ADSL blijft wegvallen

Pagina: 1
Acties:

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:29
Hey,

Sinds een paar maanden hebben we hier een klein probleempje met ons adsl, we zijn in het bezit van een E-Tech ADSL Router ADRT03, deze heeft het altijd goed gedaan totdat we van Tiscali naar Planet overstapten, toen we net bij Planet waren begonnen de problemen, in het begin viel het nog mee, maar het werd steeds erger. Het internet valt om de zoveel tijd voor een paar seconden weg, dit is redelijk irritant als je rustig online aan het gamen bent. Bij CSS bijvoorbeeld krijg ik dan altijd een Warning: Connection Problem, waarna ik geen skins meer kan zien en moet reloggen.

De laatste tijd gebruik ik de computer boven het meeste, en dan heb ik nooit problemen met het ADSL, totdat de computer onder ook aan gaat, dan begint de lol weer. Zodra de computer onder aan gaat valt hier boven direct het internet weg voor een paar seconden, en dit blijft hij dan om de zoveel minuten doen. Als alleen de computer onder aan staat heeft deze het ook soms, of dat is in ieder geval wat ik mijn moeder hoor zeggen, zij kan krijgt vaker het bericht 'Kan de server niet vinden' in IE als ze rustig aan het internetten is.

We hebben onze router ook al laten controleren door een locale computerwinkel, waar we deze router ook hebben gekocht, maar zij hebben niets kunnen vinden. In de tussentijd dat de router weg was voor controle hebben we van hen een andere router gekregen, ook van het merk E-Tech (was wel een ander type), en deze had precies hetzelfde probleem.

Beide computers hebben Windows XP Professional geïnstalleerd, en de routers werken met UTP kabels, ze zijn dus niet draadloos. Als je nog meer info nodig hebt, zeg het dan maar even :) .

Heeft iemand toevallig enig idee waar het aan kan liggen?

Bij voorbaat dank :) .

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Lijkt me meer iets van spyware/virus op de pc beneden. Daar al naar gekeken?

• Xylon
Sorry, helemaal vergeten te melden in de startpost, op allebei de computers hebben we al een aantal keer met Hitman Pro en AVG Anti-Virus gescanned, maar hij kon niets vinden...

Misschien is er nog een ander goed programma dat je zou kunnen aanraden om mee te scannen? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Xylon op 23-06-2006 15:47 ]

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens of je in je router bij iets van statistics een uptime kan vinden?
Zet dan de pc beneden eens aan en kijk of je router crasht.

Zo ja, pc beneden gaan controleren op virussen en of spyware. Verder kijken naar (p2p) programma's die veel verbindingen maken en je router mogelijk laten crashen.

Verder kun je van de pc beneden het uitgaande verkeer controleren door er een firewall op te gooien, een voor een weer toelaten en kijken of het probleem weer terug komt.

• Xylon
Sorry, ook al vergeten te vermelden, de router zelf crasht eigenlijk (bijna) nooit, de LAN-verbinding rechtsonderin blijft altijd aan, deze geeft nooit aan dat er geen verbinding oid is, wat hij toch eigenlijk wel zou moeten doen als de router zelf ff compleet weg valt? Of hoeft dat helemaal niet? De uptime van de router zelf blijft in ieder geval gewoon doortikken, bij de vorige router (die we van die winkel hadden) stond hij op een gegeven moment op 14 dagen, terwijl het internet in die tussentijd echt vaak genoeg was weggevallen.

Heel soms crasht de router zelf wel compleet, dan kan ik er ook niet meer inkomen, dan moet ik hem even resetten en dan doet hij het weer. Na een reset doet de router het over het algemeen ook weer even wat beter, dan valt hij wat minder weg.

Maar het internet valt al weg voordat Windows zelf is opgestart, dus nog voordat er andere programma's actier zijn, vaak als ik onder kom als het internet is weggevallen zie ik dat het login scherm van windows nog niet eens is geweest.

Maar dat idee'tje van die firewall zal ik eens gaan proberen, op dit moment hebben we gewoon de windows firewall en ik weet niet zeker of die goed geschikt is om alles te controleren, ken je zelf toevallig nog een goede en betrouwbare (gratis) firewall? Dan zou ik deze graag even willen gebruiken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xylon op 23-06-2006 16:15 ]

• jan99999
  • Laatst online: 08:55
Zet eens in de router alle beschermingen uit, dus firewall uit en DOS(denial of service) uitzetten.

Pc beneden opnieuw installeren en testen.

Firmware router updaten.

Andere merk router proberen.

Verwijderd

Is die E-tech router ook je modem, of heb je een oud ethernet modempje van de KPN gekregen?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik had ook last van zo'n zelfde probleem. De verbinding viel weg, en als bij de eigenschappen van de verbinding op 'repair' klikte, deed alles het weer. Ik heb een modem/router van m'n provider, en die is doorgelinkt naar een E-Tech router die ik alleen als switch gebruik. Een paar weken geleden zijn de problemen eigenlijk zomaar weer verdwenen. Zonder die 'switch' ertussen, dus ook met maar 1 pc aangesloten, waren er geen problemen. Als de problemen terugkomen koop ik maar een echte switch.

[ Voor 15% gewijzigd door kutkip op 23-06-2006 20:25 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

We hebben zelfs een hele hoofdgroep voor Netwerken...

Move OH -> IT

Oslik blyat! Oslik!

• Xylon
Zet eens in de router alle beschermingen uit, dus firewall uit en DOS(denial of service) uitzetten.
Firewall van de router heeft altijd uit gestaan en DOS kan ik niet vinden, ik ben het hele menu een aantal keren door gegaan, maar heb niets kunnen vinden.
Pc beneden opnieuw installeren en testen.
Dit wilde ik eigenlijk pas helemaal op het laatst doen, omdat me dit nogal wat gekloot is, moet ik eerst ff alle bestanden branden die onder op de computer staan, nieuwe XP cd regelen etc.
Firmware router updaten.
Dit was ik nu dus van plan, maar als ik op www.e-tech.nu kijk bij firmware upgrades etc, dan kan ik kiezen uit twee verschillende firmwares, namelijk
  • Dit is Firmware voor een V1/V2/V3 Multipcmodem. Analoog Versie 3.46
  • Dit is Firmware voor een V1/V2/V3 Multipcmodem. ISDN (annex-b) Versie 3.46
Die versies zijn dus voor Analoog (annex-a) of ISDN (annex-b), ik kan nergens vinden welke dat ik heb, niet in het menu van de router zelf, niet op de doos en ook niet in de handleiding. Dus nu weet ik niet welke versie ik moet pakken, ik installeer liever niet de verkeerde firmware...

En btw, als ik in het menu van de router zit, dan staat er Firmware Version: CX82xxx_4.1.0.21 , staat dit niet voor firmware versie 4.1.0.21? Want dan zou ik alleen maar een oudere versie installeren.
Andere merk router proberen.
Dan zouden we een nieuwe moeten kopen of er van iemand ff eentje lenen, maar zover ik weet gebruikt voor de rest niemand een router die ik zo kan lenen... Ik zal eens even navragen of iemand er een heeft.
Is die E-tech router ook je modem, of heb je een oud ethernet modempje van de KPN gekregen?
Deze is ook m'n modem als het goed is, we hebben er nog wel een splitter ergens tussen zitten zodat we een kabel hebben voor de telefoon en een voor ADSL, maar die kabel voor het adsl gaat direct de router in en van daaruit naar de twee computers.
De verbinding viel weg, en als bij de eigenschappen van de verbinding op 'repair' klikte, deed alles het weer.
Dit gaat hier niet, omdat de verbinding het volgens de computer zelf nog goed doet en er niets te repareren valt.
Overige Hardware is geen dumpbak :o

We hebben zelfs een hele hoofdgroep voor Netwerken...

Move OH -> IT
Oeps sorry, er zijn hier ook zoveel subfora, dan post je nogal snel in het verkeerde.

Toch heel erg bedankt, nu heb ik weer een paar ideeën opgedaan die ik nog kan gaan uitproberen :)

Verwijderd

Heeej,

Ik heb dus sinds een paar dagen exact hetzelfde probleem. Volgens mij is het bij ons begonnen toen mijn broer Ccleaner installeerde. Alle instellingen waren uit de router. Maar nu heb ik dus hetzelfde probleem, terwijl mijn broer een nieuwe pc heeft. Heb contact gehad met de automatiseerder waar ik mijn pc gekocht heb. Morgen hoop ik meer van hen te horen. Als ik het weet laat ik van me horen!

Groeten,

Jeroen

Verwijderd

1) probeer de poortern is om te wisselen op je router. Dus de computer van beneden in het poortje van boven en andersom.

2) probeer de PC's eens om te wisselen om uit te sluiten dat het in de bekabeling zit. Dus sluit de PC van boven even beneden aan en de PC van beneden boven

3) Probeer eens een ander netwerk kaartje in de PC beneden. Je hebt best kans dat de kaart van beneden een beetje gaar is, en daardoor al het verkeer verstoord.

4) Annex B (ISDN) betekend dat je meerdere lijnen hebt. Je hebt hiervoor een ISDN abbonement bij KPN nodig. Ook zit er dan als het goed is aan de andere kant van de splitter (richting telefoon) een wit kastje met een groen lampje. De zogenaamde NT1. Bij analoge telefoon zit dit er allemaal niet, en gaat de andere kant van de splitter meestal gewoon naar de telefoon.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je zal toch de oorzaak bij de pc beneden moeten zoeken.

Download je met torrents? De meest vage dingen kunnen gebeuren als een router het niet meer aankan. Mijn draadloze netwerk valt er uit als ik teveel download...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ik download wel met torrents....het downloadprogramma eraf gooien??? Zal dan de lijn weer werken? Op zich wel raar want ik download niet op het moment dat de verbinding eruit knalt.

Verwijderd

Als het programma niet actief is, zal het ook geen problemen opleveren.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zorg er eens voor dat het torrent programma niet opstart en bekijk of dan je verbinding stabiel blijft. Dan sluit je uit of bevestig je waar het probleem aan ligt.

En wat bedoel je met niet downloaden? Wordt het programma wel geladen? Utorrent zoekt namelijk wel de seeds e.d. op als een torrent gepauseerd is of in de wachtrij staat, en daar ging mijn router al van over de rooie :/

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ik heb het hele torrentprogramma verwijderd. Nog steeds het bekende probleem. Heb contact gehad met E-tech. Zij sturen mij een nieuwe firmware toe. Mocht dit niet helpen dan moet ik opnieuw bellen. Dan ligt het probleem aan de stroomtoevoer en krijg ik een gratis nieuwe adapter toegestuurt. Valt nog onder de garantie.
Pagina: 1