[2003]printer geshared op pc werkt niet vanuit AD

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De situatie:
Op een neven vestiging staat een windows xp pc aangemeld op ons windows 2003 domain. Deze pc moet gaan dienen als printer server (het is niet rendabel om op die locatie een server te plaatsen, en printen via een server op een andere locatie is te traag). Echter wil ik de printers wel netjes in Acitve directory hebben.

Het windows 2003 domain, netwerk, vpn links enz functioneren verder allemaal goed. De policy’s op het domain zijn zo goed als standaard met verder geen bijzonderheden.

Op de windows xp printer-server-pc heb ik een printer geïnstalleerd, geshared en het vinkje List in active directory aangevinkt, de printer is netjes terug te vinden in AD
Op de pc zelf werkt de printer verder goed.

Echter als ik nu op een andere pc de printer in active directory opzoek en vervolgens toevoeg krijg ik een foutmelding.
‘De printer kan niet worden gevonden, is mogelijk niet beschikbaar’
De printer buiten active directory om via het netwerk zoeken en verbinden werkt wel maar daar heb ik niet zoveel aan.

Diverse zaken al getest en nagelopen zoals:
DNS nagekeken en is in orde.
Systemen gereboot, poosje wachten tot dat alles is gesynchroniseerd.
Tests uitgevoerd onder admin account om zeker te zijn dat er geen rechten probleem is.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe of waar ik verder moet zoeken ?

Verwijderd

probeer is te zoeken naar de printer in AD ( gehele netwerk) en dan niet op sharename maar op printernaam, dat werkte bij mij in ieder geval.

groet