voeding werkt niet in andere pc

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
De pc van de buren springt regelmatig spontaan uit.

Nu verdenk ik de voeding daarvan, dat is een q-tec 450watt voeding, ik weet niet een van de beste. Maar die heeft zo'n 3 jaar goed gewerkt.

Nu dacht ik ik zet mijn eigen voeding er in, is precies dezelfde voeding, alleen 1 jaar nieuwer. Maar als ik die erin plaats gaat de pc helemaal niet aan.

De voeding weer in mijn eigen pc en hij werkt perfect.

mijn pc

Q-tec 450 watt voeding
ati 9800 pro
1 gb ram
80 gb HD
dvd brander en speler
asus a7n8x

pc buren:

Q-tec 450 watt voeding
ati 8000(oude versie)
768 mb ram
200 gb HD
dvdspeler
asus a7v8x.

het ledje op het moederbord gaat wel gewoon aan, maar de pc wil helemaal niet aan gaan.

edit, het is niet de voeding die kapot is. Met andere voeding doet de pc precies hetzelfde. Ik verwacht dat de HD niet lekker is aangezien als ik die in mijn PC wil hangen de pc ook helemaal niet op wil starten. Het lijkt haast of die een soort piekspanning trekt

mag ik de conclusie trekken dat de schijf kapot/brak is als:

mijn pc niet opstart met die HD als slave(niet eens aan gaat), de andere pc vastloopt met die schijf erin maar wel opstart. En mijn pc niet op wil starten als de HD als master erin hangt?

[ Voor 29% gewijzigd door Kevinp op 24-06-2006 14:00 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:18

Khaine

Python liefhebber

Is het niet handiger om conclusie's te trekken nadat je de componenten los hebt getest.
Een computer heeft geen harde schijf nodig om op te kunnen starten he! Probeer het eens zonder drives en ga dan je bios in. Als je zonder drives al nergens komt met beide voedingen dan ligt het waarschijnlijk aan 3 andere componenten : Ram/Proc/mobo .

Sowieso is het goed om te weten of de voedingen het afzonderlijk van elkaar wel doen, simpelweg door ze in andere PC's te testen.

Anderzijds post je dat de PC bij de buren regelmatig spontaan uitspringt. Het spontane uitspringen herken ik als een temperatuur-probleem, bijvoorbeeld door een te zwakke koeler op de processor, of een slechte airflow in de kast. Je wilt ook niet weten wat een laag stof doet met temperaturen.

Dingen die je kunt/zou moeten doen zijn:
- voedingen testen in andere PC's
- temperaturen meten
- andere processor testen (waar mogelijk dan ! )

Overigens zijn Q-tec voedingen niet de beste voedingen, getuige ongeveer 100 andere topics op GoT, maar met een vrij nieuwe zou het daar niet aan mogen liggen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?