Toon posts:

Planet + Linksys WAG200G

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Tot mijn schaamte moet ik jullie bekennen dat ik nog weinig onderzoek heb gedaan naar onderstaande probleemstelling, echter hoop ik dat jullie mij alsnog willen helpen, omdat ik zeer met onderstaande probleem omhoog zit.

Ik heb bij mijn oom een router/modem geïnstalleerd zodat hij draadloos internet heeft op zijn desktop. Dit is allemaal gelukt, ik heb een compatible linksys netwerkkaart kunnen laten corresponderen met de in de header weergegeven router.

Verbinding met internet heb ik gerealiseerd, maar ik stuit op de volgende 2 grote problemen:

1. Sommige sites doen het niet (hotmail, voetbal international, GoT enzovoort) terwijl in de blauwe balk bovenaan wel een actuele beschrijving staat van de site (ofwel zoals nu GoT insert topic, maar dan zonder beeld, of bijvoorbeeld VI - WK 2006 maar ook hier een witte browser)
2. Terwijl hij tot vandaag (voordat ik het internet draadloos heb gemaakt) alle mail van de 6 aangesloten mailadressen kon ontvangen via Outlook Express, kan dit nu ook niet meer. Telkens geeft het systeem foutmeldingen wanneer we ofwel een mail willen sturen, ofwel willen ontvangen. Hij lijkt wel verbinding te maken, maar gewoon niet willen te synchroniseren met de nieuwe situatie.

Ik hoop van harte dat jullie mij willen helpen met deze problemen, ik ga morgenavond weer naar hem toe, maar heb geen enkel aanknopingspunt!

Elke bruikbare informatie is welkom, nogmaals excuses voor het weinige vooronderzoek,

Met vriendelijke groet,

Erik van Rossem

Verwijderd

Ik zou wat meer info posten als ik jou was.... computers, specs, protocollen etc... =) Dat maakt het helpen beter te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 00:20 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
Het is een modem/router combinatie, misschien de verkeerde instellingen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de specs van de computer zijn als volgt:

AMD Athlon 3000+
200GB HD
Draadloze netwerkkaart van linksys

En verkeerde instellingen? Dat weet ik wel zeker, maar hoe het kan, dat weet ik niet. Ik ben echt een leek op dit gebied, het leek mij logisch dat outlook express gewoon met inet synchroniseert, wanneer deze toegang heeft tot inet. Dat dit niet gebeurt verbaasd mij ten zeerste.

En waarom laadt hij bepaalde internetpagina's wel en anderen niet? Ik heb geen idee, weten jullie het? Van protocollen weet ik niets, daar kan ik jullie dus ook geen info over verstrekken.

Ik weet dat het een lastige kwestie is, maar zijn er geen dingen bekend over dergelijke situatieS?

Bij voorbaat nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties,

Erik

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 00:58 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien doen bepaalde pagina's t wel omdat ze nog in de cache staan....
in internet explorer : extra>internet opties en verwijder alles.

Ga dan naar google of een pagina die het "doet" en druk ctrl-f5 ... als hij het dan nog doet dan doet hij echt sommige pagina's wel en sommige niet.

Misschien stuk spyware?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 20:47

Flip

^^

volgens mij was het bij de Linksys WAG200G, dat hij bepaalde internetsites blokkeerde. Ook van microsoft. Op mn werk hebben we een aantal van die dingen teruggekregen met dat sommige sites werden geblokkeerd. Inmiddels heeft linksys een nieuwe firmware uitgebracht, die dit probleem zou moeten verhelpen.
- Probeer site als www.microsoft.com uit, en kijk of deze geblokkeerd word/niet doet.
- Check die nieuwe firmware, of deze t probleem verhelpt
- Bel met de Technische Helpdesk van Linksys, misschien dat deze het probleem kunnen oplossen?
- Anders retourneren naar reseller, dit word als ik me niet vergis, als een defect gezien. Aangezien hij niet correct functioneert.

[ Voor 8% gewijzigd door Flip op 24-06-2006 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Flip,

Hartstikke bedankt voor je feedback aangaande het laden van de sites. Het zou inderdaad heel goed daaraan kunnen liggen.

Dan zit ik met name nog met het probleem van outlook, omdat met name hun mail het goed deed en nu gewoon totaal niet meer. Ik kan dit niet echt naar hen verkopen, want ze zijn gewend aan een dergelijk systeem en dat kan ik niet overhoop gooien.

Via opties>verbindingen heb ik ingesteld dat alle beschikbare verbindingen gebruikt kunnen worden ,dsu daar kan het niet aan liggen, toch?

Groeten,

Erik

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tot mijn schaamte moet ik jullie bekennen dat ik nog weinig onderzoek heb gedaan naar onderstaande probleemstelling,
Dan ben je overduidelijk nog niet klaar om een GoT topic erover te openen :w

Begin maar eens met wel dat onderzoek te doen...

Verder kan ik je alvast tippen dat Overige Hardware geen dumpbak is en dat we een hele hoofdgroep Netwerken hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.