Toon posts:

HD wil niet formateren

Pagina: 1
Acties:

• wanksta1988
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 29-06-2006
ik heb een probleem met mn HD's (2 x maxtor 40GB).
via deze computer kan ik ze ook niet openen, er komt dan te staan dat ik ze moet formateren, maar als dat wil ook niet. ook windows er opnieuw opzetten wil niet, de schijven wilen gewoon niet formateren. k hoop dat er iemand is die daar verstand van heeft.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Op wat voor manieren heb je ze al geprobeerd te formatteren? Als het in Windows niet lukt zou je het met een bootdisk in DOS kunnen proberen.

The devil is in the details.

• TetsuoShima
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 20:43

TetsuoShima

low energy output

Download: http://www.maxtor.com/por...p+Downloads&downloadID=22

test de hdd, en gebruik de format uit deze utility, daarna een herpartitionering en een format in windows

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Quiksilver
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02-12 13:54
Bij computerbeheer de schijf selecteren verwijderen en opnieuw aanmaken dan moet je namelijk ook aangeven dat je 'm wil formateren fat/fat32/ntfs.

[Voor 11% gewijzigd door Quiksilver op 24-06-2006 12:33]

• Xiphy
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

Xiphy

StartupSequence.com

staan de jumpers wel goed. heb je niet toevallig beide op master staan?

probeer anders eerst 1 hd aan te sluiten en vervolgens de 2de na windows herinstal

Keep The Momentum Going

• wanksta1988
dankje voor de tips ik zal het even uitproberen

• wanksta1988
P.S. de jumpers staan wel goed, het was van de ene op andere dag fout. daarvoor had ik wel onvoldoende ruimte op c:\ zodat ie bijna niet meer op wilde starten, misschien ligt het daaraan. en verder wil het formatteren in windows niet omdat de computer nu bijna niks meer doet.

• Quiksilver
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02-12 13:54
Welke schijf wil jij formateren? De schijf met Windows erop? Of je 2e disk? Hier kan bijvoorbeeld de pagefile opstaan dan kun je 'm ook niet formateren.

• wanksta1988
nee k heb 2 hd's van 40 gb en eentje is gepartitioneerd in 2 schijven c:\ en e:\. de andere schijf is D:\ . alleen c: doet het nog (waar windows op staat) de andere twee doen niks meer en die geven steeds de melding dat ze geformateerd moeten worden en als je dat wil doen gebeurt er verder niks. de computer loopt nu ook steeds vast.

• daniel.spijker
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 28-12-2008
Start je windows eens op en probeer eens via partition magic.

• wanksta1988
en dan? :?
k heb niet zo super veel verstand van computers

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
Als je wilt formateren gewoon even dat maxtor tooltje downloaden wat hierboven staat. Heb daar ook al VEEL mee kunnen formateren

• wanksta1988
dat programmatje doet het niet :S . 'cannot load DOS' komt er te staan

• Jazekerrrrr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:11
je moet wel ff lezen wat er staat op de site je moet hem op floppy zetten.

Step-by-Step Instructions - Downloading PowerMax

NOTE: The PowerMax download is a self-extracting file.

1. After downloading to your Windows desktop, insert a clean formatted floppy diskette into your A:\ drive.
2. Double-click on the PowerMax diskette creator icon.
3. When the Maxtor pop-up screen displays, click on the "Create Floppy" option.

The files will extract on to the floppy diskette, creating a bootable version of the PowerMax utility. Do not download PowerMax directly to a floppy. PowerMax extracts from a Win32 environment only and will not extract from 16-bit DOS mode.

WARNING: ALL DATA WILL BE LOST WHEN PERFORMING THE LOW LEVEL FORMAT QUICK OR FULL OPTIONS.

Maxtor recommends that users backup all critical data and removing other hard drives before performing this test.

System Boot and Test Initialization

1. After extracting the PowerMax files to the floppy diskette, restart Windows with the PowerMax floppy in the A:\ drive.
2. When the system restarts it will boot to the PowerMax diagnostic program

NOTE: PowerMax does not run from within Windows 95, 98/ME, NT, 2000, or XP. Do not try to run the utility from an MS-DOS prompt window.

• wanksta1988
ja en dat doet het dus niet. ik neem aan dat je via de BIOS in moet stellen dat ie de floppy eerst leest.

• Xiphy
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

Xiphy

StartupSequence.com

Met alle respect maar het lijkt er op dat het in dit geval voor jouw beter is om de pc weg te brengen naar een computer bedrijf.

Keep The Momentum Going

• tsunami69
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-11 20:15
als je hem wegbrengt ben je denk ik goedkoper uit met een nieuwe hd. met daarnaast het voordeel van garantie, ik zou dat ook in overweging nemen

• wanksta1988
ja dat dacht ik ook al. ben dr al geweest maar het kost sowieso al 30,- plus de kosten die dr nog bij komen. dus mischien koop ik toch wel gewoon een nieuwe hd.

maar bedank voor de hulp.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee