Toon posts:

pc compatibel?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey........

Ik heb de laatste jaren meerdere malen gepresteerd om onderdelen te kopen die niet vloeiend met elkaar samenwerken, waardoor ik af en toe de nijging had om mijn pc het raam uit te gooien!!Vandaar dat het nu eens tijd word om grondig onderzoek te doen of de gekozen onderdelen goed samenwerken of van tevoren al gedoemd zijn te mislukken!

Mijn systeem die ik in gedachten had, besaat uit:

Processor:
AMD Athlon™ 64 4000+

Moederbord:
Asus A8N-SLI Premium

Geheugen:
OCZ DIMM 1 GB Gold GX

Voeding:
CoolerMaster RealPower 450

Harddisk (S-ATA):
Western Digital Raptor 74gb 10.000 rpm

Videokaart
Zijn daar nog tips over?Wil daar niet meer dan 200 euro aan uitgeven?!

Brand los als je weet of dit gaat werken of niet!Als je een ander systeem aanraad, dan is je kritiek/advies van harte welkom!!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:26:
Harddisk (S-ATA):
Western Digital Raptor 74gb 10.000 rpm

Videokaart
Zijn daar nog tips over?Wil daar niet meer dan 200 euro aan uitgeven?![/b]

Brand los als je weet of dit gaat werken of niet!Als je een ander systeem aanraad, dan is je kritiek/advies van harte welkom!!
Nou denk dat over de videokaart weinig valt te vertellen zoek in pricewatch voor max. 200 euro en kijk wat je het beste lijkt. Neem b.v. deze pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M=
Denk dat dit topic toch snel gesloten zal worden wat je hebt niet echt veel zelf uitgezocht. En zoals dune al zegt verwacht ik dat alles gewoon goed gaat samenwerken.

[ Voor 56% gewijzigd door MasterMike op 24-06-2006 12:30 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou even kijken of het geheugen ook op de compatibility List staat van het moederbord. Als het goed is, is deze lijst wel bij Asus op de site te vinden. Voor de rest moet deze combinatie prima functioneren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Wat wil je doen met het systeem...

http://specs.tweak.to/16567

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Zulke situaties komen vaker voor.

Enkele tips wat je kunt doen:
- Zelf zoeken naar reacties op forum van sallandautomatisering, www.newegg.com, forum van het moederbord, productsurvey.
- Let op dat je bij Asus het beste altijd de BIOS kan updaten. De meeste A8N moederborden werken in het begin niet altijd probleemloos met de eerste BIOS versie.
- Kijk ook bij tweakers topic van OCZ en A8n-Sli premium naar mensen met hetzelfde setup.
- Als je zeker wilt zijn van een goed werkende combo, kan je het beste hetzelfde config nemen wat een andere tweaker ook al heeft.

Even een computer samenstellen moet je niet in 2-3 dagen doen, het beste is om 2-3 weken intensief te zoeken naar problemen en nadelen.
Dan weet je wat je kunt verwachten.

Sommige winkels zoals azerty en sallandautomatisering willen, als het niet druk is en wanneer je vriendelijk vraagt, de onderdelen vooraf nog wel even uittesten.

Als videokaart zal ik je deze aanraden ivbm garantie en kwaliteit: BFG Geforce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 3DFR76256GTE

Als je een Seasonic voeding kan kopen ipv de CoolerMaster zal ik dat zeker aanraden. De Seasonic zijn zeer sterk, stil, hebben hoge efficiency en zijn bij sommige winkels zelfs goedkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door Archimond op 24-06-2006 16:57 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:31

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.
Verder zijn prestaties, ervaringen en handleidingen prima te vinden.
Voor bv. de videokaart kun je prima terecht bij de Tom's Hardware VGA Charts.
Zo zijn er ook nog wel andere nuttige reviews te vinden :)

Deze gaat dus dicht.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.