Server wil booten van verkeerde SCSI kaart

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We hebben een Fujitsu Siemens server. Daarin zit een SCSI-schijfarray waarvan Windows 2000 server wordt geboot.

Nu hebben we een externe behuizing (Aiby) gekocht met daarin een RAID-5 array van SATA schijven. Deze zit op een aparte nieuwe SCSI controller.

Nu het probleem: Als we de Aiby aansluiten dan probeert de server daar automatisch van te booten, met als gevolg: 'insert system disk'. Schakelen we de Aiby uit, dan boot ie gewoon van het interne diskarray, maar dan is de Aiby weer niet zichtbaar in Windows (na inschakelen tijdens boot uiteraard, want hij wordt niet gescand door de SCSI bios).

In de server BIOS kun je alleen instellen; booten van disk, CDROM of Harddisk C. Blijkbaar ziet ie de Aiby dus als harddisk C en niet de interne array.

De controller waarop de Aiby zit heeft nu ID 13 en de Aiby zelf ID 14 maar het wil maar niet werken. Wie weet een mogelijke oplossing?

-edit: kleine toevoeging. Ik kan op de nieuwe SCSI kaart wel een boot device instellen, maar het stomme is dat ik niet NONE oid kan kiezen; hij kiest dus automatisch de Aiby -

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 23-06-2006 18:51 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

is de bios van je scsi kaart uitschakelen een optie ?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is al opgelost; ik heb de nieuwe kaart verplaatst naar het slot onder de kaart van het interne array in plaats van het slot erboven en nou werkt het. Nu laadt ie eerst de BIOS van het interne array, en daarna van de kaart waar de Aiby op zit. Hoe eenvoudig kan het soms toch zijn. :D

Groetjes, FaceDown.