Toon posts:

[WC] Hulp bij zoeken 360 radiator.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben bezig me WC setup klaar te krijgen, ik heb tot dusver:

Swiftech MCW6002-A AMD,
Swiftech MCW55,
EHEIM 1250,
Zelfgemaakt reservoir,
Kachel radiator van n auto.

Maar de radiator vind ik onhandig, de maat is ong 190*190*50 mm. Dus ik moet n idote shroud maken en het oppervlak vind ik te klein. Zoiezo wil ik iets voor 120mm fans omdat ze n stuk stiller zijn. Nu laat ik dan een veel te groot oppervlak onbenut kwa koeling.
Nu zoek ik dus een 360 ( 3*120mm fans) radiator. Echter er zijn er zo veel van ik weet niet welke nou de beste is kwa prestaties. Met zoeken vind ik geen goede reviews van onderlinge radiatoren in dezelfde grootte.

Nu vraag ik dus om jullie mening en ervaring. Het systeem is geheel 1/2" dus dat ik ook van belang.
Ik had zelf een van deze op het oog:

Watercool HTF3-X Triple Radiator
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2150

Black Ice Xtreme 3 Radiator (TRIPLE 360x120mm)
http://www.ct-systemen.nl...877abeae8f4b12924270364a9

Asetek RDT02 120mm TRIPLE Xtreme ½" fittings
http://www.ct-systemen.nl...877abeae8f4b12924270364a9

DangerDen Double Heather Core
http://www.xcsystems.nl/p...ath=23_42&products_id=137

Kwa prijs mag ie niet meer dan 100 eurie kosten en de grootte maakt niet uit want ik maak n speciale kast voor de hele set.

Alvast bedankt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De Airplex EVO 360 is maar €65, een stuk goedkoper dan de andere rads die je hebt genoemd.

edit:
Kijk anders eens wat beter rond op de FreezingHardware site, prijzen voor 360 radiatoren beginnen al vanaf €50. Verder boeit het ook niet zo, de afmetingen zijn steeds vrijwel hetzelfde en je draait er gewoon passende slangpilaren in.

[ Voor 51% gewijzigd door MadMarky op 23-06-2006 18:04 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom die vanwege de prijs of prestaties, of schelen de prestaties niet onderling?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een radiator van die grootte kan met gemak meerdere honderden watts aan warmte afvoeren, de prestaties zullen onderling niet verschillen. Het enige verschil kan zitten in de afwerking (poadercoaten vs gewone lak), maar als je de radiatoren naast elkaar legt zullen ze op enkele detals vrijwel hetzelfde zijn.

En ik hoef vast niet uit te leggen waarom DangerDen en Black Ice het duurste zullen zijn? iets met betalen voor de merknaam enzo

🖥️ | 🚗

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
MadMarky schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 03:19:
Een radiator van die grootte kan met gemak meerdere honderden watts aan warmte afvoeren, de prestaties zullen onderling niet verschillen. Het enige verschil kan zitten in de afwerking (poadercoaten vs gewone lak), maar als je de radiatoren naast elkaar legt zullen ze op enkele detals vrijwel hetzelfde zijn.

En ik hoef vast niet uit te leggen waarom DangerDen en Black Ice het duurste zullen zijn? iets met betalen voor de merknaam enzo
black ice heeft 3 dubbele parralelle doorstroom en de extreme versie is ongeveer 5 cm hoog.

ik zou de BIX3 nemen want daar zijn de prestaties van bekend.

Verwijderd

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:22:
[...]

black ice heeft 3 dubbele parralelle doorstroom en de extreme versie is ongeveer 5 cm hoog.

ik zou de BIX3 nemen want daar zijn de prestaties van bekend.
Ik heb net de AlphaCool NexXxos Xtreme III besteld. Oa. voor de prijs en je kan er 6 120mm fans op hangen op verschrikkelijk weinig toeren.
http://www.alphacool.de/x...hp?products_id=715&cPath=

Ik was te laat met het lezen van je comment.

Maar kwa ontwerp zijn ze volgens mij praktisch hetzelfde, Black ice zal misschien netter zijn afgewerkt maar zo veel zal het toch niet schelen?

Tnx in ieder geval :)

• Bulls
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:39:
[...]

Ik heb net de AlphaCool NexXxos Xtreme III besteld. Oa. voor de prijs en je kan er 6 120mm fans op hangen op verschrikkelijk weinig toeren.
http://www.alphacool.de/x...hp?products_id=715&cPath=

Ik was te laat met het lezen van je comment.

Maar kwa ontwerp zijn ze volgens mij praktisch hetzelfde, Black ice zal misschien netter zijn afgewerkt maar zo veel zal het toch niet schelen?

Tnx in ieder geval :)
het voordeel van die alphacool is dat hij ingetapte schroefgaten heeft. maar waarom zou je er 6 fans op willen paatsen?
het is totaal overbodig om aan bijdekanten van de radiator fans te hebben want de airflow winst is nihil, en daarbij gaan ze erlkaar tegen werken, wat dus meer lawaai opleverd.

/edit:
hmm dan heb ik toch nog teveel voor mn BIX2 betaald. toendertijd was ie bij innovatek webshop al 20 euro goedkoper als in nederland, maar bij alphacool zijn ze nog stukken goedkoper zeg!

ik zou als ik jouw was ook deze erop zetten.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2983-3126.jpg

dat is beter dan de 3 ronde gaten.

[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 24-06-2006 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:01:
[...]

het voordeel van die alphacool is dat hij ingetapte schroefgaten heeft. maar waarom zou je er 6 fans op willen paatsen?
het is totaal overbodig om aan bijdekanten van de radiator fans te hebben want de airflow winst is nihil, en daarbij gaan ze erlkaar tegen werken, wat dus meer lawaai opleverd.

/edit:
hmm dan heb ik toch nog teveel voor mn BIX2 betaald. toendertijd was ie bij innovatek webshop al 20 euro goedkoper als in nederland, maar bij alphacool zijn ze nog stukken goedkoper zeg!

ik zou als ik jouw was ook deze erop zetten.

[afbeelding]

dat is beter dan de 3 ronde gaten.
Indien ik er 6 op plaats werken ze elkaar niet tegen doordat de luchtweerstand in het midden nog altijd groter is dan wanneer er geen radiator tussen zou zitten hierdoor "helpen" ze de zuigende fans. Dat denk ik tenminste. De winst is misschien nihiel, maja op me werk heb ik n hele mooie grote doos met papst 120mm fans staan :). En als ik achteraf besluit ze niet te gebruiken heb ik in ieder geval nog montage mogenlijkheden.

Waarom is dat beter dan 3 ronde gaten en waar zijn uberhaubt die 3 ronde gaten? Het is toch 1 grote opening met een paar lipjes met schroefgaten erin?

• Bulls
ik zag bij die link die je naar de rad hat gedaan, dat op de doos ervan een soort blue-print staat om 3 ronde gaten te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/715_2.jpg

maar ik weet zeker dat ik ergens hier of ergens anders gelezen hebt dat dubbele fans op een radiator alleen maar meer herrie geeft dan prestatie.

ik zou ze alleen aan de bovenkant zuigend plaatsen (werkt het best naar mijn mening)

maar als je toch genoeg fans in de aanslag hebt kun je het altijd nog ff testen :p

[ Voor 20% gewijzigd door Bulls op 24-06-2006 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Testen zal ik zeker :)

Over die fanguard/rooster. Dat karton was me niet op gevallen, is toch niet nodig ook? Ik heb geen huisdieren of jonge koters rondlopen die overal hun vingers/neus in steken :P Of dient t meer als stylo?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:23:
Testen zal ik zeker :)

Over die fanguard/rooster. Dat karton was me niet op gevallen, is toch niet nodig ook? Ik heb geen huisdieren of jonge koters rondlopen die overal hun vingers/neus in steken :P Of dient t meer als stylo?
Niet alleen huisdieren en jonge koters kunnen dingen vernielen ;) Hoewel ze er wel goed in zijn. Maar er kan bijv. iets invallen per ongeluk waardoor de fans blokkeren en opbranden ofzo. Extreem geval maar goed. Het is veiliger en het lijkt mooier :)

Ik heb dat rad ook net binnen 8) Aleen aan die voorgetapte schroefgaten heb je weinig. 6/12 waren bij mij te groot en daar moet ik een moertje aan de onderkant voor maken anders krijg ik die schroeven niet vast :/ Er passen idd. 6 fans op. Je moet ook even op de schroeven letten. Deze hebben nl. verschillende lengtes voor de verschillende schroefgaten. Dus niet doordraaien als het niet gaat maar gewoon ff de andere maat proberen.

Dat rad. is groter dan gedacht! Zo groot dat hij niet in mijn 91 cm hoge case past :X Maar ik was toch toe aan een nieuw project maar hij draait nog niet. Ik kan je dus ook geen resultaten geven.

@WSaeNoTSoCK: Bij Alphacool is het goedkoper maar als je het alleen voor zoiets doet kun je beter uit Nederland bestellen. Veel minder gedoe met het geld en geen verzendkosten van 22 euro+ snellere levertijd in Nederland ;) Met een hele setup scheelt het wel :) Bij mij zo'n 50 euro ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TEAMIKKE op 24-06-2006 20:49 ]

• Bulls
ik heb alles dubbel en 3 dubbel nagemeten alvorens ik mn rad besteld heb en als het goed is past alles perfect.

ook had ik het bij innovatek besteld omdat ze daar ook hun res met verleng stukjes hebben, die je niet in NL kan krijgen. want 10 cm is net te laag en die van 30 is te groot, dus heb ik van 10 plus zon 10cm verleng stuk erbij.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

MadMarky schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 03:19:

Wat een onzin.
Tuurlijk zit er verschil tussen.
De ene rad is 5cm hoog, de ander net 2cm, de ene 5m koperenbuis erdoor heen de andere 10m.

En dat resulteerd in lagere of hogere temperaturen.
Er zijn 100den reviews te lezen over rads, Liegen die dan allemaal?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je de beste 360mm wil moet je simpelweg de Thermochill PA 120.3 nemen...

Check ook maar eens na @ http://www.xtremesystems.org/forums/index.php

Instagram / YouTube

Pagina: 1