 naar 110 op de site van a open staat dat hij het kan kijk maar bij AC input op deze link

Verwijderd

Topicstarter
sweet! bedankt voor deze info, had ik zelf op moeten zoeken

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 00:50

Appie

F1RST Racing

Ikzelf zit met hetzelfde 'dilemma'. Ik verhuis per half september ook naar de USA en wil ook alleen de kast meenemen OF alleen onderdelen en een nieuwe kast kopen. Mogelijk dat ik de kast als extra cargo meeneem, maar ik ben dus ook bang voor schokken e.d. Ruimte over in mijn hardcase word lastig, aangezien ik veel kleren e.d. mee moet nemen. Mogelijk dat ik wat kleren aan mijn ouders geef die een maand later komen (voor mijn huwelijk).

Topic maar even gebookmarked

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52
Ik ken iemand die ooit zijn volledige PC meegenomen heeft met het vliegtuig. Hij had toen een stevige houten box gemaakt met van die ijzeren hoeken. De binnenkant was bekleefd met een schuim dat ongeveer op dit leek:
Afbeeldingslocatie: http://www.gear4music.com/pimages/aur-2son24.jpg
Ik meen me te herinneren dat het iets dikker was. Alles was net op maat gemaakt zodat de PC-case zeer stevig in de box zat. Als ik me niet vergis, had het deksel een viertal stevige sloten zodat de koffer gemakkelijk opengemaakt kon worden voor een eventuele controle maar toch afgesloten was. De PC heeft de reis tweemaal meegemaakt (heen en enkele maanden later terug) maar een tijd na zijn terugkeer heeft zijn HD het begeven. Misschien kwam het niet door de reis maar er is ook kans van wel natuurlijk. Dus eventuele belangrijke bestanden toch backuppen :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 25-06-2006 00:19 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 18:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat zeggen ze op schiphol over het vervoeren van PC-kasten??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar FedEx/UPS/TNT/GLS, zij hebben naast de snelle koeriersdiensten ook gewone transportdiensten waar je wellicht iets aan hebt. Dan komt het per vrachtvliegtuig of schip afhankelijk van je keuze voor tarieven.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hd is toch een Vacuum, levert dat geen problemen op met de luchtdruk in het vrachtruim ed. ?

En dat word leuk...pc case mee naar de VS, bij ons warend e controles ronduit VERSCHRIKKELIJK, laptop moest even aan om te zien of hij echt was, even als camera's, en ze zijn zelfs zo zielig dat de de pakken hagelslag open getrokken hadden (lang leven de moeder die ze in een plastic tas had gedaan) en als toppunt van zieligheid de knuffels van me kleine zusje opengereten om het apparaatje wat geluid maakt als je erin knijpt nader te bekijken :|

Kan leuk worden emt een compleete PC ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
ik had een mailtje gestuurd, kreeg alleen een standaard response terug over hoe groot de bagage bij KLM mag zijn. lekker nuttig...

De VS wordt er niet leuker op bij de grens idd, gelukzaligerwijs ben ik nu niet echt tourist meer dit keer.
ik hoop dat mijn vele mp3 cds geen aandacht gaan trekken hehe

verschepen doe ik liever niet, dat gaat redelijk lang duren als je niet al te veel wil betalen. Het liefst probeer ik alles gratuit mee te nemen met de bagageheffing ontheffing (jaja) van 2 personen, mijn fiets wil ik ook nog meenemen, handig is anders.....;)

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

sapphire schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:30:
Hd is toch een Vacuum, levert dat geen problemen op met de luchtdruk in het vrachtruim ed. ?

En dat word leuk...pc case mee naar de VS, bij ons warend e controles ronduit VERSCHRIKKELIJK, laptop moest even aan om te zien of hij echt was, even als camera's, en ze zijn zelfs zo zielig dat de de pakken hagelslag open getrokken hadden (lang leven de moeder die ze in een plastic tas had gedaan) en als toppunt van zieligheid de knuffels van me kleine zusje opengereten om het apparaatje wat geluid maakt als je erin knijpt nader te bekijken :|

Kan leuk worden emt een compleete PC ;)
Zo das gezellig :P Bij mij niks van dat alles, ik was doodmoe, zag er uit als een terrorist, laptop, camera, 2 walkie talkies, Nintendo DS, nog een laptop batterij, ... ik had zelfs men flashcart writer voor men DS in mijn rugzak zitten :D Gesprek met security dude duurde 5 minuutjes en dan mocht ik het vliegtuig op...

Worden die knuffels vergoed trouwens? Lijkt me toch dat je niet @ random mensen hun bagage kan vernielen?

Verwijderd

Topicstarter
grrr irritante AOpen, de voeding werkte toch niet, heb net een 110 volt besteld, was maar 10 dollar....

ik heb uiteindelijk trouwens de kast in een koffer gestopt en de harde schijven met handbagage vervoerd, ging best okee je pense....al is mijn computer nog niet aan geweest natuurlijk..... :X

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:15
overigens :

dat grijze noppenfolie op de foto op pagina 1,dat kan je bij de praxis oid kopen alszijnde geluiddempende noppenfolie. Dit is zeer goed geschikt je pc te beschermen imo.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1