Toon posts:

Gebruik oude HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over twee harde schijven, een nieuwe:

Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)

en een oude:

Seagate Barracuda 7200.7, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)

Nou had ik hierover en paar vragen, waarvan ik het antwoord niet geheel kon vinden. Ik las dat het verstandig is om de swapfile op een andere schijf te zetten, maar is dat in mijn geval ook wel zo'n goed idee aangezien die 80GB HD niet zo snel is als die andere?

Daarnaast is het ook een mogelijkheid om de oude 80GB HD te gebruiken voor Fraps, bij het spelen van spellen kost het opnemen veel ruimte en zorgt het voor fragmentatie. Ik dacht dat het plaatsen van Fraps op de oude HD een voordeel zou kunnen hebben omdat er dan minder schijfaccessen nodig zijn op de primaire schijf en je minder last heb van fragmentatie.

Wat is de beste optie:

1. De oude schijf gewoon wegdoen, hij is niet snel genoeg om een voordeel op te leveren. De 25 euro die hij misschien oplevert is een betere keuze.
2. De swapfile erop zetten.
3. Fraps records er opslaan.
4. Zowel de swapfile als de Fraps records erop zetten.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-02 08:09
Zo oud is die 80gb toch niet? Kan me niet voorstellen dat de sustained transfer zoveel lager is vergeleken met die 300gb. Zet hem er lekker naast en gebruik het voor fraps of een swapfile oid. En mocht er wat snelheidsverschil tussen zitten, het feit dat je je primaire hd ontlast door de swap eraf te halen is - denk ik - een groter voordeel.

[ Voor 34% gewijzigd door DaCoTa op 24-06-2006 14:10 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Ik vraag me af hoeverre je pagefile uberhaupt gebruikt wordt?

In huidige systemen wordt die toch zelden meer gebruikt en als ie gebruikt wordt dan merk je het serieus. (buiten het minimale gebruik voor bepaalde dingen tot 10 - 20 MB, meer toch nooit)

Dus ik denk niet dat je daar veel winst uit zou halen. Ik zou die dan ook gewoon laten staan. Niettemin is extra harde schijf ruimte altijd welkom (bij mij toch), dus ik zou hem er zeker ook niet uit gooien (de hard disk).

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.