Van plan een X1800XT PCIe te kopen, maar...

Pagina: 1
Acties:

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe video kaart te gaan kopen.

ik heb nou de ATI X1800XT PCIe op het oog...

maar ik ging is kijken hoe duur dat ding ongeveer is....
toen kwam ik wel heel uiteenlopende prijzen tegen!:

Sapphire 512Mb X1800XT PCI-E:
E 504,-
- http://www.pcmegastore.nl...info.php?products_id=3806

E 299,-
- http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JBXS0A&#tecData

Het zelfde merk, dezelfde kaart, 205 euro verschil.

Hoe kan dit zo'n prijsverschil?

PS: bij andere winkels varieert de prijs ook enorm (tussen de twee genoemde prijzen)

EDIT: het enigste verschil wat ik kan vinden is dat hij bij alternate een dubbelslots kaart is en bij pcmegastore niet.
en dat er bij alternate light-retail bij staat.

maar dit mag toch niet zo'n prijsverschil maken?

[ Voor 20% gewijzigd door edgarf28 op 24-06-2006 10:54 ]

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
Waarschijnlijk houd de duurste winkel de prijs niet bij, heeft duur voorraad ingekocht waar die nog vanaf moet, en hoopt dat een argeloze bezoeker van zijn site/winkel de kaart koopt voor de hoofdprijs, dit lijkt mij de meest voor de hand liggende reden, darnaast zou ik ook bij de goedkoopste kijken of ze hem op voorraad hebben of dat het een lokkerdje is.

Die van € 299 is een crosfire slave ik weet niet of dat nog iets uitmaakt in de prijs

[ Voor 12% gewijzigd door tsunami69 op 24-06-2006 11:01 ]

• edgarf28
  • Niet online
kan een reden zijn ja...

bij de goedkope winkel (alternate) is hij wel op voorraad volgens de site van hun.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:10
Het kan natuurklijk altijd, het is helemaal dezelfde kaart zie pricewatch. Daarom is het mooi dat we hier pricewatch hebben, zo kun je een mooie web-shop uitzoeken die het goedkoopste is en het beste is.

Ik zou gewoon de kaart bij alternate kopen, is een goede web-shop trouwens goede ervaring mee. :)

• edgarf28
  • Niet online
wel vreemd, in de pricewatch bieden 2 winkels hem voor ong. 300 euro aan.
en 4 winkel bieden hem voor 500+ euro aan...

zeker weten dat er geen verschil in de kaart zit?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Light-retail betekent bij Sapphire alleen maar dat er geen spellen bij zitten. Dus alleen de kaart, een driver CD, eventueel ViVo kabels of DVI adapters maar geen spel dat je misschien toch nooit speelt.

• brada
  • Laatst online: 02-04 00:57
Mischien handig om te weten dat de veel snellere X1900XT maar 55 euro duurder is pricewatch: Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) vergeleken met de pricewatch: Sapphire Radeon X1800 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) .

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• edgarf28
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ik ga er over nadenken.
dat zou dan wel de uiterste prijs zijn die ik voor een video kaart zou uitgeven (355 euro)

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
ik zat net even in de winkel van mijn zwager te kijken en die heeft deze (Sapphire ATI X1900XT, 512MB VIVO,2xDVI-I,PCIe,retail) voor € 389 op de prijslijst staan, is mischien wel een alternatief iets duurder wel meer perfomance

te laat :Z

[ Voor 21% gewijzigd door tsunami69 op 24-06-2006 11:12 ]

Pagina: 1