Toon posts:

Asus A7N8X-X boot niet meer naar power down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Gisteren viel mijn pc opeens uit tijdens het renderen van een audiotrack. Ik denk dat het iets te maken had met de hitte, want het was goed warm in mn kamer. PC viel in iedergeval uit: zwart beeld, doodstil, maar powerlampje bleef branden (?)

Nadat ik m uit had gezet en even had laten afkoelen, wilde ik hem weer aan doen, maar dat deed helemaal niks. Enige teken van leven is mn casefan die even een tikje beweegd. Ik las in de FAQ dat dit vaak voorkomt met een overbelaste voeding. Deze heb ik dus even doorgemeten, tussen de groenedraad en een zwarte, hier kwam 4.7 volt uit, kan dit kloppen?

Verder brand het controlelampje op mn moederboard, maar power-led of busy-led doen niks.
Verder heb ik al zoveel mogelijk eruit proberen te halen, maar dan doet hij nog steeds niks.

Het gaat om een:
Asus A7N8X-X
AMD 2600+
1,5 gb ram
80 gb HD (7200)
250 gb HD (7200)

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen, of waar het aan kan liggen?
Als jullie nog iets willen weten, laat t maar weten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met een BIOS reset.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:46:
Begin eens met een BIOS reset.
Thanks, maar heb ik gedaan, als in: stroom eraf, batterij eruit, jumper omgezet, paar keer aan/uit knop om, jumper terug, batterij er weer in, stroom aan.

Maar helemaal geen verschil... Weet iemand misschien nog iets anders?

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Alleen cpu erin met koeler en aanzetten.
Andere voeding proberen.
Processor in ander moederbord proberen.

Verwijderd

Topicstarter
bonav schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:12:
Alleen cpu erin met koeler en aanzetten.
Gedaan, geen verschil
Andere voeding proberen.
Processor in ander moederbord proberen.
Processor in ander moederbord zal niet lukken, die heb ik hier niet. Voeding kan ik wel uit een oudere pc trekken. Maar is er geen manier om de voeding door te meten ofzo?

• PilatuS
  • Niet online
Als de standaard dingen zoals een BIOS reset en kaal opstarten niet werken denk ik dat er een stukje hadware kapot is.

Als ie dan met alleen CPU nog niets doet zal denk ik of de CPU of het mobo kapot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:48:
Als de standaard dingen zoals een BIOS reset en kaal opstarten niet werken denk ik dat er een stukje hadware kapot is.

Als ie dan met alleen CPU nog niets doet zal denk ik of de CPU of het mobo kapot zijn.
Ai, klink niet best. Ik zit hier nu achter een 700mhz... de voeding die hier in zit, kan ik die gebruiken om te boel te testen? (trekt die dat? noob op het gebied van voeding etc.)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:51:
[...]

Ai, klink niet best. Ik zit hier nu achter een 700mhz... de voeding die hier in zit, kan ik die gebruiken om te boel te testen? (trekt die dat? noob op het gebied van voeding etc.)
Moet je even kijken hoeveel die voeding kan leveren en of het een beetje een goed merk is, dus geen Qtec ofzo.

Als je de andere voeding aansluit op je pc met alleen mobo en CPU heb je aan een 200watt voeding al meer dan genoeg.

Verwijderd

99 procent de voeding.
Ook al doen enkele zaken het nog, alles wijst op de voeding.
Wat je beschrijft komt vaak voor bij een defecte voeding en ik snap dan ook niet waar iemand het idee vandaan haalt van een biosreset. Kan ik niet koppelen aan de klachten.

• PilatuS
  • Niet online
Je kan toch best eerst een BIOS reset doen voor dat je aan de hardware gaat prutsen.

Ik heb ook wel eens gehad dat de PC niets meer deed en dat het door een BIOS reset opgelost was.

Ik vind dat je eerst de standaard dingen best kan proberen voordat je met de hardware aan de slag gaat.
Ben het wel met je eens dat het goed mogelijk is dat de voeding het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
En het was de voeding!! super bedankt, wat een onwijs fijn gezicht als de fannetjes gewoon blijven draaien :)

Ik ga nu ff naar de compuzaak, een nieuwe voeding halen! Nogmaals bedankt iedereen!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een nieuwe voeding koopt haal dan wel een voeding van een A-merk zoals Enermax, Tagan of Zalman. Als het maar geen Q-tec of Sweex is.

Je kan beter iets meer uitgeven voor een goede.
Een 350watt voeding is meer dan voldoende voor je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Mn vorige voeding was idd een bagger ding, stond niet eens een merk op.
Ik heb nu een asus voeding (450 watt) ze hadden niet minder liggen, maar is wel fijn, voor als ik weer eens ga upgraden.

Hij loopt in iedergeval weer als een zonnetje! thanks iedereen!
Pagina: 1