GameSysteem samen stellen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Hoi mede Tweakers,

Ik ga binnekort een game pc kopen (1 september mijn 15de verjaardag :9~ )

mijn buget is ronde 1350 euro liefst natuurlijk lager.

hij wordt uitsluitend gebruikt voor game.

ik heb zelf iets samengestelt ik weet niet of jullie het ook wat vinden.

Behuigzing: Antec Performance One P160 (ATX, Geen PSU, Aluminium/Zilver) 75.-
voeding: Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) 78.-
CPU cooler: Zalman CNPS7700-Cu 32.-
prossercor: AMD64 3500+ vince tray 95.-
moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe 117.-
hardeschijf: WD Raptor 74ADFD 165.-
videokaart: Asus 7900GT 270.-
GPU cooler: Zalman VF-900-Cu 30.-
CD/DVD: NEC ND-3550 31.-
geluidskaart: intern 8.1
Geheugen: OCZ 1gb 2x512 premier dual channel cl 2.5-3-3-7 85.-
toetsenbord: recom neon zilver 22.-
muis: Ligitech G5 55.-
monitor: Samsung SyncMaster 930BF 290.-

plus nog wat verzend kosten zo'n 30 euro :7
hij kost nu zo'n 1380 euro :> maar wordt over 2 maanden wel paar tientjes goedkoper hoop ik O-)

Ik heb lang zitten te zoeken en met dit systeem haal ik denk wel goede FPS

Ik heb de kast gekozen omdat hij er mooi uitziet en genoeg ruimte heeft...
de processor omdat hij me snel leek tegen goede prijs.. en met grote cooler voor goede oc resultaten.
de 7900GT omdat hij heel goed is voor zijn prijs al lees ik zo de forums en best buy...
het geheugen omdat ik die coolers ( heten ze zo?) er goed uit zien :*)
en de monitor omdat hij heel mooi is heb ik gelezen en de prijs is ook redelijk en 4 ms _/-\o_
De hardeschijf omdat hij heeeel snel is dus windows draaid dan ook lekker flot en games ook 8)
en de muis omdat ik lekker wil game :9

Ik zit te twijfelen met voeding (omdat ik daar weinig van af weet en Tagan was een A-merk dus dacht neem die wel en de prijs was ook goed. ;)

Wat vinden jullie van dit systeem geef graag suggesties zeg het graag 8)

Grtz. Mxxx^

[ Voor 15% gewijzigd door Mxxx op 24-06-2006 16:21 ]

Verwijderd

Ziet er opzich erg netjes uit alleen vergeet geen processor cooler. Tray = geen cooler etc. Boxed versies hebben wel een cooler.

Heb je verder nog HD ruimte nodig? Dan zou ik een extra schijf nemen om averdere data op te slaan.

• Mxxx
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:29:
Ziet er opzich erg netjes uit alleen vergeet geen processor cooler. Tray = geen cooler etc. Boxed versies hebben wel een cooler.

Heb je verder nog HD ruimte nodig? Dan zou ik een extra schijf nemen om averdere data op te slaan.
ik heb hem nog ff aan gepast je was wel heel snel :*)

ik heb zelf nog een 320GB WD :Y)

en ik heb CPU cooler ookin mijn lijstje staan... de zalman 7700 cu ;) moet denk wel goed wezen

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik zou eigenlijk wachten tot half augustus met definitief samenstellen.
Met pc-onderdelen is 3 maanden erg lang.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Niet erg zinvol om nu je pc samen te gaan stellen. Over 3 maand zijn je onderdelen alweer in prijs gedaald en is er waarschijnlijk alweer wat beters.
Verder lijkt mij een SLI bord een beetje onzinnig als je het niet gebruikt, kun je beter een goedkopere nemen.

Verwijderd

eens met de 2 hierboven, maar om toch even te beginnen: je budget is beperkt, daarom zou ik die raptor er uit laten, of ben je een gamer die geen 10 seconde(of hoe lang het verschil ook is) kan wachten.

daarbij is 2 gig werkelijk een must voor gamen.

en als laatste: over 3 maanden kan je waarschijnlijk nergens meer S939 processors vinden aangezien AMD dan volledig met de productie is gestopt.
dus stel iig een AM2 systeem samen.

maar daarbij komt wel dat je volgens mij gewoon niet kan wachten tot je dit kan gaan kopen, iets wat wel moet en daarom is het onzin nu een systeem samen te stellen, denk aan de conroe, prijsverlagingen en misschien een nieuwe tussengeneratie GPU's? maar dat weet ik niet.

Verwijderd

Ik zou een dual core processor nemen, die zijn meer toekomstgericht. Daarnaast heb je voor nog geen 300 euro een E6200 die nog net niet de bijna 1000 euro kostende FX-61/62 eruit trekt (topmodel van AMD). Zelfs als je naar de BBG kijkt zie je dat die een dual core in hun high-end game pc hebben gedaan. Daarnaast kan je beter een WD Raptor van 36 gig nemen, scheelt 76 euro en dus kan je bijna een andere WD 360GB bij kopen. Dan pimp je je 2 360-schijfjes in RAID-0 en JBOD je die met je Raptor (dit kan toch wel? :? )
Aangezien RAID-0 sneller is met grote files dan een Raptor heb ik gelezen, en de huidige generatie SATA schijven zijn sowieso niet veel langzamer meer dan de ondertussen meer dan 2/3 jaar oude Raptors. Als je dan toch aan het wachten bent kan je misschien gelijk wachten op de 150GB versie van de raptor, die heeft namelijk ook gelijk 16MB cache :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:12:
Ik zou een dual core processor nemen, die zijn meer toekomstgericht. Daarnaast heb je voor nog geen 300 euro een E6200 die nog net niet de bijna 1000 euro kostende FX-61/62 eruit trekt (topmodel van AMD). Zelfs als je naar de BBG kijkt zie je dat die een dual core in hun high-end game pc hebben gedaan. Daarnaast kan je beter een WD Raptor van 36 gig nemen, scheelt 76 euro en dus kan je bijna een andere WD 360GB bij kopen. Dan pimp je je 2 360-schijfjes in RAID-0 en JBOD je die met je Raptor (dit kan toch wel? :? )
Aangezien RAID-0 sneller is met grote files dan een Raptor heb ik gelezen, en de huidige generatie SATA schijven zijn sowieso niet veel langzamer meer dan de ondertussen meer dan 2/3 jaar oude Raptors. Als je dan toch aan het wachten bent kan je misschien gelijk wachten op de 150GB versie van de raptor, die heeft namelijk ook gelijk 16MB cache :9~
lees revieuws
de manier die jij beschrijft maakt de 2 raid schijven(die dan niet meer in JBOD kunnen met de raptor) sneller dan de raptor
want de 36gig versie is zwaar verouderd, waardoor nieuwe 7.2k schijven hem inhalen.
de (nieuwe) 74 en 150 gig versie zijn echter wel veel sneller

verder past een processor van 300 euro niet echt in zijn budget he |:(

hij moet gewoon een x2 3800+ nemen of de goedkoopste conroe

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 12:56 ]

• Mxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:37:
eens met de 2 hierboven, maar om toch even te beginnen: je budget is beperkt, daarom zou ik die raptor er uit laten, of ben je een gamer die geen 10 seconde(of hoe lang het verschil ook is) kan wachten.

daarbij is 2 gig werkelijk een must voor gamen.

en als laatste: over 3 maanden kan je waarschijnlijk nergens meer S939 processors vinden aangezien AMD dan volledig met de productie is gestopt.
dus stel iig een AM2 systeem samen.

maar daarbij komt wel dat je volgens mij gewoon niet kan wachten tot je dit kan gaan kopen, iets wat wel moet en daarom is het onzin nu een systeem samen te stellen, denk aan de conroe, prijsverlagingen en misschien een nieuwe tussengeneratie GPU's? maar dat weet ik niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:12:
Ik heb hele goede reviews gelezen over de raptor en ik heb heb zelf 320gb en ook nog 200 GB externe en nog een 80 schijvje dus heb meer dan genoeg daarom leek me een raptor wel cool omdat ik toch al genoeg schijf ruimte heb. en zat net ff bij reviews te kijken reviews: Western Digital Raptor generatievergelijking
en daar komt de raptor beter uit de bus dan 2 400 gb WD caviar in riad 0....

en ik denk dat de 939 nog wel te krijgen is dan want de AM2 is toch niet veel beter..

je heb wel gelijk met conroe maar dat wordt denk weer prijsig want bij een intel prossercor hoort ook weer een duur moederbord...
en een AMD64 x2 is denk in games mindergoud omdat je maar 1 core tergelijk kan gebruiken met games maar misschien ga ik het over wegen als de prijsen dalen.

en ik heb dat moederbord gekozen omdat ik in de toekomst misschien SLI wil draaien.. en hij is gewoon heel goed heb ik gelezen..

ik denk dat er niet zo snel betere GPU's uitkomen want de 7900gt is wel een hele goede..

En als het dan allemaal minder gaat kosten door prijs daling koop ik wel 2 gb ramm :Y)

zo heb ik denk overal beetje mijn mening over gegeven :7

• Mxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:55:
[...]

lees revieuws
de manier die jij beschrijft maakt de 2 raid schijven(die dan niet meer in JBOD kunnen met de raptor) sneller dan de raptor
want de 36gig versie is zwaar verouderd, waardoor nieuwe 7.2k schijven hem inhalen.
de (nieuwe) 74 en 150 gig versie zijn echter wel veel sneller

verder past een processor van 300 euro niet echt in zijn budget he |:(

hij moet gewoon een x2 3800+ nemen of de goedkoopste conroe
:D dat had ik dus ook gelezen :D

die 36 die stelt niks voor vergleken met normale sata schijfje
en ik kan later dan nog wel een keertje een tweede raptor naast gooien ( als ik dan weer geld heb O-) )

en de x2 3800 is niet echt voor games en niet mijn buget want de 3500+ doet het beter in games dan de x2 3800 (dan heb ik het niet over de dual core patches) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mxxx op 24-06-2006 13:51 ]

Verwijderd

Ik zou niet voor de raptor, maar voor 2HD's in raid gaan. Als je geen SLI gaat draaien, neem dan geen SLI bordje. Graka: een 100 euro extra en je kan een X1900XT kopen. Ik zou je ook adviseren om een Conroe te nemen (E6600) als je toch een paar maandjes moet/wilt wachten. Misschien is een geluidskaart ook wel aardig om te nemen. :)

Verwijderd

en ik denk dat de 939 nog wel te krijgen is dan want de AM2 is toch niet veel beter..
dat slaat nergens op, het gaat erom wat AMD uit zijn FAB's laat komen waardoor AMD mensen dwingt tot AMD te gaan, dat is nix meer dan hun marketing, het is voor de yields(hoeveel procent van de gemaakte processors goed werkt) ook veel beter omdat het productieproces dan precies gericht kan worden.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou voor de Arctic Freezer 64 Pro gaan. Die koelt net wat beter als de 7700Cu en is een stuk goedkoper. Ik geloof 16 euro.

Ook zou ik toch voor een X2 3800+ gaan. Die is over een tijdje voor 160 euro te kopen. Dat is een dual core. Nog beter kan je wachten (1 maand) en de Core 2 Duo kopen. Die zijn een stukken beter als de AMD X2.

Met een x2 3800+ heb je 2x de kracht van een Athlon 64 3200+. Dus een 3500+ is ietsje beter in games die geen gebruik maken van dualcore. Dat verschil is verwaarloosbaar. Ik denk dat het je maximaal 5 fps kost.

[ Voor 71% gewijzigd door tdn135 op 24-06-2006 14:45 ]

• Mxxx
wat voor moederbord raden jullie mij dan aan als ik geen SLI neem ( want ik ga het denk toch niet gebruiken want je haal er wijnig prestatie winst uit. :?

en waneer komt de conroe uit..
en wordt het dan niet allemaal beetje te duur want bij conroe hoort ook een moederbord dat ook zo'n 150 kost toch? want het moet niet de bottleneck worden van mij pc :D

en ik vind de 7700 cu er wel wat mooier uit zien ipv Arctic Freezer 64 Pro ik denk dat ik daarom bij de zalman blijf

En over raptor zit ik nu na te denken want scheelt het veel fps in spellen weet iemand dat?

Verwijderd

Mxxx schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:28:
wat voor moederbord raden jullie mij dan aan als ik geen SLI neem ( want ik ga het denk toch niet gebruiken want je haal er wijnig prestatie winst uit. :?

en waneer komt de conroe uit..
en wordt het dan niet allemaal beetje te duur want bij conroe hoort ook een moederbord dat ook zo'n 150 kost toch? want het moet niet de bottleneck worden van mij pc :D

en ik vind de 7700 cu er wel wat mooier uit zien ipv Arctic Freezer 64 Pro ik denk dat ik daarom bij de zalman blijf

En over raptor zit ik nu na te denken want scheelt het veel fps in spellen weet iemand dat?
moederbord, kan je gewoon kijken op de asus, gigabyte msi sites etc, eigen inzet wordt verwacht :)

conroe=eind juli, moederborden ongeveer 100 euro, en tenzij je een zwaar gebuggde northbridge hebt ofzo zal het moederbord nooit een bottleneck zijn.

raptor geeft geen extra FPS omdat als je 2 gig hebt er geen enkele game is die het nodig heeft om te swappen

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:25:
[...]

dat slaat nergens op, het gaat erom wat AMD uit zijn FAB's laat komen waardoor AMD mensen dwingt tot AMD te gaan, dat is nix meer dan hun marketing, het is voor de yields(hoeveel procent van de gemaakte processors goed werkt) ook veel beter omdat het productieproces dan precies gericht kan worden.
ehm ze blijven produceren tot Q2 van 2007. Geen probleem dus voor TS.

pricewatch: Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed)=
zo'n 190 euro, tov 100 euro voor de amd 3500.
Neem dan deze ipv de raptor. Ik denk dat je daar betere prestaties mee gaat krijgen als met je raptor.
Naast de 90 euro extra voor je processor heb je dan nog 75 euro extra dat je kan gebruiken voor het moederbord en extra geheugen. Wil je idd dat broodnodige geheugen erbij hebben, dan zal je meer moeten uitgeven, of moeten bezuinigen op te dure onderdelen.
Je hebt nu een kast+voeding van 160 euro. Gezien je budget is dit een beetje te duur. Neem een een andere kast (sonata bijv).
Je hebt een cpu-koeler: neem eerst de standaard-koeler.
Doe hetzelfde met de gpu-koeler.

Uitiendelijk ga je net zo duur uit zijn, maar heb je wel meer pc voor je geld.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd;
Over voedingen is overigens meer dan genoeg te vinden.
Bekijk o.a. Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 eens :)

Je hebt zelf wat uitgezocht. Je kunt het beargumenteren én het systeem wordt pas in september gekocht. Tegen die tijd zijn er wellicht andere interessante onderdelen te vinden.

Dit topic heeft zo dus niet veel zin. Aan de hand van benchmarks kun je prima bepalen wat snel is of niet. Ook zijn er genoeg ervaringen te vinden over modale hardware en daarmee kun je best uit de voeten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 24-06-2006 20:32 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.