Toon posts:

[2000] Citrix - Sessie hangt wanneer nieuwe mail arriveerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een Windows 2000 SP4 Server omgeving (2003 DC's) met Citrix Metaframe 1.8 (FR2-SP4) gebeurd het volgende vreemde issue:
Waneer er in Outlook (office) 2000 een mail bericht binnenkomt hangt de hele sessie een seconde of 5.
Ik kan hier niks over vinden op het internet, nog in de eventlogs van de servers, etc.
Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt?

Hardware is allemaal dual CPU xeon 3.0 met 4GB RAM.
Gemiddeld zo'n 30 users per server. Totaal aantal servers is 11. (Voor 300 users).
En op alle servers doet dit zich voor.
Connecties naar de server toe zijn geen issue.
De backbone is 1Gbit, de VPN's gaan over 10Mbit lijnen en intern ligt er verder overal 100mbit.

Het probleem doet zich enkel voor icm Outlook. En op het moment dat de sessie hangt, is dat enkel bij die gebruiker. Niet de gehele server.

Exchange server is 2003 sp 2

Verwijderd

misschien een viruscanner?
of wat mail-rules?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 15:29 . Reden: + ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:26:
misschien een viruscanner?
of wat mail-rules?
Mail rulez gebruikt lang niet iedereen in het netwerk, een gebruiker waarbij ik aan het testen ben zeker niet.
De virusscanner is Trend Micro Officescan 7.3.
En dan natuurlijk nog Scan Mail op Exchange (ook van Trend).
Dus op client niveau wordt niet nogmaals de mail gescand. Dat gebeurd op server niveau.
Mail wordt pas afgeleverd na de scan.

Verwijderd

misschien dan instellingen in Outlook als de mail binnekomt (geluid afspelen, new mail alert ed)

Verwijderd

Topicstarter
Geluid zit niet op de clients (ook niet in de Citrix omgeving), maar ik zal de optie eens onderzoeken.