Toon posts:

Internet op de zaak

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik zit nu bij een bedrijf in Den Haag, en wij willen graag sneller internet, helaas is de dsl centrale te ver weg , daarom wille wij glasvezel oid? ( 30mbit+)

heeft iemand suggesties?

thnx in advance :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
Hoeveel computers/servers ed. gaan er gebruik maken van die verbinding en waarvoor?

Specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me niet de bedoeling dat we dit voor jou gaan opzoeken.
Kom zelf met wat je gevonden hebt, helpen bij alternatieven kan altijd.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat is je budget, welke abonnementen heb je al met elkaar vergeleken?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ga naar websites van ISP's en doe de postcodecheck , kijk wat je bevalt en oordeel zelf. Mocht je twijfelen tussen abbonomenten of wil je specifieke ervaringen kunnen we je wel verder helpen ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
150computers worden op het netwerk aangesloten, en ik had paar sites gevonden zoals

Pilmo / Essent / Casema / Versatel heb ik al gemailed

budget is onbeperkt

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:35:
150computers worden op het netwerk aangesloten, en ik had paar sites gevonden zoals

Pilmo / Essent / Casema / Versatel heb ik al gemailed

budget is onbeperkt
Als het budget onbeperkt is (heerlijk zeg), dan zal best een van de lokale providers van een pittig lijntje willen voorzien.

Specs

• lier
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

Als het budget toch beperkt is, dan verhuis je het bedrijf toch (naar een van de Nederlandse datacenters).

Verwacht je nu dat we voor jou gaan kijken ?
Wil je ervaringen ?
Wil je dat bedrijven reageren ?
Wat zijn de (demografische) mogelijkheden en beperkingen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Verwacht je nu dat we voor jou gaan kijken ? Nope alsje teovallig wat weet graag
Wil je ervaringen ? Ja stel dat iemand et al heeft ken die me helpen
Wil je dat bedrijven reageren ? Nope
Wat zijn de (demografische) mogelijkheden en beperkingen , We zitte in Den Haag, Mariahoeve tis een MKB

we betalen nu 1000euro per maand voor 2x sdsl

• asfaloth_arwen
Is een eigen server neerzetten in een datacenter een mogelijkheid?

Specs

• Luuk1983
  • Laatst online: 23:14
Zoek inderdaad eerst zelf uit wat de mogelijkheden zijn, we kunnen best helpen met een beslissing maken, maar we kunnen niet alles voor je opzoeken. Sowieso mag je wel wat mee info geven over wie, wat, waar, waarom, hoezo, hoeveel etc.

Ik voel een slotje O-)

[ Voor 84% gewijzigd door Luuk1983 op 23-06-2006 15:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

glas vezel moet al ergens in de grond zitten. Kan je niet een Point to Point straal verbinding op zetten.
of mischien meerdere adsl lijnen.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

God god, wat een fijne reacties. Waarom mag de poster deze vraag niet stellen? Tijd voor vakantie jongens?

• Luuk1983
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:47:
God god, wat een fijne reacties. Waarom mag de poster deze vraag niet stellen? Tijd voor vakantie jongens?
Hij mag best vragen stellen, zeker daarvoor zijn we hier. Maar we hebben niks aan een startpost waar niks uit te halen is PLUS het is nog altijd de bedoeling dat je enige mate van inzet toont en zelf dingen uitzoekt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:47:
offtopic:
Weet je hoeveel sitese er zijn, hoeveel informatie er beschikbaar is over snel, betrouwbaar internet?

Als de topicstarter niet duidelijk zijn grenzen afbakent in de topicstart weet toch niemand wat hij/zij wil?

We kunnen moeilijk alle teksten van die sites, bijvoorbeeld internetten.nl, xs4all.nl, kpn.com, zonnet, demon, tweakdsl, enz, enz, enz gaan kopiëren en hier plakken 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 23-06-2006 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al gezocht maar ik kan alleen maar DSL verbindingen krijgen, ik heb net KPN en Priority gemailed.

Info :

150man MKB
we hebbe hier onze eigen servers etc.
buitenlijn = 2x sdsl

en we hebbe al een glasvezel kabel hier liggen maar die word niet gebruikt ( van de vorige eigenaar van het gebouw )

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je dus weet dat je glasvezel hebt liggen, waarom bel je de beheerder daarvan niet op, wat het kost om die kabel opnieuw aan te sluiten, en wat een bijvoorbeeld 30 MBit abonnementje per maand gaat kosten?

Wij kunnen dat niet ruiken ;)

Edit: oh, je hebt ze al gemaild. Ik zou persoonlijk toch voor bellen gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 23-06-2006 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar staat een sticker van UPC op :|

Verwijderd

kunnen ze dit niet beter vragen aan een netwerk/systeembeheerder om dit op een fatsoenlijke manier uit te zoeken ipv een post op een forum?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

CodeCaster schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:54:
Als je dus weet dat je glasvezel hebt liggen, waarom bel je de beheerder daarvan niet op, wat het kost om die kabel opnieuw aan te sluiten, en wat een bijvoorbeeld 30 MBit abonnementje per maand gaat kosten?

Wij kunnen dat niet ruiken ;)

Edit: oh, je hebt ze al gemaild. Ik zou persoonlijk toch voor bellen gaan.
150 man personeel is geen MKB meer trouwens...dan is het gewoon een groot bedrijf. :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
wat is er mis met posten op het forum iedereen hier op het forum is een ict'er 9 van de 10x dus dan zal er vast wel een systeembeheerder werken die ook ooit zoiets moet doen. wat een gezeik allemaal alsje me niet kan helpen reageer dan gwoon niet

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 20:43
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:16:
wat is er mis met posten op het forum iedereen hier op het forum is een ict'er 9 van de 10x dus dan zal er vast wel een systeembeheerder werken die ook ooit zoiets moet doen. wat een gezeik allemaal alsje me niet kan helpen reageer dan gwoon niet
Helemaal mee eens. Klagers moeten hier niet zeuren, maar via een topicreport..

Je zei dat er een UPC sticker opzit. Misschien is het mogelijk om bij UPC te informeren waar die kabel daar dan voor dient en of men bij UPC dan een oplossing kunnen aanbieden.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 10:50
DynaMikeY schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:00:
[...]

150 man personeel is geen MKB meer trouwens...dan is het gewoon een groot bedrijf. :)
MKB is tot 250 werknemers.

Ik zou doen wat CodeCaster zegt: beheerder glasvezel kabel opbellen en vragen wat et kost

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ga ik ook doen, maandagochtend gaan we kijken waar die lijn vandaan komt
bedankt iedereen er kan een slotje op

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:32:
Ja dat ga ik ook doen, maandagochtend gaan we kijken waar die lijn vandaan komt
bedankt iedereen er kan een slotje op
Prima.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.