[Targa DVD/HDD recorder] MPEG blocking?

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-02 23:40
Ik heb 2 weekjes terug een DVD/HDD recorder gekocht bij Lidl, de Targa 5200. Op zich bevalt het ding me prima, makkelijk te programmeren etc. Het enige wat me opvalt is dat de opnames op de normale "dvd kwaliteit" (SP) doffer lijken als het directe TV signaal.

Ook bij de opname van bijv. een voetbalwedstrijd zie je bij de verschillende 'grasstroken' op het veld (bij de overgang van licht naar donkergroen) een soort van MPEG blocking, niet zo scherp/smooth als het TV signaal... De verschillende kleuren groen lijken bij bewegend beeld in elkaar over te lopen. Als het beeld stilstaat is het prima.

Is dit merk / chip specifiek of zal ik dit bijv. met een Sony HDD/DVD recorder ook hebben? Ik ben een ontzettende pietlut als het om dit soort dingen gaat, en erger me dan ook relatief snel aan dit soort (kleine) dingen :+ 8)7 , maargoed... Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

BTW, het opnemen in nog hogere kwaliteit (HQ --> 4,7GB = 1uur) lost mijn 'problemen' niet op.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ja ja, DVD kwaliteit.....
Het gaat hier natuurlijk wel om een REALTIME digitaliseringsproces wat niet te vergelijken is met een professioneel geencodeerde DVD productie....
Daabij komt dat het voetbal ook nog eens een vrij hoge bitrate nodig heeft voor een goed plaatje.
(Het speciale digitale breedbeeld NL2 kanaal wat bij sommige kabelbedrijven beschikbaar is heeft niet voor niets een bitrate van 10 Mbit!!)

Maar afgezien daarvan zijn er ZEKER wel verschillen in kwaliteit tussen de diverse merken DVD/HD recorders. Een kennis van mij heeft een Sony RDRHX710 en is daar zeer tevreden over...

Ik heb hier een stukje voetbal van NL2 online gezet wat is opgenomen met een SONY RDRHX710 DVD/HD recorder.
Bron: Digitale Kabel (Multikabel NL) met Sony RDRHX710 DVD recorder (RGB,SP mode)
Test_NL2_Digital_Cable_RGB_Sony_RDRHX710_SP.mpg

Ter vergelijk ook hetzelfde stukje maar nu met mijn Hauppauge 150 TV kaartje. :)
Bron: Analoge Kabel (Multikabel NL) met Hauppauge PVR150 (SVideo input van S-Video tuner)
Test_NL2_Analog_Cable_SVideo_Hauppauge_PVR150.mpg

Niet helemaal eerlijk vergelijk natuurlijk zo (Digitaal/RGB vs Analoog/Svideo) maar toch leuk om te zien...