Poolse auto in NL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Topicstarter
Mijn buurman vroeg mij of ik e.e.a. wilde uitzoeken voor hem met betrekking tot het volgende:

Een pool die al 18 jaar in Nederland woont (niet me buurman, voor de duidelijkheid) heeft een poolse auto met een pools kenteken, is dit toegestaan?
En, is het verplicht dat de autobezitter (volgens de papieren) ook de bestuurder is van het voertuig?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

of dat mag of niet moet je aan de poolse autoriteiten vragen.

hij mag er in nederland alleen niet mee rijden, is bpm ontduiking. iedereen die in nederland woont (buitenlander of niet) mag in principe niet in een auto met buitenlandse platen rijden.
er zijn 1001 uitzonderingen op die regel (pas verhuisd, auto meegenomen, 2 hoofdverblijven, werk, etc etc), maar in principe is de vuistregel dat iedereen die hier al wat langer woont alleen in auto's mag rijden waar bpm over betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Anoniem: 51137 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:11:
En, is het verplicht dat de autobezitter (volgens de papieren) ook de bestuurder is van het voertuig?
Nee, je mag doen met je auto wat je wilt. Als je de buurman erin wilt laten rijden mag dat.
Maar als die nederlandse buurman dan wordt aangehouden mag die de BPM gaan dokken.
Verder eensch met meneer boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17
Gewoon zeggen dat je afentie naar polen gaat. Klaarrrrrrrr

Doe ik hier in frankrijk met NL nummerbord ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21
Je ziet ze steeds vaker in Nederland, poolse auto's van mensen die hier wonen en werken.. Ze betalen geen wegenbelasting te betalen, hoeven niet gekeurd te worden (is ook meestal wel te zien aan de staat van de auto) en waarschijnlijk hoeven ze hun bonnen ook niet eens te betalen.. Lekker eerlijk verdeeld weer

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24527

Macer schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:34:
Je ziet ze steeds vaker in Nederland, poolse auto's van mensen die hier wonen en werken.. Ze betalen geen wegenbelasting te betalen, hoeven niet gekeurd te worden (is ook meestal wel te zien aan de staat van de auto) en waarschijnlijk hoeven ze hun bonnen ook niet eens te betalen.. Lekker eerlijk verdeeld weer
Hoor ik hier een roep om meer Europese regelgeving? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

Onderwerp voor in Vervoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 11:31

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Vatt schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:24:
[...]

Nee, je mag doen met je auto wat je wilt. Als je de buurman erin wilt laten rijden mag dat.
Maar als die nederlandse buurman dan wordt aangehouden mag die de BPM gaan dokken.
Verder eensch met meneer boven mij.
Je mag in nederland met een buitenlands kenteken NIET met een nederlands rijbewijs rijden.

Maar dat is hier niet de vraag. Hoe het verder zit? Tja volgens mij mag dat gewoon.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Anoniem: 24527 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:37:
[...]
Hoor ik hier een roep om meer Europese regelgeving? ;)
Meer regelgeving b'vo!

:/

Alsjeblieft niet, maar dit is ook prima nationaal te regelen, als Nederlands ingezetene mag je gewoon niet in een buitenlandse auto rijden. Uitzonderingen daargelaten, maar het punt is vooral dat je geen nederlands wegenbelasting betaaalt, wat natuurlijk oneerlijk is als je wel Nederlandse wegen stukrijdt.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AkroBatik schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:12:
[...]

Je mag in nederland met een buitenlands kenteken NIET met een nederlands rijbewijs rijden.
.
Is dat zo? dan zou ik dus niet met mijn UK auto in NL rijden op mijn NL rijbewijs, maar wel in de UK met mijn NL rijbewijs (de 1e 3 jaar) 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
ToolkiT schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:17:
[...]

Is dat zo? dan zou ik dus niet met mijn UK auto in NL rijden op mijn NL rijbewijs, maar wel in de UK met mijn NL rijbewijs (de 1e 3 jaar) 8)7
correct
Tenzij je in de UK woont natuurlijk ;)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
[...]

Maar dat is hier niet de vraag. Hoe het verder zit? Tja volgens mij mag dat gewoon.
Als Nederlander mag je weer wel in een Belgische/Duitse leasebak rijden in Nederland.
Hoe dit belasting technisch zit , ben ik helaas nog niet achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

SeatRider

Hips don't lie

AcIDeR schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:17:
[...]
Als Nederlander mag je weer wel in een Belgische/Duitse leasebak rijden in Nederland.
Ook niet zonder meer hoor, anders zou iedereen dat wel doen he ;). Volgens mij mag dat alleen maar als het bedrijf of de werknemer in BE of DU huist, en redelijkerwijs kan worden aangenomen dat de meeste kilometers daar gemaakt worden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:42
Volgens mij mag het inderdaad niet, belasting e.d.

Ik heb een tijdje gewerkt voor Alternate Nederland. De baas van Alternate Nederland rijdt gewoon in een BMW 7-serie met Duits kenteken, die zeer waarschijlijk op naam staat van Alternate Duitsland. Maar die kerel woont gewoon in Nederland.

http://www.xs4all.nl/~chimo/pic-0025.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11

Mx. Alba

hen/die/zij

Een Nederlander in een Duitse auto die Frans parkeert. Leve Europa! :D

On-topic: het mag dus niet. Hij dient die auto binnen x maanden in te voeren en dus een NL kenteken en APK-keuring te geven.

En dat je als Nederlander in Nederland niet met een buitenlandse auto mag rijden is onzin, dan zou ik ook niet met mijn auto naar Nederland mogen. De regel is namelijk dat je als je in Nederland woonachtig bent niet met een buitenlandse auto mag rijden, en ik woon dus niet in Nederland.

[ Voor 81% gewijzigd door Mx. Alba op 26-06-2006 13:29 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 11:31

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Nee okeej. Dus niet Nederlander, maar woonachtig in Nederland :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:42
Ik weet niet maar als wij naar Bulgarije gaan met de auto moeten we ook allemaal shit regelen voor de auto. Hoe lang blijf je daar, blijft de auto daar, ga je de auto daar verkopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

lowfi schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:25:
Gewoon zeggen dat je afentie naar polen gaat. Klaarrrrrrrr

Doe ik hier in frankrijk met NL nummerbord ook.
jij woont in frankrijk met een NL nummerbord??? vind je het leuk om wegenbelasting te betalen ? :P

normaalgesproken moet de auto in het land geregistreerd zijn waar die het langst per jaar woont oftewel meer dan 183 dagen per jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Joepho op 01-07-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

[...]

Waarom niet?
wij wonen nu al 4 jaar in frankrijk, mijn moeder heeft nog steeds een nederlands rijbewijs, waarom zou zij dan niet in nederland met onze in frankrijk geregistreede auto rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21
Omdat je dan probeerd de nederlandse belastingen te ontlopen als nederlander.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Macer schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:08:
Omdat je dan probeerd de nederlandse belastingen te ontlopen als nederlander.
Ze woont in frankrijk en betaalt daar haar belasting.

Net als ik in Duitsland. Of wil je zeggen dat ik met mijn duitse kenteken niet naar Nederland maag rijden om te gaan werken :o

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

AcIDeR schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:17:
[...]

Puur woonwerk of zakelijk verkeer danwel, en er zal op z'n minst een vergunning voor moeten worden aangevraagd.
Pagina: 1