Toon posts:

@ home + Motorola SB5100 + Router = géén internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een dik vet probleem! :\

Ik heb altijd internet van @home gehad en had hiervoor een COM21 Modem. Omdat volgens @home dit systeem inmiddels verouderd is. We hebben een nieuw modem gekregen ( Motorola SB5100 ). Ik heb altijd een 2e computer gehad en verdeel dit door een simpel routertje (SWEEX BROADBAND ROUTER). Het heeft dus altijd goed gewerkt tot ik het nieuwe modem kreeg!

Weet iemand wat er nu fout kan zitten?!

Reuze bedankt alvast voor de hulp!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-03 17:50

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:20:
Hallo,

Ik zit met een dik vet probleem! :\

Ik heb altijd internet van @home gehad en had hiervoor een COM21 Modem. Omdat volgens @home dit systeem inmiddels verouderd is. We hebben een nieuw modem gekregen ( Motorola SB5100 ). Ik heb altijd een 2e computer gehad en verdeel dit door een simpel routertje (SWEEX BROADBAND ROUTER). Het heeft dus altijd goed gewerkt tot ik het nieuwe modem kreeg!

Weet iemand wat er nu fout kan zitten?!

Reuze bedankt alvast voor de hulp!
Ga jij eens even snel hierheen ;)

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Wat je nog zou kunnen proberen is de router te powercyclen en kijken wat er dan gebeurt.

alternativ

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Als je van de com21 over gaat op een nieuw modem kan het enige tijd duren voordat het nieuwe modem actief wordt. Heb je de boel direct aangesloten... of pas de datum die in je in de bijgeleverde brief vermeldt wordt..

Heb je de helpdesk al gebelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan al wel gewoon internetten via het modem! Dat doe ik nu ook maar zodra ik de router er tussen zet werkt het niet mer!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

lordsnow

I know nothing

Gewoon even troubleshooten:

- krijgt de router wel een extern IP-adres van @home?
- heb je de router statisch ingesteld met je oude @home IP?
- krijgen je PC's wel een intern IP-adres van de router?
- kunnen (beide) PC's nog steeds in het configuratiescherm van de router komen?
- of kan je de router pingen?

Heb je wel verbinding zonder de router er tussen?

Staat je SB5100 niet toevallig op standby?

Als je de SB5100 aansluit, gaan alle lampjes (behalve Standby) dan wel branden?

etc etc...

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 23-06-2006 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:30:
Gewoon even troubleshooten:

Heb je wel verbinding zonder de router er tussen?

Staat je SB5100 niet toevallig op standby?

Als je de SB5100 aansluit, gaan alle lampjes (behalve Standby) dan wel branden?

etc etc...
Hoe controleer ik dit?

Ja

Hoe controleer ik dit?

Ja

Hoe doe ik dit?

De rest van de vragen is het antwoord ja!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heb je de router al eens een powercycle gegeven? Dus even van het stroom en de stroom er weer op? Vaak is dat nodig om hem zijn lease opnieuw op te laten halen.

alternativ

• job

job

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:37:
Hoe controleer ik dit?
Elke router heeft wel een status scherm waar je dit kan vinden.
Ja
Kijk, hier ligt het probleem dus al... Nooit een statisch ip instellen bij een provider die dynamische ip's uitdeelt. Bij een modem wissel krijg je een nieuw ip. Zet de boel dus lekker op dynamisch en gebruik de juiste hostname.

De rest hoef ik niet eens op te reageren, aangezien het probleem waarschijnlijk bovenstaande is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door job op 24-06-2006 10:44 ]

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

job schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:42:
[...]
Elke router heeft wel een status scherm waar je dit kan vinden.

[...]
Kijk, hier ligt het probleem dus al... Nooit een statisch ip instellen bij een provider die dynamische ip's uitdeelt. Bij een modem wissel krijg je een nieuw ip. Zet de boel dus lekker op dynamisch en gebruik de juiste hostname.

De rest hoef ik niet eens op te reageren, aangezien het probleem waarschijnlijk bovenstaande is. :)
Afaik (toen ik nog bij helpdesk werkte) verandert je computerip niet zodra er een modemwissel is geweest. Dus in principe moet het niet uit mogen maken, maar aangezien er problemen zijn opgetreden zou ik toch mijn hostname eens even instellen en kijken welke lease je dan krijgt.

Ontvang je dan geen lease bel dan de helpdesk voor een zogenaamde computerupdate.

alternativ

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Bij @home bij mij in de regio was het zo; alles op dynamisch, anders werkte het totaal niet.

Overigens staat bij mijn ouders exact dezelfde opstelling, dus het kan werken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 24-06-2006 11:26 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Heb je de computernaam wel ingevuld in de router? Bij @Home moet je dit altijd instellen. Ik heb een paar keer een router aangesloten bij @Home en in de webinterface de hostname (computernaam) invullen is voldoende.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 14:51 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

lordsnow

I know nothing

Alternativ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:58:
[...]

Afaik (toen ik nog bij helpdesk werkte) verandert je computerip niet zodra er een modemwissel is geweest. Dus in principe moet het niet uit mogen maken, maar aangezien er problemen zijn opgetreden zou ik toch mijn hostname eens even instellen en kijken welke lease je dan krijgt.

Ontvang je dan geen lease bel dan de helpdesk voor een zogenaamde computerupdate.
Toen ik nog bij de helpdesk werkte veranderde het IP-adres altijd met een migratie van het Com21 naar het DOCSIS (lees, de Motorolla en Arris modems) platform.

Oftewel, het statich zetten van het IP in de router is dus zeer waarschijnlijk het probleem. De oplossing is om de router dynamisch te zetten, en de computernaam in te vullen in de router onder de "hostname" of iets dergelijks.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

lordsnow schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:25:
[...]

Toen ik nog bij de helpdesk werkte veranderde het IP-adres altijd met een migratie van het Com21 naar het DOCSIS (lees, de Motorolla en Arris modems) platform.

Oftewel, het statich zetten van het IP in de router is dus zeer waarschijnlijk het probleem. De oplossing is om de router dynamisch te zetten, en de computernaam in te vullen in de router onder de "hostname" of iets dergelijks.
Wat ik nog weet is dat de arris en de motorola een ipadres benodigen (docsis stelsel van cisco), de com21 deden het of deden het niet maar benodigden geen ipadres. Iirc verandert het ip-adres dat aan je hostname gekoppeld is niet.

alternativ

• job

job

Ik heb bij m'n eigen modemswap, en voor de swaps van mijn "klanten" altijd gezien dat er een nieuw ip adres was uitgedeeld (betreft de stad groningen en omgeving).
Waar ik bijvoorbeeld voorheen een 212.x.x.x adres had heb ik sinds de swap een 82.x.x.x adres. Dus alleen al uit mijn eigen ervaring (stuk of 20 modems) kan ik je al vertellen dat de stelling dat je ip adres nooit verandert niet waar is. :)

[ Voor 9% gewijzigd door job op 24-06-2006 20:19 ]

Pagina: 1