Toon posts:

Win 2K & XP Multiboot opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een machine omgedoopt als server en hier staat Windows 2000 Server op geinstalleerd. Nu was ik onlangs voor mijn lol aan het video-editen geslagen met Adobe After Effects CS2. Ik was van plan om mijn Server te gebruiken om de film te renderen (gewoon, dus niet als render farm). Anyway, kom ik erachter dat After Effects CS2 vraagt om Windows XP met SP2. Geen probleem dacht ik, dan maak ik er een dualboot systeem van.

Dus ik heb met Paragon Partition Manager een 2e partitie aangemaakt op mijn 1e schijf.
- De eerste primary partitie is NTFS geformatteerd (met installatie win 2k)
- De tweede extended / logical partitie is FAT32 geformatteerd (met de bedoeling winxp)

Tot nog toe ging alles goed. Windows 2000 wilde nog bootten en mijn 2e partitie die ik "WINXP" heb gedoopt was ook inderdaad zichtbaar.

Normalitair doe ik Windows XP altijd installeren door van de CD te booten. Ik weet niet wat me deze keer bezielde, maar ik besloot de installer van Windows XP in Windows 2000 te starten. Dus ik stel wat opties in en selecteer o.a. dat ik mijn installatie schijf wil kiezen tijdens de installatie.

Daarop reboot ik mijn machine, en beginnen de problemen. Schijnbaar wil de installer niet starten. Dus ik besluit om dan maar te booten van de XP cd en opnieuw de installatie te doen. Nu is hij daar goed doorheen gekomen, maar ik krijg bij de eerste restart (na kopieren van de installatie bestanden) de volgende foutmelding:

"A disk read error occured. Press CTRL + ALT + DELETE to restart"

Goed, ik heb zo'n almighty boot cd (ben de naam even kwijt) met daarop o.a. NTFS DOS PRO. Dus ik kan gewoon bij mijn bestanden komen. Zo kan ik mijn boot.ini uitlezen, maar dat *lijkt* goed te zijn. Maar wat is er verder mogelijk om zeep en hoe kan ik dat fixen? Waarmee bepaald de computer ook weer wat te booten? De master boot record, en zou fixmbr de oplossing zijn? Graag wat hulp bij deze...

Op mijn eerste partitie vind ik overigens nog gewoon mijn C:\WINNT directory maar ook van die tijdelijke installatie bestanden ("$TMPDIR$" achige namen dus).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 05:02 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:20
Klinkt behoorlijk spannend, maar in Spielerij - Problemen en Vragen helpen we alleen bij spelletjes :P
Kickje naar Windows Clients dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Oops, ja inderdaad. Was al laat vannacht en ik was niet helemaal helder meer... :)