[Linksys WRT54GL] Backup originele firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb onlangs een Linksys WRT54GL router aangeschaft. Zoals veel van jullie weten is het moet deze router mogelijk custom firmwares te gebruiken omdat de router op het open source Linux OS draait.

Voor ik de overstap op een custom firmware wil maken wil ik eerst een backup hebben van de originele firmware waar het apparaat nu op draait zodat ik altijd nog terug kan mocht de custom firmware niet bevallen.

Helaas bied linksys de originele firmware niet ter download aan. De enige firmware die voor de WRT54GL is te vinden is de USA versie welke een kleiner aantal wifi channels als nadeel heeft.

Weet iemand hoe ik een backup van de originele firmware kan maken zodat ik deze later nog terug kan zetten mocht dit nodig zijn?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bieden ze het alleen op hun downloadsite niet of bieden ze het ook niet op hun ftp aan? Ik kwam bij toeval op hun ftp terecht op zoek naar firmware voor een router en daar bleek meer te staan dan op hun site werd aangeboden, of het was duidelijker dan hun site ;)

Grr, ik zit even te kijken, maar ik weet niet meer wat de link was en ik kan het ook niet 123 zo vinden :(

Lang leve google: ftp://ftp.linksys.com/international/ en dan vooral deze: ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/

Edit: ik zie niet veel WRTGL staan :( En de firmware backuppen vanuit je router is niet mogelijk, alleen de configuratie.

Ik zat nog net te bedenken dat er wel een tooltje was die Linksys aanraadde als het updaten van de firmware niet lukte, maar ik kan niet op de naam komen en ik weet ook niet of het ook huidige firmware kan backuppen. Dat en geen zin om verder te zoeken, succes ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Motrax op 23-06-2006 19:37 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee, een download is op de Linksys site of Linksys FTP niet te vinden helaas.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Is hiet niet mogelijk om met tftp de vorige versie te downloaden??
(aangezien je er een nieuwe versie ook mee op kunt zetten).
hmm. ik heb even zitten zoeken, dat werkt wel.. maar niet met de originele software.

Je zou eens kunnen vragen op een van de wrt forums.
dd-wrt of openwrt bijvoorbeeld. Die lui zullen vast wel een officiele firmware hebben. :)

[ Voor 48% gewijzigd door job op 24-06-2006 21:18 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
* Kick *

Iemand die weet of en hoe dit kan?

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

*kick*

tegenwoordig op linksys.nl is de nederlandse versie te downloaden...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Verwijderd

Originele firmware kan je wel backuppen, maar dan moet je je router eerst gaan verbouwen en hem dan via de zogenaamde JTAG kabel backuppen. Denk niet dat je hierop zit te wachten...solderen en JTAG kabels bouwen :)

GrtZ

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

De header erop solderen is 5 minuutjes werk.
Kabel maken duurt wat langer.

De oude software backuppen duurt het langst. Kan zeker een uur duren.
Jtag is langzaaaaaam.
Moeilijk is het niet, Het grote nadeel is dat je garantie vervalt.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 22-08-2006 23:30 ]

Pagina: 1