Toon posts:

Processor in een keer 90 graden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week mijn nieuwe pc in elkaar gezet..

met daarin een:
Antec Sonata II, 1x
Asus P5ND2-SLI, Retail 1x
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x
Intel Pentium D, 805, Socket 775, Boxed 1x
Arctic Freezer 7 pro 1x
Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g 1x
Zalman ZM-F1, 80 x 80 x 25 mm 1x
XFX GeForce 7600GS, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 1x
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM 1x
Logitech Internet Pro Keyboard, Zwart, OEM 1x
Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM € 12,60 1x
Cooler Master TLF-S12-EG, 120 x 120 x 25 mm 2x
Western Digital Caviar Special Edition, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA150 2x

Dit alles heeft gisteren goed gefunctioneerd.. Maar vannochtend start ik de pc en schrik ik me dood! Het asus programaatje voor tempraturen zegt dat hij in een keer 90 graden word.. Waarna de pc uitvalt.. Ik had op dat moment de pc overgeclockt( 3 Ghz niet heel hoog voor 805 dus ) Daarna de bios gereset.. En toen maar eens in de bios voor tempraturen gaan kijken. Ook daar weer +-90 graden.

Nu valt mijn computer dus steeds uit omdat ( in mijn optiek )
1: de sensor stuk is
2: de processor stuk is
3: de kaboutertjes hebben gespeeld met mijn pc :+

Alleen wat kan ik hieraan doen? Of verwachten jullie dat het probleem weg gaat zo snel als het kwam?

Edit: Hoort dit niet in complete systemen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Je houdt dit probleem ook wanneer je je CPU terugclockt? En ik zou ook even controleren of je koeler er wel goed op zit, want 90°C is niet zo gezond (en aangezien je PC ook uitvalt, lijkt het me niet dat het een foutieve sensor is).

En het topic staat hier goed, aangezien het om je koeling gaat. Dat je een 'compleet systeem' hebt betekend het niet dat je alles in CSL moet gaan dumpen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 24-06-2006 11:35 ]

The devil is in the details.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zowiezo als je gaat OCen zou ik er een fatsoenlijke koeler opzetten en geen boxed.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Kurios schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:37:
zowiezo als je gaat OCen zou ik er een fatsoenlijke koeler opzetten en geen boxed.
|:( Een Arctic Freezer Pro lijkt me geen boxed koeler.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het metaal en het koper.. niks aan de freezer word warm? Hij zit er goed op.. Dus daarom verbaas ik mij hier zo over.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ziet je koeler niet per ongeluk scheef oid? Ik heb zoiets wel eens gezien bij iemand waarbij 1 clipje niet goed zat. Was nog een HP pc ook met verzegelde kast :X

ieeeepppppp :P

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:45:
Het metaal en het koper.. niks aan de freezer word warm? Hij zit er goed op.. Dus daarom verbaas ik mij hier zo over.
Een koeler die niet warm wordt terwijl de processor oververhit raakt is juist een koeler die er niet goed op zit :P. De koeler maakt dus geen of onvoldoende contact met de processor waardoor de koeler nauwelijks opgewarmt wordt. Ga dus goed controleren of je de koeler er goed op hebt gezet, want dat lijkt echt niet te kloppen, hoor :).

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-06-2006 11:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:51:
[...]
Een koeler die niet warm wordt terwijl de processor oververhit raakt is juist een koeler die er niet goed op zit :P. De koeler maakt dus geen of onvoldoende contact met de processor waardoor de koeler nauwelijks opgewarmt wordt. Ga dus goed controleren of je de koeler er goed op hebt gezet, want dat lijkt echt niet te kloppen, hoor :).
Ga direct even kijken

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Misschien domme vraag trouwens maar soms zit er een of ander beschermingsstickertje op een koeler heb je die er wel afgehaald? (Nee ik bedoel niet thermisch geleidend tape).

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Volgens mij heeft TS zojuist zijn cpu doorgebrand :+

Verwijderd

Topicstarter
VROEM! schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:59:
Misschien domme vraag trouwens maar soms zit er een of ander beschermingsstickertje op een koeler heb je die er wel afgehaald? (Nee ik bedoel niet thermisch geleidend tape).
Tuurlijk wel!!

En doorgebrand valt wel mee.. want de sensor zit er niet voor niks.. die beveiligd lijkt me zo.. ga zo weer aan de slag ( terasje lokte me meer als de pc vammidag )

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
VROEM! schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:16:
Volgens mij heeft TS zojuist zijn cpu doorgebrand :+
Zou ik niet durven zeggen. Ik heb ooit per ongeluk mijn Athlon 64 3500+ gestart zonder koeler gemonteerd. Zonder problemen geboot tot aan de desktop en Outlook gestart. Toen viel de PC uit en ik heb hem nog 3 maal proberen te starten omdat ik het nog niet door had :D Toen de PC al na enkele seconden uit viel, keek ik even in de case en zag tot mijn schrik dat ik vergeten was de koeler te monteren! De CPU was kokend heet maar na even gewacht te hebben en de cooler gemonteerd te hebben, werkt de CPU nog steeds zonder problemen hoor. En dan te bedenken dat ik altijd moest lachen met gozers die vergaten hun koeler te monteren. 8)7 Haast en spoed is zelden goed! ;)
Ik gok ook dat de CPU cooler van de TS niet goed gemonteerd is.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 24-06-2006 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook het probleem... het is inmiddels verholpen en hij werkt nog normaal..

Edit:

Bij het internetten hangt hij.. vermoed dat het probleem hem in draadloos netwerk kaartje zit.. Maar kan het de processor zijn? 2x pifast draaien doet het normaal.. en ook wel met goeie temps ( 40 graden stressed @ stock nogsteeds )

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 19:54 ]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:57:
Dat was ook het probleem... het is inmiddels verholpen en hij werkt nog normaal..

-knip-
Wat is "dat" precies?

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 13:11

meddle

:o

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:57:

Edit:

Bij het internetten hangt hij.. vermoed dat het probleem hem in draadloos netwerk kaartje zit.. Maar kan het de processor zijn? 2x pifast draaien doet het normaal.. en ook wel met goeie temps ( 40 graden stressed @ stock nogsteeds )
Prime95 kun je beter gebruiken om je cpu te testen op onstabiliteit hoor, probeer dat programma eens een uur te draaien. (op de optie In-place large FFTs)

En het kan idd ook aan dat kaartje liggen ja, probeer eens een andere?

specs PC

Pagina: 1