Toon posts:

van router naar router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een router staan in een kamer waar het internet toekomt en ik heb nog een router staan in een andere kamer. Beide routers ondersteunen wireless internet. Nu zou ik graag internet van router 1 naar router 2 zenden, zodat ik met men xbox 360 op internet kan zonder die wireless reciever te moeten kopen. Ik weet dat ik een router als gateway moet instellen maar dat is volgens mij enkel om wireless toegang te krijgen. Dus is het eigenlijk wel mogelijk om via de rj45 op router 2 internet te krijgen.

routers: belkin en een lynksis

ps: Ik weet dat het wat onduidelijk is maar ik heb men best gedaan :)

als er nog verdere vragen zijn stel ze gerust.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-04 22:56

996

-

[ Voor 100% gewijzigd door 996 op 23-06-2006 22:49 . Reden: andere posters geven al nuttigere antwoorden zie ik . . . ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 20:37

AirX

Tweak Guru

Ik zou dit persoonlijk met WDS regelen. Dan kun je met andere clients ook nog steeds met de accesspoints/routers connecten.
Tip: zoek de handleiding van de routers op op inet en zoek naar WDS. (wireless distribution system).

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
De routers draadloos met elkaar verbinden gaat waarschijnlijk niet lukken, omdat de draadloze functionaliteit in de router alleen bedoeld is als server om clients op te laten connecten en niet om zelf als client te spelen. Als je de routers met een UTP (cross) kabel met elkaar verbindt moet het prima gaan..

@AirX: dat verhaal gaat waarschijnlijk niet op voor een router, voor een accesspoint heb je gelijk, maar ook dan is het (in de praktijk) lastig om producten van verschillende merken draadloos aan elkaar te koppelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Borizz op 23-06-2006 22:37 ]

If I can't fix it, it ain't broken.