Ik heb hier een beetje een irritant probleempje:
Ik heb een tabel die ik vanuit de css een width mee geef van 80% (tov van de pagincontainer). De kolommen geef ik geen width, want ik weet nooit van tevoren hoe breed de content wordt.
Nu werkt FF vooralsnog niet echt mee: de tabel krijgt wel een width van 80%, maar de inhoud dus niet. IE vult de inhoud wel 'netjes' uit.
Een en ander even geillustreerd:
in FF
en in IE
de relevante code:
de css definitie van de tabel (background-color even voor de duidelijkheid):
de tabel zelf:
Ik heb een tabel die ik vanuit de css een width mee geef van 80% (tov van de pagincontainer). De kolommen geef ik geen width, want ik weet nooit van tevoren hoe breed de content wordt.
Nu werkt FF vooralsnog niet echt mee: de tabel krijgt wel een width van 80%, maar de inhoud dus niet. IE vult de inhoud wel 'netjes' uit.
Een en ander even geillustreerd:
in FF
en in IE
de relevante code:
de css definitie van de tabel (background-color even voor de duidelijkheid):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| table { width: 80%; display: block; padding: 5px; margin: 0px auto; border-top: solid 2px #c62c45; border-bottom: solid 2px #c62c45; background-color: #eee; } td { padding: 2px; padding-left: 5px; padding-right: 5px; vertical-align: top; } |
de tabel zelf:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <table cellspacing="1"> <tr style="background-color: #fceb9e;height: 20px;"> <td style="font-weight: bold;">Datum: </td> <td style="font-weight: bold;">Tijd: </td> <td style="font-weight: bold;">Voorganger: </td> <td style="font-weight: bold;">Bijzonderheid: </td> <td style="font-weight: bold;">Locatie: </td> </tr> <tr style="background-color: #a9cbf9;cursor: pointer;" onmouseover="style.backgroundColor='#ffffff';" onmouseout="style.backgroundColor='#a9cbf9';" onclick="window.location='index.php?action=editservice&id=18&f';"> <td>zondag 09 juli </td> <td>09:30 </td> <td>Broeder Los </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr style="background-color: #a9cbf9;cursor: pointer;" onmouseover="style.backgroundColor='#ffffff';" onmouseout="style.backgroundColor='#a9cbf9';" onclick="window.location='index.php?action=editservice&id=18';"> <td> </td> <td>16:30 </td> <td>Ds. E. Brink </td> <td> </td> <td> </td> </tr> |