[XP] Games spelen veeeels te snel?*

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
Hey luitjes,
omdat ik verwacht dat het te maken heeft met Directx of een andere windowsinstelling post ik hem maar hier.

Heb sinds kort een nieuwe pc (zie onder voor specs) en ik dacht: laat ik weer eens Prince of persia: Sands of time proberen.
Deze draaide alsof het een spel voor de 386 geschreven was... 500 frames per seconde ofzo... leek erop alsof hij constant in een timedemo mode zit ofzo...

Aangezien dit al een redelijk oud spel was heb ik hier verder geen aandacht aan besteed. Maar nu heb ik net Marc Ecko's Getting Up geinstalleerd en ik heb precies hetzelfde....

Bij tombraider legend heb ik niet... Ik zal nog eens wat andere spellen testen.
Ik ben best trots om m'n nieuwe comp maar lijkt me stug dat ie zooooo snel is :)

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Specs:
AMD X2 3800+
DFI UT Lanparty Ultra-d
2GB OCZ Gold XTC @ 2.5-3-3-7
X1800XT 256mb
Windows XP pro SP2 + DX9

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

zoek eens naar het programma slowdown.exe ;)

disclaimer: Slowdown is freeware, dus is geen ilegaale link

[ Voor 84% gewijzigd door Four op 24-06-2006 12:03 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk kunnen deze games niet helemaal lekker overweg met een dual core processor. Probeer het spel eens exclusief aan één core toe te wijzen met behulp van taakbeheer. Dikke kans dat dit het probleem verhelpt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:01:
Vermoedelijk kunnen deze games niet helemaal lekker overweg met een dual core processor. Probeer het spel eens exclusief aan één core toe te wijzen met behulp van taakbeheer. Dikke kans dat dit het probleem verhelpt.
Games kunnen nog niet overweg met DC, zeker de oude spellen niet. Dit is dus geen oplossing, slowdown.exe wel. :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Smarron

The bend

Ik had dit probleem met Unreal Tournament classic. De enige manier bij mij om het op te lossen was Vertical Sync aan te zetten. Misschien helpt dat ook ?

Ik probeer die slowdown.exe ook ff, dat scheelt me weer V-Sync. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JvH schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:04:
[...]

Games kunnen nog niet overweg met DC, zeker de oude spellen niet. Dit is dus geen oplossing, slowdown.exe wel. :)
Inderdaad oudere games kunnen niet overweg met dual core processoren, daarom zeg ik ook via taakbeheer het spel exclusief aan één core toe te wijzen. Dit is geen feature van het/een spel, maar is gewoon vanuit windows te regelen. Je doet dan eigenlijk de handeling handmatig wat een spel welke wel met dual core overweg kan zelf doet. Battle Field is ook zo'n spel dat problemen heeft met dual core CPU's, wanneer je het spel exclusief aan één core toe wijst is het probleem verholpen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Het probleem is inderdaad vaak op te lossen door de affiniteit aan één CPU toe te wijzen, door de laatste AMD CPU driver te installeren en een bepaalde MS hotfix.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Een andere mogelijkheid is dat het cool'n'quiet (variabele procsnelheid) roet in het eten gooit, ik heb dat bijv. op mijn laptop icm UT99. Dus probeer eens dat uit te zetten, zodat de proc op zijn maximale snelheid loopt voordat je het spel start.

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 24-06-2006 18:04 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
De app maar 1 cpu laten gebruiken was in dit geval de oplossing :) bedankt jongens...

Idioot dat gamedevelopers geen multi cpu ondersteuning hebben..... grrrr

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kalechinees schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:19:
Idioot dat gamedevelopers geen multi cpu ondersteuning hebben..... grrrr
offtopic:
Ja en nee... ;)

Als je kijkt naar Prince of Persia: Sands of Time, dan weet je dat er (toen de game uitkwam) geen dual core CPU's waren, dus waarom daar dan support voor inbouwen? ;)
Pagina: 1