Ik ben al een paar dagen bezig met een klein ftp-servertje in elkaar te knutsellen voor eigen gebruik. Als programma gebruik ik Serv-U. Ik heb nu alles ingesteld zoals ik denk dat het wel goed zit.(oa met behulp van http://www.stripe.nl/index.php?id=20) In mijn eigen netwerkje kan ik nu naar men server, maar de bedoeling is uiteindelijk dat de server ook via het internet benaderbaar is.
de server staat achter een router (eminent 4114). Hierop heb ik in de tab 'virtual server' onder 'Forwarding rules' de poorten 21 en 20 "doorgelinkt" (zie screen shot)

de instellingen in Serv-u zijn te zien op deze foto
Zou misschien iemand de tijd kunnen nemen om te kijken of dit nu allemaal werkt?
Via de explorer: ftp://anonymous@192.168.123.143/ (blijkbaar moet dit ftp://anonymous@86.39.82.16/ zijn)
Indien het niet werkt, zou dan iemand kunnen uitleggen hoe het precies moet?
(vooral van de probelemen van actieve/passieve mode begrijp ik niet veel)
alvast bedankt
de server staat achter een router (eminent 4114). Hierop heb ik in de tab 'virtual server' onder 'Forwarding rules' de poorten 21 en 20 "doorgelinkt" (zie screen shot)

de instellingen in Serv-u zijn te zien op deze foto
Zou misschien iemand de tijd kunnen nemen om te kijken of dit nu allemaal werkt?
Via de explorer: ftp://anonymous@192.168.123.143/ (blijkbaar moet dit ftp://anonymous@86.39.82.16/ zijn)
Indien het niet werkt, zou dan iemand kunnen uitleggen hoe het precies moet?
alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Ronald1852 op 26-06-2006 13:28 . Reden: foute IP-adres ]